ترندهای کسب و کارعمومی

جایگاه و اهمیت کالسکه مسافرتی در سفرهای خانوادگی

کالسکه‌های کم‌جا یا عصایی برای رفع این مشکلات طراحی شده‌اند و همراهی مطمئن و راحت برای فرزندان دلبند شما در سفر به شمار می‌روند. پس اگر صاحب فرزندی زیر 5 سال هستید و قصد مسافرت دارید، هر چه سریع‌تر برای خرید کالسکه مسافرتی جمع‌وجور اقدام کنید. فروشگاه سیسمونی مریم یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز فروش کالسکه‌های مسافرتی و عصایی به شمار می‌رود که با ارائه محصولات متنوع، شما را برای انتخابی مناسب و ایده‌آل یاری خواهد کرد.

انواع کالسکه مسافرتی، کم‌جا، عصایی یا هواپیمایی

کالسکه مسافرتی نسبت به انواع معمولی و سایز کامل، ابعاد کوچک‌تری دارند و به دلیل قابلیت تاشوندگی و سهولت در جابه‌جایی، برای سفر و حتی رفت‌وآمدهای درون شهری بسیار کاربردی و مفید به نظر می‌رسند. این سبک از با نام‌های مختلفی از قبیل عصایی، چتری و هواپیمایی هم شناخته می‌شوند.

خرید برای والدینی که اهل سفر هستند و یا افرادی که ترجیح می‌دهند فرزند خود را با وسایل حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر جابه‌جا کنند، یکی از اقدامات ضروری محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. یک مناسب و راحت در حکم بهترین دوست و همراه برای کودک ظاهر می‌شود و می‌تواند چالش‌های مربوط به حمل و جابه‌جایی را برای شما و فرزند دلبندتان به حداقل برساند. این کالسکه‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی از خود نشان می‌دهند.

ویژگی مشترک کالسکه ها در چیست ؟

ویژگی مشترک تمامی کالسکه‌های کم‌جا و مسافرتی، وزن سبک و قابلیت جمع‌شوندگی در کوچک‌ترین ابعاد ممکن است. برخی از انواع این کالسکه‌‌ها چترهای خورشیدی دارند که فرزند شما را از اشعه ماوراء بنفش در امان نگه می‌دارد. این ویژگی یک مزیت برای کالسکه‌های کم‌جا و عصایی به حساب می‌آید. برخی دیگر ممکن است در عین ظرافت و جمع‌وجور بودن، فضایی برای نگه‌داری وسایل اضافی کودک و جالیوانی داشته باشند. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که برندهای مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

برخی از کالسکه‌های مسافرتی این قابلیت را دارند که همانند انواع معمولی، در حالت خوابیده تنظیم شوند. این ویژگی برای استفاده در مسافت‌های طولانی به کمک شما و کودکتان خواهد آمد. به این‌صورت که هر کجا فرزندتان خسته و خواب‌آلود شد، می‌توانید نشیمن‌گاه کالسکه را در حالت خوابیده قرار دهید و با خیال راحت از مسیر پیش رو لذت ببرید. این قابلیت در تمامی کالسکه‌ها وجود ندارد. پس اگر با توجه به سبک زندگی خود نیاز به چنین ویژگی‌هایی دارید، باید خرید خود را با وسواس بیشتری انجام دهید.

برای سفرهای هوایی چه کالسکه ای مناسب است؟

انواع کالسکه‌های کم‌جا و مسافرتی برای سفرهای هوایی بسیار مناسب هستند. چون به اندازه‌ای کوچک می‌شوند که به راحتی در قسمت بار هواپیما جای گیرند. از این‌رو به این سبک از کالسکه‌ها هواپیمایی هم می‌گویند. از آن‌جایی که اهمیت خرید کالسکه مسافرتی و استفاده از آن در دنیای شلوغ و مدرن امروزی برای همه اثبات شده است، اکثر برندها و کمپانی‌های تولیدکننده و محصولات مرتبط با کودک اقدام به تولید این سبک خاص از کالسکه کرده‌اند.

از طرفی، سرمایه‌گذاری روی چنین وسیله‌ای از دید والدین کاملاً منطقی و ضروری به نظر می‌رسد، چرا که با خرید کالسکه‌های کم‌جا و مسافرتی هم مسأله جابه‌جایی درون شهری و هم چالش‌های مربوط به سفر هم‌زمان حل خواهند شد.

همان‌طور که می‌دانید کالسکه‌های عصایی تنها مخصوص سفر نیستند و برای تردد در شهرهای شلوغ و پرازدحام امروزی که افراد ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، گزینه مناسبی خواهد بود. یک کالسکه مسافرتی با کیفیت و ایده‌آل می‌تواند سفر و رفت‌وآمد را برای کودکان راحت و لذت‌بخش نموده و خیال والدین را از نظر حفظ امنیت و جابه‌جایی بدون دردسر آسوده کند.

اهمیت سن کودک در انتخاب کالسکه مسافرتی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم انواع مختلفی از این مدل در بازار وجود دارد و شما برای انتخاب مناسب و هماهنگ با سبک زندگی خود باید به موارد بسیاری توجه کنید. اولین موردی که به هنگام خرید کالسکه مسافرتی باید مدنظر قرار دهید، سن فرزندتان است.

به عنوان مثال اگر کودک شما در رده سنی زیر 6 ماه قرار دارد، به کالسکه‌ای نیاز خواهد داشت که در حالت خوابیده قابلیت تنظیم داشته باشد. در صورتی که سن فرزندتان بیشتر است و از کالسکه مسافرتی به عنوان کالسکه دوم و جایگزین استفاده می‌کنید، شاید حالت خوابیده نشیمنگاه چندان برایتان اهمیت نداشته باشد. در عوض به دنبال کالسکه‌ای بگردید که دارای جایگاه حمل کیف و وسایل اضافی کودکان است.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید هدف شما از خرید کالسکه خواهد بود. اگر از کالسکه عصایی، تنها برای مسافرت استفاده می‌کنید شاید طراحی ظریف و قابلیت جمع‌شدن در کوچک‌ترین حالت ممکن برایتان اهمیت داشته باشد. اما در صورتی که بخواهید از این کالسکه برای تردد در سطح شهر و به صورت روزمره استفاده کنید، باید کیفیت و دوام وسیله خریداری شده در درجه اول اهمیت قرار گیرد. شاید هم هدف شما از خرید، هر دو گزینه است. در این حالت باید دقت و حوصله بیشتری به خرج دهید و در جستجوی گزینه‌ای باشید که تمامی نیازهای شما را پاسخ دهد.

ویژگی‌های دیگری که به هنگام خرید کالسکه‌های عصایی و کم‌جا باید مدنظر قرار دهید، سهولت استفاده، سایبان خورشیدی و سبد حمل وسایل کودک است. سهولت در استفاده به معنای باز و بسته شدن آسان و بدون زحمت برای زمان‌هایی است که عجله دارید. سایبان خورشیدی هم از کودک شما در برابر اشعه خورشید مراقبت می‌کند و یکی از ملزومات کالسکه به شمار می‌رود. برخی از انواع کالسکه‌های مسافرتی دارای لوازم جانبی دیگری مانند پوشش باران و جالیوانی هستند که جزو مزیت‌های یک برند محسوب می‌شود.

برای خرید کالسکه مسافرتی به کجا مراجعه کنیم؟

کالسکه یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در لیست خرید سیسمونی کودک به شمار می‌رود. این وسیله ممکن است برای چندین سال پیاپی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو کیفیت و دوام بالای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. انتخاب یک کالسکه مسافرتی با کیفیت و مناسب از میان برندها و محصولات متنوع موجود در بازار کار آسانی نیست. برای خرید ایده‌آل و آگاهانه، مراجعه به مراکز فروش معتبر و قابل اطمینان ضروری خواهد بود.

برای خرید کالسکه باید به موارد بسیاری توجه کنید و ابعاد مختلف زندگی خود را در نظر بگیرید. کارشناسان فروش در سیسمونی مریم با ارائه راهنمایی‌های لازم به شما کمک خواهند کرد تا انتخابی مناسب و هماهنگ با سبک زندگی خود داشته باشید. تمامی برندهای ارائه ‌شده در این فروشگاه از گارانتی و کیفیتی جهانی برخوردار هستند و شما با این خرید، امنیت و آرامش خاطر خود و کودک دلبندتان را تضمین می‌کنید.

چرا به یک کالسکه مسافرتی نیاز داریم؟

تصور کنید قراره با ماشین به یه مسافرت چند روزه برید، یا حتی قراره برید فرودگاه و بعدش شهر یا کشور دیگه… نمیتونید همش کودکتون رو تو بغلتون نگه دارید. حالا اگه کالکسه مناسب و راحت هم نداشته باشید اوضاع بدتر میشه و باید کالکسه رو هم با خودتون اینطرف و اونطرف بکشید.  بین ما ایرانی‌ها مرسومه که وقتی کسی به تازگی بچه‌دار میشه، برای اینکه هزینه و مخارج خودش رو کم کنه از وسایل و لوازمی مثل کالسکه و گهواره‌ای که اقوام چند سال پیش برای بچه خودشون خریدن، استفاده کنه.

خیلی از خانواده‌ها فکر میکنند که همین کالکسه ای که داریم خوبه، دیگه نیازی به خریدن یه کالسکه مسافرتی و مدرن و جدید نداریم. و بدترین تصمیمی که میشه گرفت دقیقا اینه که به فکر کودک خودمون نباشیم. بهترین انتخاب و تصمیم اینه که کالکسه ای رو برای کودک خودمون تهیه کنیم که بطور مثال

۱. سبک باشه، چون قرار ما به عنوان پدر یا مادر اون کالسکه رو به جلو هُل بدیم.

۲. فرز و چابک باشه. چون راحتی استفاده از اون باعث میشه بیشتر بهمون خوش بگذره.

انواع کالسکه و کاربرد آنها

کالکسه سنتی یا مرسوم: یه سری از کالکسه‌ها هستن که امکانات و ویژگی‌های خوبی دارن، مثلا فضای بسیار زیادی برای گذاشتن کیف و وسایل بچه دارن، یا اینکه جای لیوان و سینی و ظرف غذا دارن، یا حتی سایبان‌های بزرگی دارن که کودک شما احساس راحتی کنه. اما نکته‌ی مهم و قابل توجه اینجاست که هم سنگین و هم جادار هستند و به همین خاطر جابجایی و باز و بسته کردن اونها بسیار سخت و دشوار میشه. درضمن اگر با ماشین شخصی بخواید مسافرت برید هم احتمالا صندوق عقب ماشین شما پره و احتمالا جایی برای کالسکه ندارید.

کالسکه ورزشی: به کالسکه‌هایی که از ویژگی‌های مدل سنتی مثل جا لیوانی و … برخوردار نیستند کالسکه ورزشی میگن، البته تو این مدل سایبان بزرگ و صندلی راحتی مناسبی هم وجود نداره و بیشتر مناسب پیاده روی‌های سریع و ورزش کردن هست. این مدل هم سبکه اما

کالسکه مسافرتی: به این نوع کالسکه بعضی اوقات کالسکه سبک هم گفته میشه که به نوعی میانگین و حد وسطی از کالسکه‌های سنتی و ورزشی محسوب میشه. مهمترین ویژگی این کالسکه‌ها سبک وزن بودن و راحتی در باز و بسته کردن آنهاست. اما خوبیه کالسکه مسافرتی اینه که هم فضای زیادی برای کیف دستی و چیزهای دیگه داره و هم اینکه سایبان مناسبی برای آسایش کودک شما فراهم میکنه. جالبه که بعضی از مدل‌های این کالسکه‌ها هم جا لیوانی داره و هم سینی مناسب برای غذا خوردن.

هنگام خرید کالسکه مسافرتی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

قطعا مهمترین ویژگی یک کالسکه مسافرتی راحتی استفاده از اون در هنگام مسافرته و اینکه کودک شما هنگام استفاده از این نوع کالسکه احساس آرامش و آسایش داشته باشه. دقت داشته باشید که در طول سفر احتمالا قراره ساعت‌ها فرزند شما داخل وسیله‌ای باشه که عملا نقش خونه‌اش رو داره. پس مراقب باشید که تو انتخاب گیج نشید و بهترین گزینه رو تهیه کنید. لطفا به این نکات دقت کنید:

۱. وزنی سبک داشته باشه.

۲. به راحتی باز و بسته بشه.

۳. به راحی تا بشه.

۴. یک سایبان بزرگ داشته باشه.

۵. یک صندلی راحت و قابل تنظیم داشته باشه.

۶. پوشش صندلی با دوام و قابل شستشو باشه.

۷. جعبه برای نگهداری و یا بند برای بستن و سفت کردن داشته باشه.

۸. امنیت بالایی داشته باشه و از همه مهمتر اینکه قیمت مناسبی هم داشته باشه.

دکمه بازگشت به بالا