تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

رئیس مرکز ملی هوانوردی و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از 27 میلیون خودروی کشور، 7 میلیون خودروی فرسوده در جاده های کشور تردد می کنند.

به گزارش شیمیشی، داریوش گل الی زاده روز دوشنبه در مراسم نصب تجهیزات کاهش آلودگی هوا از 69 درصد آلاینده ها مربوط به 7 منطقه خبر داد و گفت: بخش بزرگی از آلاینده های هوای کشور مربوط است. به ماشین ها در حال حاضر بخشی از خودروهای تولید شده در کشور باید طبق گواهی عطف به ماسبق تولید شوند و خودروسازان باید این قانون را رعایت کنند.

گل الی زاده به کاهش وابستگی مراکز اسقاط به منابع دولتی اشاره کرد و گفت: استفاده از بخش خصوصی می تواند در تسریع اسقاط خودروهای فرسوده موثر باشد. بحث امکان نوسازی خودروها یکی از موضوعاتی بود که سازمان محیط زیست بر آن نظارت داشت و اکنون تعداد احتمالات در کمترین حد است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: میانگین تراکم وسایل عمومی 80 درصد و این رقم برای اتوبوس ها و کامیون ها 10 درصد و اتوبوس های شهری 60 درصد است.

گل الی زاده اعلام کرد: در حال حاضر 26 شهر و 7 کلان شهر کشور با آلودگی هوا مواجه هستند و بخشی از این آلودگی مربوط به گرد و غبار است که در استان های جنوبی و مرکزی بیشتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا