عمومی

با ۸ سلبریتی مهندس آشنا شوید

تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی یکی از مهمترین دغدغه های والدین است که باعث می شود بسیاری از افراد بدون هیچ علاقه قبلی این رشته ها را کنار بگذارند. به همین دلیل است که بسیاری از فارغ التحصیلان مختلف مهندسی در مشاغلی فعالیت می کنند که مربوط به رشته تحصیلی آنها نیست.

به گزارش شیمیشی ، روزنامه “خراسان” بیشتر نوشت: به مناسبت پنجم اسفند ، روز ملی مهندسین ، نگاهی به زندگی چندین هنرمند ، نویسنده و ورزشکار کردیم که مهندسی نخوانده اند اما مشهور و موفق هستند در زمینه های دیگر موفقیت نشان می دهد که گاهی اوقات روش زندگی و تحصیلات یکسان نیستند و ممکن است مهندس پایه و اساس موفقیت در سایر امور باشد.

علی دایی: فوتبالیست ، مربی

سطح: مهندسی متالورژی

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران ، سابقه حضور در لیگ های ستاره قطر ، AEmarat و بوندس لیگای آلمان را نیز دارد. وی در حال حاضر مربی فوتبال ، کارآفرین ، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت لباس ورزشی دایی است. دایی که پرکارترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران محسوب می شود ، به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا و بهترین مهاجم ایران پس از انقلاب انتخاب شد. نام وی همچنین در لیست 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا قرار دارد. وی با 109 گل در 149 بازی ملی ، رکورددار بیشترین گل در بازیهای ملی فوتبال مردان جهان و با 14 گل زده ، رکورددار بیشترین گل در جام ملتهای آسیا است.

رضا رشیدپور: مجری و بازیگر

سطح: مهندسی عمران

راشدپور را شاید بخاطر اجراها و اجراهای سخنرانی خود به خاطر بسپارید این مجری با استعداد برنامه های پرطرفداری مانند “مثلث” ، “گلاسسوا گلاس” ، “دید در شب” و “هورس خورشید” را اجرا کرده و این روزها با “آخرین سیم” به هتل ها می رود. وی همچنین مدتی مجری برنامه فیلم “هفت” است. بازی در فیلم های “بیپولی” ، “سوپراستار” و “قاتل اهلی” از فعالیت های فعالیت هنری وی به عنوان بازیگر است. جدای از این ، رضا رشیدپور دارای مدرک مهندسی عمران است و مدتی است که در این زمینه فعالیت می کند. وی همچنین مجوز خلبانی ایرباس را دریافت کرد ، اما میل به بازیگری و کارگردانی وی را وادار کرد تا در حرفه هنری فعالیت کند و امروز به عنوان بازیگر و برنامه ریز مشهور شناخته می شود.

محمدرضا گلزار: بازیگر ، خواننده

سطح: مهندس مکانیک ، ilav

وی در ابتدا بازیکن والیبال بود و بعداً به عنوان مربی بدن سازی کار کرد. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال 1977 با گروه آریان به عنوان گیتاریست آغاز کرد. سپس در سال 1979 ، برای اولین بار در فیلم سام و نرگس به کارگردانی ایرج قادری ، سینما را تجربه کرد. گلزار در زمینه آواز نیز تجربه دارد. وی در سال 1997 میهمان برنامه تلویزیونی “برنده” بود. مدتها بود که گلزار گرانترین و پردرآمدترین بازیگر سینمای پول بود. اکنون سریال گیسو به تهیه کنندگی منوچهر هادی و با بازی محمدرضا گلزار در شرف اکران در شبکه نمایش خانگی است.

رضا امیرخانی: نویسنده و منتقد ادبی

سطح: مهندسی مکانیک

افراد در رمان ها و ادبیات باید با عناوین “ارمیا” ، “بیوتون” ، “از به” ، “قیدار” و “راهش” آشنا باشند. رمان هایی با نام های مختلف توسط یکی از محبوب ترین رمان نویسان در چند دهه گذشته نوشته شده است. رضا امیرخانی نویسنده ای است که نام او روی هر کتاب کافی است تا کتاب به عنوان یک کتاب پرفروش تبدیل شود و مخاطبان ادبیات آن را بخرند. این داستان نویس علاوه بر فعالیتهای نویسندگی ، دارای مدرک مهندسی مکانیک از یکی از مهمترین دانشگاههای کشور یعنی دانشگاه فناوری کاربردی نیز می باشد. در دهه سوم زندگی خود نیز مجوز خلبانی داشت و در پروژه های مهندسی کار می کرد ، اما علاقه به ادبیات او را به نوشتن رمان سوق داد و کتاب هایش نیز فروش خوبی داشت.

عادل فردوسی پور: روزنامه نگاران و تهیه کنندگان

درجه: گواهی کارشناسی ، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

یکی از دانشجویان یزد ، یک دانشگاه صنعتی مشهور ، اگرچه از ابتدا دارای تحصیلات عالیه بود ، اما تحصیل در رشته مهندسی هرگز باعث نشد که او علاقه خود را به فوتبال کنار بگذارد. وی در دانشگاه فناوری کاربردی و تهران تحصیل کرده و دارای مدرک مهندسی صنایع است ، اما در فوتبال و عملکرد و ارتباطات در این زمینه شهرت کسب کرده است. عادل با برنامه محبوب 90s و اعلامیه فوتبال در تلویزیون در جامعه فوتبال شناخته شد و در میان بازیکنان فوتبال جایگاه ویژه ای را به دست آورد. او در حال حاضر با برنامه 120 فوتبال در شبکه ورزش همکاری می کند و در دانشگاه تدریس می کند و در کنار سایر فعالیت های خود مترجم است.

سام نوری: بازیگر

سطح: مهندسی برق

بیشتر ما این بازیگر را در نقش “دکتر شمس” در سریال “دو هزار چهره” مهران مدیری به یاد می آوریم که البته اولین تجربه بازیگری او مقابل دوربین است. مردی که علاوه بر تحصیل در رشته مهندسی برق ، برای تکمیل تحصیلات خود در 12 سالگی به قاره سبز می رود و در حالی که در این قاره است ، در رشته مدیریت بین الملل که در مورد مذاکره ، مهندسی برق و تجارت است نیز تحصیل می کند. خوب است بدانید که وی پس از سفر به خارج از کشور ، با موفقیت های تحصیلی و تحصیلی خود موفق به یادگیری و تسلط بر چهار زبان انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی و ایتالیایی می شود.

حسام الدین سراج: خواننده

سطح: مهندسی عمران

حسام الدین سراج یکی از هنرمندان دنیای موسیقی است که در دانشگاه مهندسی خوانده و خواننده معروف کشورمان حسام الدین سراج است. وی فوق لیسانس معماری از دانشگاه بهشتی است اما چون در خانواده های آشنا به موسیقی بزرگ شد ، از 13 سالگی با حمایت پدر وارد عرصه موسیقی شد.

لاله صدیق: ورزشکار

سطح: دکترای مهندسی محصول

در بسیاری از مسابقات رالی زنان و مسابقات سوارکاری زنان سابقه پیروزی در مسابقات را دارد. لاله صدیق اولین زن تاریخ کشورمان است که در یکی از رشته های ورزشی (کشتی) با یک مرد رقابت می کند. وی همچنین مسئولیت آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیلرانی ایران را بر عهده داشته است. صدیق درباره علاقه اش به اتومبیل گفت: “به دلیل انرژی دوران کودکی ، من معمولاً ورزش را دوست داشتم ، اما رانندگی چیز دیگری بود.” “وقتی کوچک بودم ، حتی اگر کوچک بودم و پاهایم به درستی به رکاب نمی رسید ، علاقه ام به اتومبیل و رانندگی بیشتر و جدی شد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا