راه‌اندازی صندوقی برای حمایت از پایان‌نامه‌های تقاضامحور/ایجاد دوره پسادکتری فناوری

دبیرکل شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری از تأسیس صندوق حمایت از پیشرفت علمی برای حمایت از پایان نامه های تقاضا خبر داد.

به گزارش شیمیشی دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه دویستمین جلسه کمیته دائمی شورای عالی عتاف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد صندوقی برای حمایت از توسعه علمی کشور از موضوعات مطرح شده در این نشست است ، گفت: و به دلیل رابطه بین فعالیت های این صندوق و مسئولیت های قانونی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری ، تصمیم بر این شد که این شورا از تأسیس این بنیاد حمایت کند.

وی با بیان اینکه در این راستا شورای آتاف پیگیری های لازم را برای تأسیس این صندوق انجام خواهد داد ، اظهار داشت: مهمترین رسالت صندوق برای حمایت از توسعه علمی حمایت از پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویان در کشور است.

رحیمی در مورد فعالیت های این صندوق ، دانشگاه های وابسته به وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد صحبت کرد و یادآور شد: پایان نامه ها و پایان نامه های مورد تقاضا و پاسخگویی به نیازهای کشور پشتیبانی می شود. این از این صندوق

دبیرکل شورای عالی عتف ارائه گزارشی از همکاری وزارت نفت با دانشگاه ها را از دیگر محورهای این نشست برشمرد و یادآور شد: برای اتصال نیازهای وزارت نفت به توانمندی های دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی. با همکاری دانشگاه ها 14 میدان نفتی در دستور کار تحقیق قرار دارند.

رحیمی ایجاد مباحث فناوری فوق دکترا را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود: بر این اساس دوره های پسا دکتری فناوری در دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی با مباحثی شروع می شود که دستگاه بتواند پاسخگوی آنها باشد. توانایی های دانشگاه ها برای تأمین نیازهای کشور. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا