سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی(تاثیر عکاسی در کسب و کار شما)
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
تاثیر عکاسی بر کسب و کار شما چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی تبلیغاتی به معنی عکسهایی است که با اهداف تبلیغاتی گرفته میشوند. عکسهای تبلیغاتی در مکانهای زیادی مانند بروشورهای تبلیغاتی، بنرهای شهری، منو غذا و فضاهای مشابهی که نیاز به تقویت متن وجود دارد، استفاده میشوند. عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و فروش یک محصول به کار میرود و روشهای زیادی برای استفاده بهینه از عکسهای گرفته شده در انواع تبلیغات وجود دارد. عکاسی تبلیغاتی زمینه گستردهای برای فعالیت است که امکان فعالیت در آن برای عکاسان سنتی و مدرن وجود دارد.
اما مهمترین عرصه و طریق در تبلیغات بدون شک عکاسی است که زمینه های مختلفی از آن سرچشمه میگیرد. به عنوان مثال بروشوری موثرتر است که در آن عکس های زیبا و بهتری وجود داشته باشد. یک تبلیغ در روزنامه زمانی جذاب خواهد بود که عکس برازندهای از محصول خاص چاپ شده باشد. پس با این اوصاف عکاسی مهمترین روش موثر در تبلیغات است.
زمانی که ما فن و هنر عکاسی را با یکدیگر برای معرفی محصولی به کار می بریم، به این زمینه عکاسی تبلیغاتی میگویند. -البته همین محصول باید دارای ویژگیهای خاصی باشد که بعدا توضیح میدهیم- هدف نهایی در عکاسی تبلیغاتی ایجاد رغبت است.
سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی(تاثیر عکاسی در کسب و کار شما)
در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد میکند. باید تصور کرد هر دقیقهای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیرتر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست دادهاید. چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.
معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است که به سادهترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب میرساند. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویریست که بر کسی پوشیده نیست. آموزش عکاسی در اصفهان پیشرفته جهاد دانشگاهی در یک دوره 42 ساعته برگزار میشود
ویژگیهای یک عکس تبلیغاتی خوب
در کل میتوان این ویژگیها را به این صورت شمرد:
- شناخت جامعه و محیطی که عکس قرار است در آن جا پخش شود: عکاس میبایست جامعه و محیطی را که قرار است عکس او در آن جا پخش شود کاملا بشناسد و با آداب و رسوم و اعتقادات آن ها آَشنایی داشته باشد. مثلا عکسی که برای یک جامعهی مذهبی گرفته میشود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعهای غیرمذهبی گرفته میشود.
- روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آنها: عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی میکند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیرات بر ذهن افراد آن جامعه به جا میگذارد. مثلا تاثیر رنگی خاص یا یک عنصر خاص که مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند.
- استفاده از خلاقیت و نو آوری در راستای تفهیم ویژگیها: عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری داشته باشد. استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از عادت باشد مخاطب را بیشتر جذب میکند.
مثلا برای نشان دادن استقامت یک کف پوش می توان از آن به صورت ساده عکاسی کرد و می تواند مثلا نشان داد که چکشی محکم به آن ضربه وارد کرده و کف پوش ایرادی نکرده است.
معرفی ویژگیهای محصول: عکس میبایست تمامی ویژگیهای محصول را ارائه کند حال در یک قاب یا به صورت مجموعه عکس.
تاثیر تصاویر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
امروزه اکثر مردم با تلفنهای هوشمند و تبلت های متنوع، سر خود را با اینترنت گرم میکنند. اگر در صفحههای اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف میزنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کردهاید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. عکس ها بهتر و راحت تر از یک فیلم کوتاه لود میشوند. در نتیجه میزان قابل توجهی از مخاطبان را در بر خواهد داشت. اگر در صفحههای اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف میزنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کردهاید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. همچنین امکان به نمایش گذاشتن همان عکسها در قالب بیبوردها، تابلوها و تراکتهای تبلیغاتی راحتتر از نمایش فیلمهای تبلیغاتی است.
جذابیتهای عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکر و سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوزههای دیگر عکاسی مقایسه کنیم میبینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخههای عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست. با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی میتوانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.
مطالب پیشنهادی : دورههای آنلاین عکاسی در یودمی
عوامل تعیین کننده قیمتآخرین بروز رسانی دسامبر 19, 2020
کسب وکارهای مختلف اغلب از عکاسی تبلیغاتی برای ترویج نحوه کار خود استفاده میکنند. اغلب در یک استودیو و یا در فضای بسته انجام میگیرد، این در حالی است که عکاسی صنعتی در کارخانهها و در فضای باز انجام میشود. از همین رو، اغلب عکاسان تبلیغاتی، عکاسی صنعتی نمیکنند. به همین دلیل است که در ترویج یک کسبوکار عکاسی تبلیغاتی میتواند نقش کلیدی ایفا کند.
در مواجهه با مثال ابتدایی به چه نتیجه ای می رسیم؟ بچه ای با دیدن مستمر عکس تبلیغاتی یک محصول خوراکی مایل است آن را امتحان کند. حتی اگر از دوستان و همبازی هایش چیزی در باره خوشمزگی آن نشنیده باشد. او با دیدن عکس، به خوشمزگی محصول ایمان پیدا می کند. استمرار در تبلیغات بصری از طریق عکاسی باعث می شود محصول در ذهن ها ثبت شود و به محض دیدن اصل محصول در یک فروشگاه، آن تصویر بازیابی شده و شخص را به سمت خرید آن سوق می دهد. در این مقاله به بررسی تاثیر عکاسی در تبلیغات پرداخته شده است.با ما همراه باشید.
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی تبلیغاتی به معنی عکسهایی است که با اهداف تبلیغاتی گرفته میشوند. عکسهای تبلیغاتی در مکانهای زیادی مانند بروشورهای تبلیغاتی، بنرهای شهری، منو غذا و فضاهای مشابهی که نیاز به تقویت متن وجود دارد، استفاده میشوند.عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و فروش یک محصول به کار میرود و روشهای زیادی برای استفاده بهینه از عکسهای گرفته شده در انواع تبلیغات وجود دارد.
عکاسی تبلیغاتی زمینه گستردهای برای فعالیت است که امکان فعالیت در آن برای عکاسان سنتی و مدرن وجود دارد.
اما مهمترین عرصه و طریق در تبلیغات بدون شک عکاسی است که زمینه های مختلفی از آن سرچشمه می گیرد.به عنوان مثال بروشوری موثرتر است که در آن عکس های زیبا و بهتری وجود داشته باشد. یک تبلیغ در روزنامه زمانی جذاب خواهد بود که عکس برازنده ای از محصول خاص چاپ شده باشد.پس با این اوصاف عکاسی مهمترین روش تاثیر گذار در تبلیغات است.
زمانی که ما فن و هنر عکاسی را با یکدیگر برای معرفی محصولی خاص که ویژگیهایی را که بعدا گفته می شود دارا است به کار می بریم،به این زمینه عکاسی تبلیغاتی می گویند. هدف نهایی در عکاسی تبلیغاتی ایجاد رغبت است و صاحب عکس تبلیغاتی به دنبال تایید است.
سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی
در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد می کند. باید تصور کرد هر دقیقه ای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیر تر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست داده اید. چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.
معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است که به ساده ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می رساند. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویریست که بر کسی پوشیده نیست.
ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب
در کل می توان این ویژگی ها را به این صورت شمرد:
- شناخت جامعه و محیطی که عکس قرار است در آن جا پخش شود: عکاس می بایست جامعه و محیطی را که قرار است عکس او در آن جا پخش شود کاملا بشناسد و با آداب و رسوم و اعتقادات آن ها آَشنایی داشته باشد.مثلا عکسی که برای یک جامعه ی مذهبی گرفته می شود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعه ای بی دین گرفته می شود.
- روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آن ها: عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی میکند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیرات بر ذهن افراد آن جامعه به جا میگذارد.مثلا تاثیر رنگی خاص یا یک عنصر خاص که مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند.
- استفاده از خلاقیت و نو آوری در راستای تفهیم ویژه گی ها: عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری داشته باشد.استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از باشد مخاطب را بیشتر جذب میکند.
مثلا برای نشان دادن استقامت یک کف پوش می توان از آن به صورت ساده عکاسی کرد و می تواند مثلا نشان داد که چکشی محکم به آن ضربه وارد کرده و کف پوش ایرادی نکرده است. - معرفی ویژه گی های محصول: عکس می بایست تمامی ویژگی های محصول را ارائه کند.
تاثیر تصاویر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
امروزه اکثر مردم با اسمارت فون و تلفن های هوشمند و تبلت های متنوع، سر خود را با اینترنت گرم می کنند. اگر در صفحه های اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف می زنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کرده اید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. عکس ها بهتر و راحت تر از یک فیلم کوتاه لود می شوند. در نتیجه میزان قابل توجهی از مخاطبان را در بر خواهد داشت.اگر در صفحه های اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف می زنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کرده اید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. عکس ها بهتر و راحت تر از یک فیلم کوتاه لود می شوند. در نتیجه میزان قابل توجهی از مخاطبان را در بر خواهد داشت. همچنین امکان به نمایش گذاشتن همان عکس ها در قالب بیلبورد ها، تابلو ها و تراکت های تبلیغاتی راحت تر از نمایش فیلم های تبلیغاتی است.
جذابیتهای عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکرو سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوزههای دیگر عکاسی مقایسه کنیم میبینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخههای عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست. با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی میتوانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شنا«مامان ازین بستنی بخریم؟ عکسشو رو دیوار مدرسه مون دیدم. حتما خوشمزه است…. مامان من همینو می خوام که عکسش رنگی رنگیه». تبلیغاتی که وام دار عکاسی هستند تا چه میزان موفق هستند؟ تاثیر هنر عکاسی در برندینگ چیست؟ رسالت عکس و عکاس در تبلیغات و برندینگ چیست؟ در این مقاله به این پرسش ها پاسخ می دهم.
پیش از این در مقاله عکس خبری، گفته بودم که در عکاسی خبری، عکاس فقط یک روایت کننده است. داوری و قضاوت به عهده بیننده عکس است. در مقاله پیش رو بر آنم تا کوتاه و مختصر از رسالت عکاسی در برندینگ و کسب و کار بگویم.
عکاسی تبلیغاتی یا کلیپ های کوتاه؟
ممکن است به نظر بیاید قدرت انتقال پیام در یک فیلم چند دقیقه ای و حتی چند ثانیه ای بیشتر از نمایش یک عکس باشد اما در مقوله تبلیغات، ویدیو همیشه هم خوب عمل نمی کند. چون وقتی که یک فیلم تبلیغاتی از مخاطب برای دریافت پیام می گیرد بسیار بیشتر از یک عکس تبلیغاتی است. مثال می زنم:
با سرعت 100 کیلومتر در ساعت مشغول رانندگی در جاده هستید. چشمتان به تابلوی تبلیغاتی نزدیکترین رستوران می افتد. نام رستوران و عکس چلوکباب! اگر این عکس در هر کیلومتر چند بار جلو چشمان شما ظاهر شود تاثیرش از یک تبلیغ چند دقیقه ای از فضای رستوران و کارمندان و غذاهای خوش آب و رنگ بیشتر است. دلیل آن چیست؟
1: سرعت انتقال پیام
در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد می کند. باید تصور کرد هر دقیقه ای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیر تر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست داده اید. چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.
2: کوتاه، سریع، کامل
معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است که به ساده ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می رساند. در این جا فقط به عکاسی می پردازم و نه تکنیک های گرافیکی و استفاده از نشانه ها و سمبل های تبلیغاتی. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویری است بر کسی پوشیده نیست.
3: ماندگاری در ذهن و راحت بودن در یادآوری پیام
در مواجهه با مثال ابتدایی به چه نتیجه ای می رسیم؟ بچه ای با دیدن مستمر عکس تبلیغاتی یک محصول خوراکی مایل است آن را امتحان کند. حتی اگر از دوستان و همبازی هایش چیزی در باره خوشمزگی آن نشنیده باشد. او با دیدن عکس، به خوشمزگی محصول ایمان پیدا می کند. استمرار در تبلیغات بصری از طریق عکاسی باعث می شود محصول در ذهن ها ثبت شود و به محض دیدن اصل محصول در یک فروشگاه، آن تصویر بازیابی شده و شخص را به سمت خرید آن سوق می دهد. بهترین کلاس آموزش عکاسی در اصفهان زیر نظر اساتید سرشناس خانه صنعت و معدن برگزار میشود
4: تعمیم پذیری مخاطب
مخاطبان یک پیام همه مردم هستند. پیام باید به گونه ای به ایشان منتقل شود که کسانی که معلولیت هایی در شنوایی دارند نیز بتوانند پیام شما را درک کنند. اگر قرار است فیلمی از نوشیدنی خنک بسازید و انواع صداهایی نظیر باز کردن در شیشه، صدای نوشیدن و هیجان پس از آن را از آن بگیرید از آن چه می ماند؟ تصویر متحرکی از یک شیشه نوشیدنی! گاهی ممکن است مخاطبان اصلی ما مردمی باشند که توانایی درک و فهم یک تبلیغ متحرک را ندارند.
شبکه های اجتماعی
امروزه اکثر مردم با اسمارت فون و تلفن های هوشمند و تبلت های متنوع، سر خود را با اینترنت گرم می کنند. اگر در صفحه های اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف می زنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کرده اید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. عکس ها بهتر و راحت تر از یک فیلم کوتاه لود می شوند. در نتیجه میزان قابل توجهی از مخاطبان را در بر خواهد داشت. همچنین امکان به نمایش گذاشتن همان عکس ها در قالب بیلبورد ها، تابلو ها و تراکت های تبلیغاتی راحت تر از نمایش فیلم های تبلیغاتی است.
سانه باشد.
عضویت در خبرنامه
در بحث عکاسی تبلیغاتی ابتدا باید نیاز کارفرما بررسی شود و سپس هم شرایط کسب و کار را مد نظر قرار داد تا بتوان بهترین ایدههای ممکن متناسب با آن استفاده کرد. ضمنا بر همین اساس تجهیزات مورد استفاده و روزهای کاری در این موارد مهم هستند. ممکن است برای ثبت یک فریم ساعتها صرف چیدمان آن صرف شود. تازه بعد از فشردن دکمهی شاتر نیمی از مسیر طی شده، چرا که نیمی از مسیر در ادیت و ویرایش عکس است.
آژانس تبلیغاتی مدارِنو با مشاوره دقیق کسب و کار شما همیشه بهترین پیشنهاد را برای شما ارائه میدهد و با حضور بهترین تیم عکاسی تصاویر ماندگاری از کسب و کار شما در اذهان مخاطبین ثبت میکند.