استان ها

رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی طی سال گذشته

شیمیشی/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با ورود واحدهای صنعتی جدید به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال گذشته بوده، شاهد رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در این حوزه هستیم.

 عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با شیمیشی در خصوص عملکرد حوزه صنعت استان گفت: طی یکسال گذشته در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته صادر شد که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ (۲.۱ برابر) انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود، همچنین مورد انتظار است با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای قریب ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته فراهم گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی در حال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و ۴۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی پیش بینی می شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی گفت: تحرک‌های مثبت رخ داده در سال گذشته جهت احداث واحدهای جدید صنعتی در آذربایجان غربی بیانگر افزایش تمایل به سرمایه­ گذاری صاحبان سرمایه در این استان می­‌باشد که رشد بالای سرمایه­‌گذاری در جوازهای تأسیس صنعتی(به عنوان نقطه شروع سرمایه­‌گذاری) نسبت به دوره مشابه سال گذشته موید این ادعاست.

مدیرکل صمت استان افزود: حضور سرمایه­‌گذاران توانمند داخلی ‌مثلا در حوزه فعالیتی ساخت ماشین‌آلات معدنی، استخراج و راه و ساختمان، پردیس سیلیکون آراز در حوزه فعالیتی لامپ‌های الکترونیکی و تولید سیلیکون جامد گرید متالوژی، پلی سیلیکون و پودر میکرو سیلیکا در راستای تکمیل زنجیره‌های تولید با رویکردی دانش‌بنیان بعنوان اولین تولیدکننده سیلیکون خاورمیانه، اروم شیشه ساچی در حوزه دولومیت و سیلیس دانه‌بندی شده و چندین شرکت معتبر دیگر، نقطه عطفی برای آغاز توسعه صنعتی و اقتصادی در استان است.

سرتیپی تصریح کرد: در راستای تسهیل سرمایه­‌گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می­‌گیرد و بر این اساس با حذف فرآیندهای زاید اداری، در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا