عمومی

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اجتناب از برخی دریاها به ویژه برای افرادی که مشکلات قلبی دارند مهم است.

به گزارش شیمیشی، این روزنامه جام جم او می‌نویسد: «قلب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که ممکن است توسط برخی از حرکات روزانه ما آسیب ببیند. اجتناب از حرکات زیر به خصوص برای افرادی که مشکلات قلبی دارند بسیار مهم است.

عصبانیت مکرر: عصبانیت یا هیجان اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تأثیر منفی بر قلب خواهد گذاشت. افزایش ترشح آدرنالین به دلیل تحریک پذیری باعث تغییر فشار خون می شود. وقتی فشار خون بیش از حد بالا باشد، رگ های خونی اطراف قلب آسیب می بینند. این وضعیت جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می دهد. به خود بیاموزید که برای سلامتی خود آرام بمانید.

غذای اضافی: اگر می خواهید از آسیب قلبی جلوگیری کنید، مهم است که زیاد غذا نخورید. زیاده روی یا ندانستن نحوه تنظیم رژیم غذایی می تواند ویسکوزیته یا ویسکوزیته خون شما را افزایش دهد. این وضعیت باعث تجمع چربی در دیواره رگ های اطراف قلب می شود. در نهایت، چربی خون بالا می تواند باعث انسداد یا باریک شدن رگ های خونی شود. در نتیجه قلب از خون و اکسیژن محروم می شود و آسیب می بیند. اگر می خواهید از قلب خود محافظت کنید، بهتر است به آرامی و آهسته غذا بخورید.

دیر از خواب بیدار شدن: عملکرد قلب را افزایش می دهد و به قلب آسیب می رساند. میزان بالایی از افراد به دلیل مشکلات قلبی که به دلیل دیر بیداری رخ می دهد، می میرند. قلب و سایر اندام های بدن به زمان کافی برای تنفس نیاز دارند تا بتوانند به درستی کار کنند. افرادی که ساعات طولانی کار می کنند بیشتر با مشکلات سلامتی مواجه می شوند. در ساعات پایانی شب که بدن خسته است، عملکرد مغز کاهش یافته و ضربان قلب افزایش می یابد. بسیار مهم است که شب خوب بخوابید و زود بیدار شوید زیرا می تواند به نرمال ماندن ضربان قلب شما کمک کند.

کار سخت: ورزش برای قلب مفید است زیرا باعث بهبود صبر، تقویت گردش خون و افزایش متابولیسم می شود. با این حال، ورزش شدید می تواند به قلب آسیب برساند. هنگام انجام ورزش های شدید، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش می یابد، اما قلب نمی تواند به موقع اکسیژن کافی دریافت کند. این شرایط باعث سفت شدن قفسه سینه و سخت شدن تنفس می شود. به آرامی ورزش را شروع کنید و به آرامی شدت آنها را افزایش دهید تا قلب متوقف شود.

منبع: dailyhealthpost.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا