حوادث

افزایش 400 درصدی داوطلبان هلال احمر در 2.5 سال/ جمع آوری 3000 میلیارد ریال کمک مردمی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از رشد 400 درصدی جذب داوطلبان بالای 35 سال در هلال احمر طی دو سال و نیم اخیر خبر داد.

به گزارش شیمیشی، وحید سلیمی در سیزدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها و سازمان ها گفت: بهره مندی حداکثری از سیاست های فرهنگی، گفتمانی و راهبردی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، جزو اصول ثابت و مستمر سازمان داوطلبان در سیاست گذاری و برنامه ریزی های ستادی، استانی و صف است.

سلیمی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت، افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، بدیهی است که رسالت سازمان داوطلبان نسبت به سال های گذشته در زمینه جلب مشارکت های مردمی سنگین تر از قبل شده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی در خصوص خدمات جمعیت هلال احمر، یادآور شد: هلال احمر یکی از جلوه های ارزشمند مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی  است و این ویژگی های ممتاز، توجه ویژه به این جمعیت را چه در برنامه ریزی و چه در اجرا دو چندان می کند.

سلیمی با بیان تاریخچه ای از تشکیل سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: ارتقاء سطح فرهنگ داوطلبی در جامعه، تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص داوطلب در راستای اهداف و ماموریت های جمعیت هلال احمر از طریق مشارکت های مردمی و اقدامات بشردوستانه در راستای ارزش های نهضت بین الملی صلیب سرخ و هلال احمر، مهم ترین ماموریت های سازمان داوطلبان است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، جذب و هدایت کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به آسیب دیدگان حوادث و سوانح ملی و بین المللی، ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان و آسیب دیدگان و جذب و سازماندهی نیروهای انسانی داوطلب و مشارکت های مردمی را وظایف اصلی و عمده سازمان متبوعش برشمرد و گفت: طرح ها و پویش های متعدد و متنوعی برای ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان و آسیب دیدگان ازسوی سازمان داوطلبان تعریف و راه اندازی شده است که از آن جمله می توان به بانک امانات تجهیزات پزشکی، کاروان های سلامت، هلال رحمت، پروژه های معیشت و سلامت محور، نذر خدمت، نیابت، سفره های مهربانی، مروجین سلامت، حمایت ماندگار، ارمغان آنلاین، یلدانه، سلامت یار و کمک نقدی بلاعوض و حمایتی به بیماران نیازمند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: اعلام فراخوان در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی وظیفه دیگر سازمان داوطلبان است که در راستای جذب و هدایت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم، خیرین و حامیان برای کمک به آسیب دیدگان اینگونه حوادث در دو سطح داخلی و بین المللی انجام می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از عملکرد این سازمان از آذرماه 1400 تا پایان اردیبهشت ماه ارائه کرد و گفت: در این مدت تعداد اعضا و داوطلبان جذب شده توسط این سازمان در رده سنی بالای 35 سال و از طریق تقویت زیر ساخت های نرم افزاری و سامانه «هلال من» به رشد 404 درصدی و عدد یک میلیون و 80 هزار نفر رسیده است.

سلیمی اضافه کرد: تشکل های جهادی، غیردولتی و مردمی همکار با سازمان داوطلبان تا آذرماه 1400، هزار و 81 تشکل بود که این تعداد تا پایان فروردین ماه امسال به هزار و 316 تشکل رسید.در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در 2020 محله کمتر برخوردار کشور و محلات تحت مسئولیت مستقیم و اصلی جمعیت هلال احمر نیز با 187درصد رشد، هم اکنون به عدد 301 محله رسیده ایم.

وی در ادامه به آمار خدمات حمایتی و طرح های محرومیت زدایی سازمان داوطلبان به جامعه هدف نیازمند پرداخت و گفت: از ابتدای آذر 1400 تا پایان فروردین ماه سال جاری، در مجموع 2 میلیون 673 هزار و 893 نفر از خدمات پروژه های داوطلبی محرومیت زدا بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سه سال قبل، رشد 114 درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته شش هزار و 100 پروژه داوطلبی محرومیت زدا به صورت مشترک با داوطلبان حقیقی و حقوقی اجرا شده است، افزود: در این زمینه، یک میلیون و 915 هزار سبد معیشتی و بهداشتی بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است که باز هم نسبت به سه سال قبل از آن، 111 درصد رشد داشته است.

به گفته سلیمی، 98 هزار و 600 نفر در سه سال گذشته از اقلام بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور استفاده کرده اند، و با اعزام 2455 کاروان سلامت در این مدت، 450 هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره مند شده اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح نذر آب و پویش نذر خدمت نیز در بازه زمانی یاد شده گفت: در این مدت ، بالغ بر یک هزار و 447 میلیارد ریال برای اجرای طرح نذر آب و پویش نذر خدمت هزینه شده است و این رقم با 524 درصد رشد نسبت به سه سال پیش از آن مواجه بوده است.

سلیمی با اشاره به اعزام فعالان اجتماعی محلات کمتر برخوردار  به مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور، اظهارکرد: براساس این طرح، تا کنون 15هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند و منابع مالی آن از محل اعتبارات سازمانی نبوده است.

وی در پایان سخنان خود درباره کمک های نقدی جمع آوری شده توسط سازمان داوطلبان برای کمک به آسیب دیدگان حوادث ملی مانند زلزله خوی و سیل سیستان و بلوچستان و همچنین حوادث بین المللی از جمله زلزله افغانستان، ترکیه، سوریه و کمک به مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: از طریق فراخوان های ملی و از محل مشارکت های مردمی و کمک های خیرین و حامیان، مبلغ یک هزار و 130 میلیارد ریال در حوادث داخلی و یک هزار و 703میلیارد ریال در حوادث بین المللی جمع آوری شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا