اندیشههای امام، لزوم تحولخواهی و جایگاه نظام تعلیم و تربیت
کشف دین مبین اسلام که صدها سال پیش در دهکده عرب تأسیس شده و مبتنی بر آموزه های خدا و هدایت است ، امروز یک مدرسه پویا برای تغییر بزرگ ایجاد کرده و به روح پیشرفت بشر در جهان پاسخ داده است. جمهوری اسلامی و عملکرد مثبت و قابل قبول آن می تواند نمونه خوبی برای پیشرفت این مکتب در جهان باشد.
بنابراین ، در صورت نیاز به همکاری در زمینه نیاز به تحولات اجتماعی مبتنی بر ماهیت انسانی و اصول دینی ، یافتن مشکلاتی در زندگی شخصی ، اجتماعی و سیاسی جامعه بشری که نیاز به تغییر دارند دشوار نخواهد بود.
به گفته حقیر ، این تغییر اساسی باید از سیستم آموزش و پرورش آغاز شود که بنیادی ترین کار پیامبران بزرگ بود. تعداد زیادی فارغ التحصیلانی که فاقد مهارت ، شایستگی و قدرت تحول گرا هستند باعث از بین رفتن زندگی و سرمایه های جبران ناپذیر شده است و به نظر می رسد این تحول عقلانی بزرگ باید آغاز شود تا جامعه بتواند از مؤسسات آموزشی مانند خانواده ، مدرسه و دانشگاه درس بگیرد. صرفه جویی. آمار نشان می دهد که تعداد افراد تحصیل کرده در کشور ما پس از انقلاب در حال افزایش است ، اما عدم برقراری ارتباط بین مهارت ها ، نیازها و فرصت ها با آنچه که ما آموخته ایم ، یک مشکل دیرینه است که در مورد آن فکر کرده ایم. وی یاریگر سیستم آموزش غلط بوده است و امیدواریم با افتتاح ابتکار هوشمند امروز ایده های واگذاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و فناوری مهم باشد که اساسی ترین نقش را در توسعه سایر موسسات ایفا خواهد کرد. به یاد دارم وقتی وزیر آموزش و پرورش فعلی در جنبش ادبی مشغول خدمت بود ، او مضطرب بود که توجه خود را به بازگشت دانش آموزان بی سواد از بی سوادی جلب کند و او همچنان برای پیوند بین یادگیری و کار روزانه آنها و خواندن متن ادامه می داد. مهارت زندگی را فکر کرد. این آموزش از این فرصت مهم استفاده کرده است.
بنابراین نتیجه گیری که می توان از بحث نتیجه گرفت این است که سیستم آموزش و پرورش و لزوم تغییر و بهبود فرآیندهایی که پایه و اساس اندیشه های امام خمینی (ره) است می تواند یکی از امن ترین پایه ها برای تغییر و پیشرفت در زندگی کشور باشد. و چگونه بهبود یابد این مناطق سایر مناطق را به همان روش ساده تر می کند.
* فرماندار پیشین نانجینگ