اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درباره «نرخ گاز پتروشیمی‌ها»

به گزارش مرکز خبر،

جلسه هیئت دولت عصر یکشنبه 26 دی ماه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور تشکیل و مصوب شد که فرمول محاسبه نرخ گاز پتروشیمی محاسبه شود. همانطور که در سال 1400 اعمال شد.

در عین حال، نرخ گاز سوخت پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع پایین دستی، مجتمع های بازیافت فولاد و کاربردهای شهری مرتبط مانند برق، آب، اکسیژن و … حدود 10 درصد رژیم پتروشیمی تعریف شده است. کاهش مساوی در منابع ناشی از این تصمیم به عنوان کاهش هزینه های تبصره (14) اعمال می شود.

تصویب آیین نامه اجرایی استرداد مالیات کالاهای مسافری و بلیط سفر خارجی خریداری شده توسط شرکت های هواپیمایی خارجی از شرکت های هواپیمایی ایرانی.

اجرای مفاد ماده (11) قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف تسهیل و تسریع در فرآیند استرداد مالیات کالاهای دارای مسافر و ایجاد زمینه لازم برای جذب گردشگر و همچنین فراهم آوردن مراحل لازم برای استرداد مستقیم. مالیات. آیین نامه اجرایی این ماده از قانون مذکور به تصویب سازمان امور مالیاتی کشور رسیده است.

طبق مقررات فوق جهت بازپرداخت مالیات و عوارض پرداختی بابت بار با مسافر و بلیط سفر خارجی گردشگران خارجی، خرید بار توسط مسافر و یا خرید بلیط هواپیما خارجی توسط گردشگران خارجی باید از فرودگاه های خارجی پرداخت شود. از روز خرید (که در فاکتور قید شده است) بیش از دو ماه از تاریخ خروج از کشور نگذشته باشد. همچنین مشخصات خریدار در فاکتور یا بلیط باید مطابق مشخصات مسافر یا گردشگر خارجی باشد.

مدارک مورد نیاز برای بازپرداخت مالیات و مالیات عبارتند از:

بسته به شرایط، فاکتور و فرم شمس با موضوع استاندارد عملکرد پایانه های فروشگاه یا بلیت هواپیمای خارجی از شرکت هواپیمایی ایرانی حذف شد.
فرم درخواست بازگشت را پر کنید
اصل گذرنامه، ویزا (ویزا)، بلیط و سایر مدارک برای خروج از کشور در صورت لزوم
در صورتی که ارزش کل کالا با مسافر بیش از 250 کرور باشد، وکلای مربوطه موظفند کالا را با فاکتور مربوطه پیدا و مطابقت دهند.

مالیات پرداختی در موارد زیر قابل استرداد نخواهد بود:

پرداخت مالیات برای دریافت انواع خدمات به جز مالیات و عوارضی که گردشگران خارجی برای خرید بلیط هواپیما خارجی از فرودگاه های ایران می پردازند.
قبوض مسافری که بر اساس بند (18) قانون پایانه های مغازه و نظام مالیاتی انجام می شود تشویق می شود.
اضافه پرداخت مالیات از نرخ قانونی یا به دلیل حساب نادرست
عدم تکمیل جزئیات فاکتور ارائه شده در فرم فاکتور
تضاد مشخصات مسافر/گردشگر در فاکتور یا بلیط با مشخصات مسافران/گردشگران خارجی
طبق لیست منتشر شده از سوی مراجع قانونی اقلام ممنوع است
عدم رعایت مشخصات کالا در فاکتور که عموماً بیش از 250 میلیون ریال با کالای در حال صادرات می باشد.

دولت با اعطای وام و مواد بانکی برای جبران خسارات زلزله در استان‌های خراسان شمالی و رضوی موافقت کرد.

هیات وزیران 475 میلیارد ریال برای بازسازی و مقاوم سازی منازل و زیرساخت های آسیب دیده شهرها و روستاهای ناشی از زلزله شهریور ماه در شهرستان های قوچان در استان خراسان رضوی و شهرستان فاروق در استان شمالی اختصاص داد. خراسان. همچنین 864 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان (با سود 4 درصد روستایی و 5 درصد شهری) و تعمیرات اساسی 5 ساله تسهیلات تعمیرات با ضمانت زنجیره ای تلفیق شد.

هیات وزیران همچنین به سازمان های حاکمیتی و برنامه ریزی استان های فوق الذکر و سازمان مقیم انقلاب اسلامی ایران دستور داد تا گزارش عملکرد سه ماهه اجرای این وام ها را علاوه بر موارد فنی و فنی به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند. نظارت اجرایی. روند بازسازی

آیین نامه اجرایی برای تعیین قیمت خرید برق بر اساس مکانیزم بازار در بورس اصلاح شود.

هیات وزیران در نظر دارد نظر مجلس شورای اسلامی را در خصوص آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (44) قانون برنامه ششم توسعه در مورد تعیین قیمت خرید برق بر اساس مکانیسم بازار در انبار ارائه کند. به پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور تصویب شد.

بر اساس این اصلاحیه، به منظور افزایش راندمان و تولید نیروگاه ها، وزارت نیرو موظف است موافقت اصولی 55 درصدی یا قرارداد خرید برق برای طرح های احداث نیروگاه های جدید را صادر کند. تا 60 درصد

تعیین قیمت گاز بر اساس مکانیزم بورس نیز بر عهده وزارتخانه است.

ابلاغ نظر دولت در مورد چند طرح نمایندگان مجلس

هیات وزیران ضمن اعلام نظر در خصوص چندین طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت را برای پیگیری موضوعات مربوطه منصوب کرد.

دولت آیین نامه اجرایی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات را تصویب می کند.

دولت با رعایت بند (14) بند (ب) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشوق های قانونی لازم را برای افزایش فعالیت های آموزشی، پژوهشی و ورزشی در زمینه های مختلف با اهداف اقتصادی و اجتماعی فراهم می کند. رشد و توسعه و کاهش هزینه فعالان این بخش ها و ترویج ورزش همگانی مقررات اجرایی مربوطه را برای تضمین حداکثر سلامت جسمی و روانی عمومی اتخاذ کرده اند.

بر اساس مقررات فوق، ارائه خدمات پژوهشی (پژوهشی و فناوری) و آموزش توسط مدارس، مراکز فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، مراکز و مراکز و مؤسسات پژوهشی فناوری و غیره. مجاز توسط دارنده پروانه مراجع قانونی و همچنین انجمن های علمی دارای مجوز از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، پزشکی و آموزش پزشکی، آموزش و شن و ماسه و همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون ها و ارگان ها، موسسات و مراکز ورزشی. اتحادیه ها و باشگاه های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان از شمول این آیین نامه مستثنی هستند.

رعایت ضوابط اجرایی مربوط به سهم شهرداری ها و دهیاری ها در وصول عوارض گمرکی

هیات وزیران اجرای ماده (42) قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص سهم شهرداری ها، دهیاری ها و دهیاری های غیر دهیاری و مهاجران از عوارض گمرکی کالاهای صادراتی را برای کمک و تامین درآمد پایدار آنها تصویب کرد. قوانین مدیریت مربوطه

هدف گذاری اعتبارات دولتی برای شهرداری ها و دهیاری ها و بهبود زیرساخت های حمل و نقل، شبکه آبرسانی، بهداشت عمومی و غیره در مناطق کمتر توسعه یافته با استفاده از منابع این آیین نامه، با شناسایی توانمندی ها و فرصت های موجود در آن مناطق، از جمله اهداف خطوط بالا

بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است هر ماه 12 هزار کالای صادراتی مشمول مالیات صادراتی را تا 15 ماه آینده در صندوق های وزارت کشور (سازمان شهرداری ها) افزایش دهد. و روستا).

همچنین وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) مسئول منابع جمع آوری شده به میزان 13 درصد کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر)، 52 درصد سایر شهرداری ها و 35 درصد روستاهای عشایری است. و مناطق همچنین از وزارتخانه درخواست می شود تا پانزدهم ماه آینده حقوق ماهیانه حساب های شهرداری، دهیاری، بخشداری (روستاهای بدون بخشداری) و سهم مناطق عشایری را به حساب ادارات کل استان ارسال کند.

نسبت شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرستان توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هر ساله با توجه به جمعیت، تعداد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نسبت مالیات بر ارزش افزوده هر استان و بر خلاف شاخص توسعه انسانی محاسبه می‌شود. .

این وام برای شهرداری ها و دهیاری ها و دهیاری ها و مناطق عشایری در قالب کمک بلاعوض و تامین درآمد پایدار با استفاده از منابع این آیین نامه استفاده می شود.

تصویب آیین نامه اجرای اقدامات حفاظتی- انتظامی لازم جهت ارتقاء ایمنی و امنیت ساکنین، مراکز اداری، تجاری، صنعتی و عمومی.

با عنایت به نقش مؤثر موضوع امنیت و ایمنی اماکن عمومی و خصوصی در پیشگیری و کاهش سرقت و تقویت امنیت آن اماکن، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور اقدامات قانونی لازم را اتخاذ نمود. برای تقویت این وضعیت امنیت و ایمنی در شهرها، ادارات، مراکز خرید، صنعت و مردم مورد نیاز است.

بر اساس این آیین نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به افزایش امنیت و ایمنی شهرها و مراکز اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و عمومی و اماکن عمومی برای جلوگیری از سرقت، اقدامات حفاظتی- انتظامی که تدارک دیده شده است، اقدام کند. توسط فرماندهی انتظامی طبق مقررات ملی ساختمانی و برای اجرا توسط مراجع ذیربط مشمول این آیین نامه اجرا می شود.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و سایر مراجع مسئول صدور پروانه یا پروانه ساختمانی و پروانه بهره برداری برای ساکنین، سازندگان، متخصصان و صنعت موظفند اقدامات حفاظتی – انتظامی مربوط به ساخت و ساز را در حین ساخت و ساز اعمال کنند. روند صدور مجوز را اطلاع دهید متقاضیان مجوز.

شهرداری ها و سایر مراجع صدور مجوز نیز موظف به صدور مجوز برای ساخت و بهره برداری از مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و تأسیسات عمومی هستند. در نظر گرفتن مسئولیت های حفاظتی – انتظامی و ارائه گواهی عدم تخلف و اتمام کار با تایید نظری / تاییدیه مهندسان ناظر در خصوص پیگیری این الحاقیه ها.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در هر زمان نظارت لازم را برای نظارت بر ضمائم داشته باشد و در صورت مشاهده تخلف، مستندات نهایی را سریعاً به مقامات اطلاع دهد. تا اقدامات احتیاطی لازم انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا