ورزشی

در نشست قهرمانان غایب کمیسیون ورزشکاران چه گذشت؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین، در پی درخواست اعضای ناآماده کمیته ورزشکاران کمیته ملی المپیک برای برگزاری نشست خبری، فدراسیون کشتی به عنوان یکی از معترضان به عدم تصمیم گیری کمیته ملی المپیک به خیابان ها آمد و امروز جلسه فوق العاده ای برگزار کرد. . قهرمانان از این رو حسن ییدیانی، ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، امین بوداقی، شهربانو منصوریان، هادی سای، فرزانه فصیحی، محمدرضا گرایی و ندا شاهسواری که در جلسه قبلی کمیسیون ورزشکاران حضور نداشتند به جلسه امروز آمدند.

نشست خبری ساعت 14 بعدازظهر سه شنبه با حضور جمعی از نونهالان در جلسه قبلی کمیته دو و میدانی کمیته ملی المپیک در فدراسیون کشتی برگزار شد.

الهی: امیدوارم کسی بزرگتر پیدا شود

حسن یزدانی از اعضای کمیته ورزش کمیته ملی المپیک که در جلسه قبلی این کمیسیون حضور نداشت، امروز در ابتدای نشست خبری گفت: صحبت های لازم از سوی دوستان انجام شد. نگرانی‌ها در بین ورزشکاران مشهود است و امیدوارم بزرگ‌تر برای جلوگیری از مشکلات و کمک به ورزش پیدا شود. قهرمانان ما مانند تاکسی در تن بودند و امروز قهرمانان خوبی داریم که می توان از آنها در کمیسیون استفاده کرد. قهرمانان زیادی در رشته های گولاش، وزنه برداری، تکواندو و چند رشته دیگر داریم که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. به دستور منشی اومدم و امیدوارم مشکل حل بشه.

شرق شناسی: تفاوت اصلی در وعده به سوریه بود

محمدرضا گرایی، قهرمان کشتی و المپیک جهان نیز گفت: تفاوت اصلی تیم کشتی با کمیته ملی المپیک با صالحی امیری این بود که به سوری ها قول دادند که یکی از چهار نفر باشند و اجازه ندادند. وی ادامه داد: سوریه اسطوره قهرمانی است و شورای قهرمانی این حرکت را نمی پذیرد، ما درخواست کرده ایم که مجمع به تعویق بیفتد و سوریان برگردد و امیدوارم راه حلی برای این مشکل پیدا شود.

احسان هدادی: دروغ در ورزش ما اتفاق افتاده است

احسان حدادی ملی پوش کشورمان نیز در خصوص این اتفاقات گفت: باید پهلوانی و پهلوانی را یاد بگیریم نه اینکه دروغ یاد بگیریم اما متاسفانه این دروغ بخشی از ورزش شده است. می بینیم که کمیسیون ورزش برای دومین بار است که موضوع را مطرح می کند. چرا هادی ساعی با آقای ایکس مشکل داشت؟ ما قصد توهین نداریم هیچ دلیلی وجود ندارد که مشکلات خانه را از خانه خارج کنید. یک سازمان بازرسی و یک وزارتخانه وجود دارد، به خصوص وزیر سکادی خودش یک قهرمان است. او وزیر موفقی است و از این انتخاب تشکر می کنیم و امیدواریم ورزشکاران در تمام پست های ورزشی در بالاترین سطح باشند زیرا ذائقه خود را در ورزش و مدال آوری ارتقا داده اند. ابتدا از طریق نهادهای مربوطه پیگیری می کنیم. ما به نمایندگی از 530 ورزشکار اینجا هستیم و این مشکل در این کشور در حال حل شدن است. بنابراین نیازی به عضویت ما در IOC نیست زیرا ورزش کشور در حال حاضر در خطر است و نمی خواهیم مشکلی برای کشور ایجاد کنیم. از بهداد سلیمی هم دعوت کردم که بیاید اینجا.

ساعی: منظور ما از بین رفتن نیست، بلکه رئیس جمهور در اولین جلسه انتخاب شد

هادی ساعی رئیس سابق کمیسیون ورزش برای سایر قهرمانان حاضر در جلسه گفت: امروز برای حفظ حقوق ورزشکاران اینجا هستیم زیرا نماینده همه ورزشکاران هستیم. امیدوارم با کمک دوستان رسانه ای این مشکل حل شود. ما امروز نیامده ایم که بر مشکلات بیفزاییم، کاری می کنیم که ورزشکاران کار حرفه ای خود را انجام دهند و پیگیر مشکلات شهروندان باشند. ما هیچ قصدی نداریم که کسی را تخریب کنیم یا حرف غیرحرفه ای بزنیم. درگیری ما شخصی نیست و تعارض ناشی از مقررات است. دوستان قوانین صحیح را نمی دانند و مطالبی به آنها گفته شده است. گفتم آیین نامه را بخوانند اما در همان جلسه اول رئیس جمهور انتخاب شد. مصاحبه میراسماعیلی را دیدم که گفته بود بودجه پرداخت نمی شود، نباید به آنها ظلم کرد.

منصوریان: می خواهم به خدا رای بدهم

شهربانو منصوریان در بخشی دیگر از این نشست درباره مشکلات کمیسیون ورزشکاران نیز گفت: اعتراض من این بود که در جلسه گفتم آنها قهرمان کشتی نیستند. فقط باید لوح می دادند و رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور شناسایی نشدند. من می خواستم به حسن یزدانی رای بدهم اما در همان روز رئیس جمهور را انتخاب کردند. من در مسابقه بودم و گفتم می توانم روز دوشنبه به جلسه بیایم، اما بعد اعلام کردم که جلسه یکشنبه است. مشخص بود در جلسه اول همان 11 نفر به خودشان رای می دادند. چیزی که گفتم هرگز به من به عنوان یک ورزشکار نگاه نکرد.

دکمه بازگشت به بالا