عمومی

درخواست استادان دانشگاههای کشور از تیم مذاکره کننده هسته ای

به گزارش شیمیشی ،

آنچه در زیر می آید بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه کشور است که در این مقطع حساس و بازگشت احتمالی به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار قابل توجهی از مقامات و تیم مذاکره هسته ای هستند:

به نام خدا

اظهارات و درخواست های اساتید دانشگاه های کشور از مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته ای

بدون تردید ، زمینه های فکری و تاریخی ملت بزرگ ایران اقدامات بی پروا و غیرانسانی دولت آمریکا و خروج غیرقانونی از توافق نامه برجام و اعمال شدیدترین و بی سابقه ترین تحریم های تاریخ اقتصاد جهان را فراموش نخواهد کرد. تا حداکثر فشار را بر ملت ایران وارد کنند. اعمال این تحریم ها و حمایت برخی از کشورهای اروپایی در کنار ایجاد موانع زیادی برای واردات و صادرات ، نقل و انتقالات مالی و بانکی و حتی تأمین نیازهای پزشکی و پزشکی ، مردم ایران را با مشکلات و رنجهایی روبرو کرده است. یکی از آنها مرگ 165 بیمار تالاسمی است. پروانه در سال 2019 به دلیل کمبود دارو بود و حتی در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا ، با جلوگیری از خرید دارو ، تجهیزات تشخیصی و تجهیزات آزمایشگاهی ، مردم ایران به طور فزاینده ای مورد آزار و اذیت این جنایات ایالات متحده و متحدان آن مردم اوران فراموش نمی شوند.

علی رغم همه این فشارها ، شواهد نشان می دهد که دیوار تحریم ها برداشته شده است ، برنامه های ایالات متحده و جنگ اقتصادی وحشیانه آنها تحت سایه وحدت ملی و اطلاعاتی و مجموعه اقدامات برش پیمان با استفاده از توانایی های ملی خنثی و تهدید شده است. ما در چنین مواردی ، دولت جدید آمریکا خواستار بازگشت به برجام شد. با توجه به سوابق قبلی و عدم پایبندی به توافقات و عدم اراده جدی مقامات آمریکایی برای رفع حصر ، به نظر می رسد انتظار می رود که با پرتاب سنگ و بهانه های قانونی ، دور زدن تحریم های هسته ای و غیر هسته ای برای افزایش خطر همکاری اقتصادی با ایران ، بنابراین مقامات عالی رتبه و دپلمات دیپلماتیک کشور باید توجه داشته باشند که تلاش برای لغو قانونی تحریم ها یک اشتباه استراتژیک است و استفاده از این روش به هیچ وجه نمی تواند راهی برای اقتصاد ایران سودمند است. یک منطقه پیدا کنید و وقتی ایالات متحده همه تحریم ها از جمله هسته ای ، حقوق بشر و حمایت از تروریسم را در عمل ، نه به صورت شفاهی یا روی کاغذ ، از بین ببرد ، ایران به وعده های خود برمی گردد و اینها باید برداشته شود . آزمایش شده است و اجرای شاخصهای عملیاتی و اندازه گیری شده به عنوان پیش شرط اجرای اقدامات هسته ای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و البته این تأیید در عرض چند ساعت و چند روز و حداقل 3 امکان پذیر نبود. تا 6 ماه از آنجا همچنین لازم است که تداوم استفاده از اقتصاد ایران فراتر از لغو تحریم ها در فواصل منظم (به عنوان مثال هر شش ماه یک بار) تضمین شود و بدون آن ، هرگونه امضای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل فاقد اعتبار است.

در این بین بسیار مهم است که جلوگیری از تحریم ها و بی اثر بودن آنها تأثیر بیشتری نسبت به لغو تحریم ها داشته باشد. نه ارتباط اقتصادی با فروش نفت خام و تبدیل آن به ارزش افزوده ، نه پیوند دلار به ارز خارجی و نه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای تأمین تقاضای داخلی و نیاز به واردات و اقدامات دیگری که می تواند موضوع بازنشستگی را خنثی کند ، بزرگ است. همچنین تقویت همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه ، پیشبرد ارتش ، کاهش حاکمیت اقتصادی داخلی و سازش میان مقامات ، به ویژه در سیاست خارجی ، از دیگر اقدامات م thatثر است که علاوه بر رفع تحریم ها باید جدی گرفته شود. بنابراین ، ما اعضای هیئت علمی دانشگاه امیدواریم که مقامات ایرانی ، به ویژه دستگاه های دیپلماتیک و تیم مذاکره کننده ، این فرصت را داشته باشند که افتخارآمیز تحریم ها را برداشته و زمینه تحقق منافع بورگام را برای تحقق کلیه موارد فوق الذکر فراهم آورند. توانایی ها و چشم اندازهای اجرایی. سیاسی کوتاه مدت. منافع ملی و بلند مدت را پیش نبرید.

ما همچنین از همه مردم آزادیخواه جهان می خواهیم اقدامات و سیاستهای جنایتکارانه ایالات متحده را محکوم کنند ، در برابر آنها بایستند و از دولتها و سازمانهای حقوق بشری در سراسر جهان بخواهند آنچه را که می توانند برای نگه داشتن مجرمان انجام دهند. پاسخگو باشند ، و به آنها غرامت ایرانی بدهند و به تعهدات خود در قبال حقوق اساسی ملتهای ایران عمل کنند.

دکمه بازگشت به بالا