دخالت در عزل و نصب از سوی نمایندگان بر خلاف نظر رهبر انقلاب است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، میشم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست با تشکل های دانشجویی استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد به سوالات و مطالبات دانشجویان پاسخ داد. سالن فکر جشن روز دانش آموز

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت بر دستگاه های اجرایی و کارکنان آنها به ویژه در شهرهای کوچک، گفت: طرحی تهیه شده که در آن برای هر کارمند در اتاقش کد منحصر به فردی در نظر گرفته شده است که از طریق آن مشتریان می توانند هدف را شناسایی کنند. . همچنین مرکز آموزش مدیریت دولتی که به صورت تخصصی در زمینه آموزش کارکنان فعالیت می کند، دوره های آموزش قوانین، نحوه برخورد با مشتریان و دوره های شناختی و فرهنگی را برای کارکنان دولت برگزار می کند.

رئیس سازمان خدمات و خدمات اداری کشور در پاسخ به شبهه یکی از دانشجویان مبنی بر تفاوت جذب دولتی بین دانشگاه ها گفت: برای کار و ورود به دولت تنها سه راه وجود دارد: آزمون استخدامی، تغییر وضعیت ایثارگران. و جذب نخبگان و سازمان خدمات استخدامی بر اساس این قانون در مواردی تحت فشار است زیرا اکنون توجه ما به آزمون های استخدامی است که در آن عدالت هم از نظر پراکندگی جغرافیایی و هم در توزیع رشته های تحصیلی دیده می شود. و هیچ تفاوتی بین فارغ التحصیلان دانشگاه وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور همچنین از تشکیل شورای ملی طلا و جواهر تولیدی در دولت خبر داد که یکی از بخش های آن، اطلاعات دولت است.

لطیفی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در برخی شهرها نمایندگان مجلس در عزل و نصب دولت دخالت می کنند و کار می کنند، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد این موضوع صحت دارد و برخلاف نظر دولت است. و رهبری نیز تاکید دارند که نمایندگان در عرصه اجرا دخالت نکنند. زیرا حوزه اعمال و انتصاب با حوزه قانون و نظارت متفاوت است و اگر نماینده این کار را انجام دهد خلاف قوانین و دستورات رهبری است.

وی همچنین به سوال رای دیوان عدالت در خصوص غیرقانونی بودن دوران ریاست سازمان اداری و کارگری کشور اشاره کرد و گفت: در پرونده رای اینجانب اشکال رسمی وجود داشت زیرا طبق ماده 71 ق. طبق قانون خدمات کشوری، مقامات سیاسی نباید توسط دولت استخدام شوند.”

معاون رئیس منطقه همچنین گفت: راه حل ساده ای برای این مشکل وجود داشت که با قرارداد کاری خاص حل شد و امیدوارم این سوال مطرح نشود.

لطیفی در پاسخ به دانشجویی که درخواست کرده بود فعالان تشکل های فرهنگی و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور ابتدا در آزمون ورودی شرکت کنند، تصریح کرد: ما در قانون چنین موضوعی نداریم، بلکه در شرایط موجود است. از نظر جابجایی می توان این مسائل را پیش بینی کرد، مثلاً برای کار فرهنگی و اجتماعی باید ملاک باشد که افراد تجربه و تجربه داشته باشند و در مصاحبه ها مدرک از دانشگاه های برتر کشور را داشته باشند.

رئیس سازمان اداری و کار کشور از پایین بودن بهره وری در دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: در دهه 90 بهره وری ما نیم درصد منفی بود اما با تلاش های انجام شده در دو سال اخیر بر اساس آمارهای بین المللی این موارد آمار. به مثبت 3 رسید، اما باید گفت اندازه گیری بهره وری کار با کیفیت بسیار سخت است و سعی داریم از روش های جدید برای ارزیابی بهره وری استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: بحث تولید در سخنان دولت لحاظ شده است، در ابتدای برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است و پرداخت حق بیمه به شرکت های دولتی نیز منوط به تولید مثبت این شرکت ها است. .

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: کارایی و ضرورت، ملاک ترسیم اختیارات جدید هیئت های اجرایی است.

دکتر. لطیفی به این نکته توجه کرد که دولت مردمی شعار دولت سیزدهم است. لطیفی گفت: ما می خواهیم ملی شدن را در دولت اجرا کنیم زیرا این مطالبه مردم و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی برای افزایش بهره وری و پیاده سازی دولت الکترونیک ناگزیر به ایجاد میز خدمت برای تک تک مشتریان و همچنین میز خدمات الکترونیکی هستند.

رئیس سازمان خدمات اداری و کشوری در پاسخ به درخواست دانشجویان دانشگاه فرنگیان که در سایر دانشگاه ها تحصیل می کنند، گفت: با توجه به مشکلات و نواقص بودجه دانشگاه فرنگیان، شورای عالی انقلاب فرهنگی آن بخش از دانشجویان را تایید کرد. در این دانشگاه در دانشگاه های عالی دولتی مشغول به تحصیل هستند اما به دلیل بی پولی این دانشجویان از برخی امکانات برای دانشجویان دانشگاه فرنگ محروم هستند و سعی داریم با مذاکره این مشکل را حل کنیم.

لطیفی همچنین به اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان و سربازان و تامین کارخانه ها و آزمایشگاه ها برای تربیت کارشناسان دولتی اشاره کرد.

معاون رئیس جمهور در پایان سخنان خود درباره برخی مشکلات قوانین کار به ویژه حداقل و حداکثر سن گفت: در این مورد ملاک قانون است و برخی از مشکلات آن را می پذیریم و برای رفع آن تلاش می کنیم. این مسایل.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، احمد حسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، ضمن خیر مقدم به دکتر لطیفی رئیس سازمان خدمات اداری و کشوری نیز با گرامیداشت روز دانشجو گفت: روز دانشجو روز بزرگداشت دانش آموزان 70 سال پیش است. از آمریکا شروع کردند و امروز این شعار که اساساً شعار مرگ بر ظلم و استکبار است در همه جای دنیا طنین انداز شده است.

دکمه بازگشت به بالا