دعوت اعضاء کانون وکلا به مشارکت در جشنواره قلم وکیل

چشم انداز و هدف اصلی این است که لزوم برگزاری جشنواره ای تحت عنوان قلم وکیل باید با تعریف و ایجاد بستر اجتماعی مناسب برای نهاد سرپرستی، برای تحقق این خواسته و هدف نهایی آن، تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه مدت جشنواره با تمرکز بر افکار اجتماعی ضروری است. کارشناسان علمی در کنار نظرات همکاران عزیزم، اما برای شروع می‌توانیم مهارت‌ها و توانایی‌های وکلا را مطرح کرده و با ارائه دانش دقیق و صحیح، عموم مردم را به حرفه وکالت جذب کنیم.

در این راستا هدف اصلی جشنواره به شرح زیر تعریف شده است: الف) ایجاد انگیزه و تقاضا برای فعالیت های صنفی و مشارکت همکاران در مدیریت خانه مشترک برای وحدت و حساسیت وکلا در سراسر کشور و علاقه مندی آنان. ب) معرفی و ارتقای کارکرد کانون وکلای دادگستری و توانایی وکلا در اجرای عدالت اجتماعی/قضایی با حمایت از حقوق عمومی شهروندان و نقد و تحلیل مشکلات اجتماعی ملت، حمایت از حقوق موکل در هنگام دادن و دریافت و حمایت اقشار ضعیف جامعه در قالب وکالت/ کمک به کار وکلا و همکاران از نظر حقوق بشر/کودک/زن و… ج) گسترش فرهنگ وکالت در سطح جامعه و شناخت شهروندان. با توان و مهارت وکلایی که عناوین جشنواره را در این زمینه تعیین می کنند.

پس از تصویب طرح برگزاری جشنواره قلم وکلا، روابط عمومی اتحادیه سراسری وکلای دادگستری (اسکودا) اولین فراخوان جشنواره را با هدف ایجاد و توسعه بحث در حوزه وکالت اعلام کرد. این موسسه حرفه ای

به گزارش روابط عمومی اسکودا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در نامه ای از روسای کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور خواسته است طرح ها، ایده ها و نظرات وکلای خود را به روابط عمومی اشکودا ارسال کنند. در این راستا کانون های وکلای دادگستری از سراسر کشور می توانند طرح ها و نظرات خود را در خصوص نحوه برگزاری جشنواره و سرفصل های خود از طریق ایمیل admin@scoda.org به روابط عمومی اسکودا ارسال کنند.

شایان ذکر است فراخوان بعدی تعیین عناوین جشنواره و نحوه ارسال آثار و برگزاری جشنواره قلم وکیل در نیمه دوم اسفند ماه توسط اشکودا منتشر می شود لذا تا آن زمان از کلیه همکاران فرهیخته و اینجانب تقاضا دارم. من مسافر خوبی هستم در این راستا تیم مدیریت جشنواره باید از نظرات و ایده های آنها بهره مند شود. البته با فکر جمعی می توان جشنواره ای در خور نام وکیل و قلم وکیل برگزار کرد.

نکته ای که باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد این است که در برنامه ریزی اولیه این جشنواره دو قسمت پیش بینی شده است که یک قسمت آن شامل کار وکلای دادگستری و بخشی دیگر شامل کار رسانه است. اعضا، خبرنگاران و سایر فعالان حوزه ارتباطات، آثار خود را در خصوص آژانس ها و موضوعاتی که به عنوان بخش رایگان جشنواره تعریف می شود، ارسال می کنند.

مدیر جشنواره قلم وکیل

دکمه بازگشت به بالا