اقتصادی

تجدیدنظر در قیمت‌ خودروهای مونتاژی

سخنگوی شورای رقابت از بررسی قیمت خودروهای جمع آوری شده خبر داد.

به گزارش شیمیشی، اسماعیل صوطی، حساب شورای رقابت برای خودروهای جمع آوری شده را منوط به گزارش مالی سال قبل دانست و اظهار داشت: شرکت های خودروسازی گزارش مالی شش ماهه ابتدای سال 1401 خود را به سازمان حمایت ارائه کردند. انجام داده اند حساب ها انجام شد هفته گذشته نتیجه صورت های مالی این صورت ها منتشر شد.
وی با تاکید بر اینکه محاسبات جدید انجام می شود، گفت: البته اعلام کردم تا سه ماه آینده محاسبات جدید انجام می شود، اما رئیس شورا به من گفت ممکن است خیلی زودتر این اتفاق بیفتد. البته شورا اصلاح نمی کند، اما طبق صورت های مالی حساب های جدید ارائه می کنیم.

سخنگوی شورای رقابت به صدور دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در بهمن ماه سال 1401 اشاره کرد و گفت: زمانی که قیمتی را اعلام می کنیم ممکن است مصرف کنندگان یا تولیدکنندگان از این قیمت ناراضی باشند. همانطور که در مورد قیمت های تولید که به طور متوسط ​​30 درصد بالاتر از قیمت های فعلی بود، بسیاری از مصرف کنندگان ادعا می کردند که به نفع سازنده عمل می کنند، اکنون که قیمت خودروهای مونتاژ شده کمتر شده، تولیدکنندگان راضی نیستند.

اسماعیلی که در گفت و گوی تلویزیونی صحبت می کرد وظیفه شورای رقابت را تنظیم مقررات عنوان کرد و گفت: حمایت از مصرف کننده یکی از اصول اصلی شورا است اما این حمایت در مورد درهای تولید صدق می کند، ما نباید قیمت ها را تعیین کنیم. تا تولید متوقف شود.

بر اساس این گزارش، قیمت خودروهای مونتاژ شده شنبه هفته جاری (26 اردیبهشت) در شورای رقابت تصویب و یکشنبه (27 اردیبهشت) اعلام شد.
انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا