حل مشکلات قزوین رویکرد خلاقانه می‌خواهند نه منابع مالی

شیمیشی/ قزوین معاون استاندار قزوین گفت: بسیاری از مشکلات استانی ما نیاز به هزینه ندارد، اما با هزینه کم و خلاقیت قابل حل است.

مهدی رچانی در نشست هم اندیشی شهرداران قزوین که امروز 26 دی ماه در تالار خبرگان شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای حل مشکلات کشور در هر نقطه ای از کشور نیاز به رویکرد خلاقانه داریم، مدیریت روزانه نیست. مشکل ما را حل کند ، باید شجاع باشیم و با رویکرد خلاقانه برای حل مشکلات گام برداریم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات ما در استان نیاز به هزینه ندارد، اما با هزینه کم و خلاقیت قابل حل است. خلاق باشید، آموزش دهید، مطالعه کنید و حل مسائل خلاقانه در دفاع را بیاموزید، یکی از راه های نزدیک شدن به خلاقیت این است که رویکردی هدفمند داشته باشید و راه را برای استفاده از تجربه مدیریت هموار کنید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: می توان از تجربیات شهرهای مختلف کشور و سایر کشورها استفاده کرد و با توجه به نیاز مکان های مختلف تحت مدیریت از آن تجربیات استفاده کرد. و نمونه ها را می توان بر این اساس ساخت.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منابع درآمدی پایدار همواره مطرح می شود و یکی از معضلات مستمر شهرداری های کشور است که با رویکرد خلاقانه قابل حل است و شهرداران می توانند با ارائه مشاوران متخصص در سطح ملی راه ها و روش های تامین مالی را ارائه دهند. و از روش های جدید تامین مالی برای کار استفاده کنید.

رجانی گفت: باید از بازارهای سرمایه جدید استفاده کرد زیرا روش‌های سنتی توسعه نمی‌یابد؛ صندوق سرمایه خصوصی، روش‌های BOT از جمله ظرفیت‌های جدیدی است که می‌توان برای تامین مالی استفاده کرد؛ به ارمغان آورد.

وی بر لزوم تمرکز بر فساد در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی نظام مند برای رسیدگی به تخلفات داخلی و شفافیت و شفافیت سازمان ها برای کاهش فساد ضروری است، شهرداری ها نباید مشکل پنهان داشته باشند و هوشمندسازی یکی از مواردی است که مدیریت شهری دارد. باید انجام داد.” دایک.” مهم است و باعث بهبود عملکرد و رفع تبعیض و فساد می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: حادثه روز پنجشنبه پتروشیمی بوئین زهرا نشان داد که از نظر مدیریت بحران بسیار ضعیف هستیم. البته از نظر رویکرد فردی افراد زیادی تلاش کرده و مقاومت کرده‌اند، اما از نظر رویکرد سیستمی ضعیف عمل کرده‌ایم، از شهرداران می‌خواهیم کاملاً در صحنه باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا