حوادث

دستگیری سرمایه‌دار قلابی که ۳۸۰ میلیارد از تاجران کلاهبرداری کرده بود

شیمیشی / بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که زیر سایه سرمایه گذاران و صاحبان کارخانه ها از تعدادی از تجار بوشهری 380 میلیارد ریال اختلاس کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی گفت: “به دنبال شکایت تعدادی از افراد که به دلیل کلاهبرداری میلیاردها دلار اموال خود را از دست دادند ، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس هشدار قرار گرفته است.”

وی توضیح داد: بلافاصله تیم ویژه ای از کارشناسان اداره کلاهبرداری و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان دستگیری متهمان متهم به انجام اقدامات اطلاعاتی را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: در تحقیقات میدانی و كارآگاهی كارآگاهان پلیس مشخص شد كه شخصی با سرمایه ، محل كارخانه و مشاغل تجاری ، اظهار داشت كه وی توانسته است از تعدادی از بازرگانان استان خودرو ، اقلام غذایی (به ویژه برنج) تهیه كند و تسلیم بوشهر ، فارس و تهران در مجموع 380 میلیارد ریال به ارزش 20 تا 50 میلیارد ریال اختلاس کرده و بدون انجام مسئولیت های خود به مکان نامعلومی فرار کرده اند.

سردار واعظی ، با اشاره به اینکه متهم در بازار فعالیت می کرد و در زمینه خرید و فروش کپی اشراف داشت و این امر توجیه متقاضیان و فریب آنها را آسان کرد ، ادامه داد: افرادی که بی تجربه هستند و فقط با صدا هستند خانه را به بازار گم کردند آنها می خواستند خریدارانی را خریداری کنند که همیشه در بازار کمبود داشتند و ارزش آنها رو به افزایش بود ، به او اعتماد کردند و سرمایه خود را به این شخص دادند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از شگردهای ویژه پلیس و ردیابی اطلاعاتی توانستند محل متهم را در تهران شناسایی و در عملیات ضربتی وی را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

سردار خلیل واعظی توصیه کرد: شهروندان ، به ویژه سرمایه گذاران ، قبل از هرگونه فعالیت اقتصادی یا سرمایه گذاری ، حتما سوالات و تحقیقات لازم را از شخص یا اشخاص حقیقی یا قضایی دریافت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا