عمومی

رفتارهای اخیر صداوسیما، توطئه یا بی‌سلیقی؟!

گویا توطئه ای در این بین صورت گرفته است. کسانی که این تلاش ها را برای بیگانگی جامعه از فرهنگ و حتی مبانی دینی انجام می دهند، بهترین روش را برای نفوذ و توطئه انتخاب کرده اند.
نمی دانم این توطئه است یا بد، اما در شرایط فعلی صداوسیما در پایین ترین سطح قرار دارد و مخاطب، طبیعی است که اگر صداوسیما به فرهنگ کشور توجه کند باید عوامل اضافی را حذف کند. از خودم لازم به یادآوری است که زمانی که تلگرام بسته شد، برخی گمانه زنی کردند که به سراغ برنامه سروش رفته و از آن به عنوان جایگزین داخلی استفاده خواهند کرد.
صداوسیما هم در این زمینه پول زیادی گرفت تا مردم از سکوهای خارجی به سمت داخلی بروند اما وقتی جامعه به این سمت آمد بعد از مدتی مشخص شد که زیرساخت های این سکو آنقدر ضعیف است که همه رفتند. به پلتفرم های خارجی این کارها برای به دست آوردن پول و تخریب فرهنگ داخلی انجام می شود.

نکته دیگر این است که صداوسیما باید سعی کند از نظر محتوایی فیلم های داخلی را بیاورد و منتشر کند و با عقد قرارداد و تقویت امور داخلی از آنها حمایت کند اما در صداوسیما موج بزرگی از سانسور وجود دارد که برخی فکر می کنند می توانند. همچنین آن را برای نمایش خانگی اعمال کنید. مثلاً به ماجرای حذف نام واریا از برنامه طنز نگاه کنید و نشان می دهد که چنان فضایی در صدا و سیما وجود دارد که سازندگان برنامه فکر می کنند باید خودشان را قبل از رادیو سانسور کنند.

بالاخره نمایش خانگی در داخل کشور است و امکان تهاجم امنیتی و فرهنگی وجود ندارد اما با این اقدامات مخاطب خود را از دست می دهد. فکر می‌کنم هنوز تصور می‌کنند که می‌توانند قبل از دنیای ما فضای ارتباطی را در جامعه ایجاد کنند، در حالی که نه خودشان، نه فرزندانشان، بلکه حتی نوه‌های خردسالشان رابطه‌شان را با سیستم‌های بیرونی تنظیم می‌کنند. متاسفانه رحم نسل جوان و فرهنگ جامعه را ندارند.

* منتشر شده در کانال نویسنده

دکمه بازگشت به بالا