انسداد ۴ محور به دلیل بارش برف/ ترافیک پرحجم در بازگشت از شمال و یکطرفه شدن چالوس و هراز

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک پلیس راهور در جریان تفسیر آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور از یک طرفه شدن جاده های چالوس و هراز برای رسیدگی به بارهای ترافیکی برگشتی از شمال خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص محدودیت های ترافیکی در جاده های کشور گفت: از بعدازظهر امروز تردد در جاده جنوب به شمال جاده تهران – شمال و خیابان چالوس ممنوع است و با کاهش تردد در جاده های جنوب به شمال، این محورها در شمال. جاده بسته خواهد شد – جنوب یک طرف شد. همچنین دقایقی پیش جاده هراز در جاده شمال به جنوب به دلیل کاهش تردد در برگشت از شمال یکطرفه شد و بر این اساس خودروها در جاده جنوب به شمال این محور اجازه تردد ندارند. . .

وی درباره وضعیت تردد در جاده های کشور نیز گفت: ترافیک در مسیر شمال به جنوب چالوس سنگین و در محورهای ماسال و هزاره جم متوسط ​​است. وضعیت مشابهی در منطقه اسک به مبارک آباد در جاده شمال به جنوب جاده هراز گزارش شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرسی با بیان اینکه در جاده قدیم رشت – قزوین حدفاصل سراوان تا پارک جنگلی امامزاده هاشم و محدوده رودبار سنگین تردد داشته است، گفت: در هر دو جاده رفت و برگشت. در محور فیروزکو بین ورسک و گدوک و محدوده آبسرد ترافیک نیمه سنگین است.

شیرانی از وضعیت ترافیکی سنگین در محور کرج – قزوین خبر داد و گفت: در این محور در محورهای مهرویلا، مهرشهر و ناصرآباد ترافیک متوسط ​​سنگینی وجود دارد. همچنین در جاده قزوین – کرچ حد فاصل هشتگرد تا پل کلاک ترافیک سنگینی در جریان است.

وی با اشاره به اینکه در محور ساوه – تهران در محدوده رنگرز و حد فاصل نسیم شهر تا بهمن آباد ترافیک سنگینی وجود دارد، گفت: همچنین در اکثر محورهای اتوبان قم – تهران ترافیک سنگینی وجود دارد. «خوشبختانه با حضور ماموران پلیس راه، تردد در جاده های منتهی به استان قم و مسجد مقدس جمکران به خوبی مدیریت شد.

در جاده های 29 استان کشور برف بارید

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرک در خصوص وضعیت جوی جاده های کشور نیز اعلام کرد: بر اساس گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راه در سراسر کشور، در برخی از محورها برف باریده است. آذربایجان شرقی و روژاوا کردستان. استان های آذربایجان، زنجان، تهران و مازندران، البرز، اصفهان، سمنان، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کردستان، لرستان، مرکز، قم، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد، گلستان و گیلان

شیرانی ادامه داد: در برخی نقاط استان های هرمزگان، کرماشان، کهگیلویه و بویار احمد، سیستان و بلوچستان و خوزستان بارندگی باریده است.

وی مهمترین موضوع در این شرایط جوی را پرهیز از سفرهای غیرضروری عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز رانندگان و مسافران باید آمادگی کامل داشته باشند. آن دسته از رانندگانی که به هر دلیلی مجبور به تردد هستند، از وضعیت راه ها، سلامت فنی خودرو به ویژه سلامت وسایل گرمایشی و برف پاک کن خودرو مطلع شده و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند. همچنین پر بودن مخزن سوخت خودرو در ابتدا بسیار مهم است و باید تحت نظر باشد. ضمناً رانندگان و مسافران در طول سفر لباس گرم، غذای کافی و … به همراه داشته و به توصیه ها و دستورات پلیس راهنمایی و رانندگی گوش فرا دهند.

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک پلیس راه فرجه ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شد که بر اثر وزش باد یا برف، ماموران پلیس راه را به صورت موقت مسدود کردند اما برخی از رانندگان گمان کردند که باهوش بوده و هستند. با پلیس تماس گرفت آنها گذشته اند، وارد راه ها و راه های اشتباه شده اند و در آنجا دچار مشکل شده اند. اقدامی که هم جان آنها را به خطر می اندازد و هم برای امدادگران و پلیس دردسر بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل تاکید می کنیم رانندگان باید دستورات پلیس را رعایت کنند.

شیرانی با تاکید بر اینکه حمل زنجیر چرخ الزامی است گفت: رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کنند و نحوه قرار دادن آن را بدانند، قطعا پلیس از تردد خودروهای بدون زنجیر جلوگیری می کند. در زمان بارش برف و باران، رانندگان باید فاصله مناسبی با ترافیک مقابل داشته باشند و در عین حال از سرعت غیرمجاز و عبور با سرعت مطمئنه خودداری کنند.

برف؛ 4 بار مسدود شده است

وی درباره راه های مسدود شده به دلیل بارش برف نیز گفت: جاده سربیشه – نهبندان در استان خراسان جنوبی به دلیل بارش برف از حوالی ساعت 18 مسدود شد. همچنین در استان های قزوین و مرکز جاده بوئین زهرا – ساوه به همین دلیل و بالعکس بسته شده است.

به گفته مسئول مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک پلیس راه فرس در اراضی شهمیرزاد کیاسر و گرگان توسکستان به دلیل طوفان شدید و نبود ایمنی تردد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بیشتر بخوانید:

هشدار کامل پلیس راهنمایی و رانندگی پس از بارش برف و باران / لزوم پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری

شیرانی با اعلام شماره تلفن های 88255555 و 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره ها تماس گرفته و با آگاهی از وضعیت جوی، ترافیک و بسته بودن جاده مناسب ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا