عمومی

ساخت سوخت سیلیساید برای اهداف صلح آمیز است

به گزارش شیمیشی ،

خطیب زاده به نقل از وزارت امور خارجه ایران گفت: “تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ساخت صفحه سوخت سیلیکونی با استفاده از اورانیوم خالص 20٪ فقط برای اهداف صلح آمیز است و در راکتور تحقیقاتی تهران استفاده خواهد شد.” آوردن “کار کنید. و طبق قوانین ، ما آژانس بین المللی انرژی اتمی را در این باره آگاه کرده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: برخلاف ادعای این کشورها ، این محصول مصارف مسالمت آمیز ، دارو و استفاده بشردوستانه دارد و تولید آن مغایر با عدم رعایت تعهدات دفاعی ایران است.

خطیب زاده افزود: اگرچه این کشورها اقدامات ایران را نقض تعهدات برجامی می دانند ، اما خود آنها هرگز مرحله انجام تعهدات خود در برجام را ترک نکرده و تحت فشارهای آمریكا دنبال تحریم های فرازمینی و غیرقانونی آمریكا هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “ما بار دیگر تأكید كردیم كه ایران آمادگی دارد اقدامات جبران خسارت خود را فوراً متوقف كند ، تحریم ها را برداشته و كاملاً به تعهدات خود عمل كند و هیچ كسی نباید انتظار داشته باشد كه ایران این كار را انجام دهد. مجازات های یک جانبه است ، به منظور انجام مسئولیت های خود را به طور یک جانبه.

خطیب زاده افزود: دسترسی گیرنده به اقدامات شفافیت داوطلبانه و خارج از دادگاه ، اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی ، در صورت پایان یافتن گفتگوهای وین ، در راستای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و نسبت به موضع سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در این مورد غیرقابل قبول است و ایالات متحده نگران اقدامات ایران است ، زمانی که وضعیت فعلی در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل اقدامات و رویکردهای غیرقانونی و یک جانبه است و این کشور در زمان بایدن برای پیگیری است سیاست شکست فشار حداکثر ترامپ بر مردم ایران همچنان ادامه داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه از آمادگی خود برای تأیید مجدد مسئولیت های خود در صورت لغو تحریم های آمریکا صحبت کرده و این موارد را برای طرف مقابل در جریان گفتگوهای وین بیان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا