عمومی

اگر نفتکش‌های ما دچار مشکل شوند متقابلا برای آن‌ها مشکل به وجود خواهد آمد

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در تماس تلفنی با امیر قطر ، با تأکید بر اینکه توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها ، به ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری ، افزایش یافته است: فعال باشید.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که به زودی تعلیق کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور به زودی راه را برای تسریع در مذاکرات تهران و دوحه هموار کند و موانع را برطرف کند و انتقال کالا از طریق بنادر دو کشور به آرامی تجدید شود و پروازها بین دو کشور انجام شود. دوباره در کشورها شروع کنید

رحمانی با بیان اینکه میزبان مسابقات جام جهانی 2022 فیفا است ، ابراز آمادگی کرد که هرگونه کمک به ایران برای میزبانی بهتر قطر را ارائه دهد ، افزود: در همین رابطه ایرانان همچنین آماده است تا در زیرساخت ها شرکت کند و نیازهای آن را برآورده سازد. ” بودن.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با امیر قطر با تأکید بر اینکه امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است ، افزود: به دلیل برخی اقدامات آمریکا در مناطق مختلف جهان ، شرایط غیر مسلح را پذیرفته است و ما دچار تضاد نخواهیم شد. نبین

اگر تانکرهای ما در کارائیب یا هر جای دنیا توسط آمریکایی ها دچار مشکل شوند ، دچار مشکل خواهند شد.
رحمانی با اظهارنظر درباره برخی از حرکات ایالات متحده در کارائیب ، گفت: “اگر تانکرهای ما در کارائیب یا هر جای دیگر جهان توسط آمریکایی ها دچار مشکل شوند ، دچار مشکل خواهند شد.”

ایمید با تأکید بر اینکه ایران هرگز درگیری نخواهد کرد ، افزود: ما همیشه از حق مشروعیت خودمختاری و تمامیت ارضی و خدمت به منافع ملی دفاع کرده ایم و امیدواریم که آمریکا اشتباه نکند.

روحانی گفت: “ما وضعیت کنونی جهان را شرط ویژه همکاری مشترک ، به ویژه با شیوع این بیماری می دانیم ، اما متأسفانه ایالات متحده تصمیمات غلط خود و درمان غیر انسانی را ادامه می دهد.”

وی گفت: “مانند آینده ، ما تأكید می كنیم كه امنیت منطقه ما به ویژه امنیت دریایی در منطقه توسط كشورهای منطقه تأمین می شود و ما همیشه ابراز آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با همسایگان اعلام كرده ایم.”

روحانی در بیانیه ای ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و مردم قطر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری بین دو کشور بهبود یابد.

امیر قطر در یک مکالمه تلفنی ضمن تبریک به دولت و مردم ایران از توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها و تسلیت به عید سعید فطر گفت: “من شخصاً به روابط اقتصادی دو کشور توجه زیادی می کنم. در هر دو کشور آشکار است.

ایخیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیدوار بود که با نشست مشترک اقتصادی دو کشور ، روابط اقتصادی و تجاری بین ران و قطر توسعه یابد.

امیر قطر همچنین تأکید کرد: “موضع تعیین کننده قطر تضمین امنیت منطقه با همکاری همه کشورهای منطقه است و ما به عنوان کشورهای منطقه باید با هم همکاری کنیم تا امنیت منابع آب منطقه را تضمین کنیم.”

تمیم گفت: “ما مخالف همه تنش ها هستیم و تمام تلاش خود را برای کاهش تنش ها انجام خواهیم داد.”

دکمه بازگشت به بالا