تاثیر بروشور در راهنمای استفاده دارو
بروشور برگهای چند لتی و یا یک کتابچهی چند صفحهای است که به وسیلهی آن کالا یا خدمات هر کسب و کار معرفی میگردد. معادل فارسی بروشور، کالانما است. این کلمه بدین معنا است که ما در بروشور کالای خود را جامع و کامل اما در فرصتی اندک معرفی میکنیم. گاهی بروشورها کاربردهای دیگری هم پیدا کرده و جنبهی اطلاعرسانی و آموزشدهنده پیدا میکنند. برای اینکه بدانید بروشورها چه اطلاعاتی را به مخاطبین خود عرضه میکنند، کاربردهایی را که در ادامه برای شما ذکر میکنیم مطالعه فرمایید. بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟
استفاده از بروشور به عنوان معرف محصول
شاید رایجترین نوع استفاده از بروشور در معرفی کالا باشد. بارها به هنگام باز کردن درب جعبهی دارو برگهی کوچکی را درون آن مشاهده کردهایم. این برگه حاوی اطلاعات جامع و کاملی دربارهی نحوهی مصرف، میزان مصرف، اثرگذاری و همه اطلاعات مربوط به محصول میباشد؛ و یا هنگامی که قصد نصب تلویزیون، ماشین لباسشویی و …. را داریم ناگزیر جهت آشنایی با نحوهی نصب و استفاده از آن به بروشورهایی که درون جعبهی محصول است مراجعه میکنیم. چاپ بروشور در اصفهان همراه شماست برای خدمات بهتر که شاید هرگز به این موضوع دقت نکرده باشیم اما وجود اینگونه بروشورها همراه محصولات، برای ما بدیهی است و همواره مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از بروشور به عنوان معرف محصول- بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟
حال تصور کنید محصولی را خریداری کرده که نسبت به عملکرد آن هیچ آگاهی ندارید اگر در این حالت هیچ بروشوری همراه آن نباشد نوعی دلزدگی از محصول برایتان ایجاد میشود که برای تولیدکننده آن اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود. بنابراین استفاده از بروشور به عنوان معرفی کنندهی محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
یکی از تفاوتهایی که بین کاتالوگ و بروشور در معرفی محصول مطرح میگردد توضیح کامل و جامع بروشور در مورد هر محصول است؛ در حالی که یک کاتالوگ به بررسی اجمالی و معرفی کلی چندین محصول میپردازد.
2- استفاده از بروشور جهت معرفی شرکت یا مؤسسه
این نوع بروشورها معمولا در حاشیهی سمینارها و نمایشگاهها کاربرد دارند و حاوی رزومه و معرف سوابق شرکت یا مؤسسه هستند. رویکرد اینگونه بروشورها بیشتر تبلیغاتی است.
استفاده از بروشور جهت معرفی شرکت یا مؤسسه
وجود تصاویر چشمنواز و طراحی حرفهای و خلاقانه در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اطلاعاتی را که قصد داریم در این بروشورها به مخاطب انتقال دهیم باید هدفمند، جامع و کامل باشد تا حداکثر تأثیرگذاری را بر روی افراد مختلف داشته باشد.
استفاده از بروشور با محتوای آموزشی حتما بروشورهایی که در بیمارستان ها و مراکز مشاوره در دسترس مراجعین قرار دارند را دیدهاید. این بروشورها راههای مقابله با یک بیماری، یک مطلب روانشناسی، یک مسئله حقوقی و موضوعاتی از این قبیل را به ما آموزش میدهند.
استفاده از بروشور با محتوای آموزشی این نوع بروشورها از جنبهی تبلیغاتی کمتری برخوردار بوده و اصولا اهداف دیگری را دنبال میکنند، اگرچه همواره اهمیت آنها بسیار بالاست. به طور مثال اگر شما مدیر یک موسسه حقوقی هستید با تهیهی اینگونه بروشورها و آموزش به افراد از طریق آن میتوانید مقبولیت بیشتری نزد مراجعین خود پیدا کنید و اعتماد آنها را برانگیزید.
استفاده از بروشور به عنوان منواین بروشورها بیشتر برای رستوران ها، کافیشاپ ها و مشاغلی مشابه، کاربرد دارند. به این صورت که منو به عنوان بروشور چاپ میشود تا مشتری بتواند در صورت تمایل آن را همراه خود ببرد. این بروشورها برای رستورانهایی که خدمات بیرونبر دارند بسیار مناسب است.
استفاده از بروشور به عنوان راهنمای گردشگری
این بروشورها را در اماکن گردشگری و شهرهای گردشگرپذیر بسیار دیدهایم. معمولا به صورت برگههای چند لتی حاوی اطلاعات جامعی دربارهی محل مورد بازدید و یا لیست کاملی از اماکن دیدنی شهر هستند و بعضا نقشهی شهر در طرف دیگر آنها چاپ میشود. هتلها، شرکتها و موسساتی که در حوزهی گردشگری فعالیت میکنند میتوانند از این نوع بروشورها جهت تبلیغات خود بهره ببرند.
استفاده از بروشور به عنوان کارت دعوت از این بروشورها برای دعوت افراد به نشستها، کنگرهها، سمینارها و رویدادهای خاص استفاده میشود. باید توجه داشت که ثبت اطلاعات کامل راجع به آن رویداد بسیار مهم خواهد بود. به طور مثال برای یک ، باید موضوع مورد نظر، محورهای کلی مورد بحث، سخنرانان، زمان و مکان برگزاری در بروشور مربوطه ذکر گردد.
استفاده از بروشور به عنوان کارت دعوت- بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟
تمامی موارد بالا حاکی از اهمیت بالای یک بروشور به عنوان یکی از ابزارات تبلیغات و بازاریابی در هر صنعت و تجارتی است. بنابراین نباید از کاربردشان بروشور یک ابزار کاربردی و معتبر برای تبلیغ و یا حتی دادن اطلاعات بیشتر به مشتری برای داشتن آگاهی نسبت به محصولی که استفاده میکند است. هر شرکت و یا برندی که یک محصول تولید میکند میتواند با درست کردن بروشور آن را به مردم معرفی کند و از طریق آن اطلاعاتی در مورد محصول خود در اختیار آنها قرار دهد.
یکی از رایجترین بروشورها، بروشور دارویی است. اغلب کسانی که دارویی تهیه میکنند نیاز دارند تا علاوه بر توضیح دارو، در مورد نحوه مصرف آن نیز توضیحات کافی داده شود. که اغلب همراه با دارو و توسط داروخانهها، مطبها و یا حتی آزمایشگاهها در اختیار مشتری قرار میگیرد، که میتواند راهنمای بسیار مناسبی برای مشتریان باشد.
بروشورهای تک لتی یا تکبرگی به بروشورهایی گفته میشوند که از یک برگه تشکیل شده است و اطلاعات در یک طرف و یا هر دو طرف آن چاپ میشود. در بروشورهای دو لتی، سه لتی و یا بیشتر نیز به همان صورت است.بهعنوانمثال شرکتهای دارویی که قصد معرفی چند دارو همراه با عکس آنها و را دارند معمولاً از بروشورهایی که دارای چهار لت هستند استفاده میکنند. هزینه چاپ هر بروشور بسته به تعداد لت آنها میتواند متفاوت باشد.
معمولاً داروها درون جعبههایی قرار میگیرند که هرکدام از این جعبهها حاوی یک بروشور دارویی است که اطلاعاتی در مورد دارو و یا نحوه مصرف آن بر روی این برگهها درج شده است. رعایت اصول بهداشتی در زان بستهبندی انواع مختلف داروها و همچنین شکیل بودن آن میتواند برای مشتریان جلب توجه کند و اعتماد آنان را نیز هر چه بیشتر به خود جلب کند و ازاینرو فروش بیشتری نیز داشته باشند. چاپ بروشورهای دارویی باید مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت و به همراه طراحی خلاق و حرفهای در ابعاد مختلف و طرحهای گوناگون در شبکههای چاپ صورت بگیرد.
بروشورهای دارویی میتوانند منبع اصلی اطلاعات دارویی برای بیماران باشند، به این دلیل که خوددرمانی در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده است که ترجیح میدهند اطلاعات مفید را از روی این بروشورها به دست آورند. علاوه بر این، درصورتیکه بیمار توسط پزشک دارویی دریافت کند، باز هم این بروشور میتواند با دادن اطلاعاتی همچون میزان دوز مصرفی دارو و تعداد دفعات آن، عوارض جانبی، موارد منع مصرف و اطلاعات این چنینی به بیمار بسیار مفید واقع شود، زیرا معمولاً پزشک اطلاعاتی در این خصوص در اختیار بیمار قرار نمیدهد و یا به صورت شفاهی این کار را انجام میدهد که احتمال بروز خطا و یا فراموشی برای بیماران و مصرفکنندگان وجود دارد.