عمومی

افتتاح 3 طرح در سفر استاندار لرستان به پلدختر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان سه طرح بهداشتی، درمانی و اقتصادی در شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید.

استاندار لرستان پایگاه شماره سه سلامت شهری شهید باهنر، زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) و گلخانه هیدروپونیک «کیان حسینی» در پلدختر را افتتاح کرد.

عملیات اجرایی پایگاه شماره سه سلامت شهری شهید باهنر پلدختر سال 1397 در زمینی به مساحت 162 مترمربع در محل بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر آغازشده است.

برای بهره برداری از این مرکز 23 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی لرستان هزینه و در بهمن ماه سال 1402 احداث شده است که امروز با افتتاح آن ساکنان کوی بسیجیان پلدختر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند خواهند شد.

همچنین عملیات اجرایی زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر در زمینی با زیربنای 400 مترمربع سال 1401 آغاز و در بهمن ماه سال 1402 تکمیل شد.

42 میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری از این طرح از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی لرستان هزینه شده که از این مبلغ شش میلیارد ریال را مجمع خیرین استان پرداخت کرده است.

کار ساخت گلخانه هیدروپونیک کیان حسینی از سال 1396 در سه فاز با مساحت 18 هزار مترمربع آغاز شده است.

کل اعتبار پرداختی از سوی جهاد کشاورزی به این پروژه تا کنون 129 میلیارد ریال بوده است و سهم آورده متقاضی از کل سه فاز بیش از 37 میلیارد ریال بوده است.

تولید گل این واحد در سال یک میلیون و 600 هزار شاخه گل است.

در حال حاضر فاز چهارم این مجتمع با مساحت 25 هزار مترمربع آماده ساخت بوده که در صورت تامین اعتبار به مبلغ 300 میلیارد ریال، عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

اشتغال این واحد تا کنون 26 نفر مستقیم بوده که در صورت توسعه می تواند زمینه اشتغال بیش از 35 نفر دیگر را فراهم کند.

دکمه بازگشت به بالا