اقتصادی

اجرای دو پروژه برای کاهش آلایندگی خودروها از سوی معاونت علمی

دو طرح کاهش آلودگی محیط زیست توسط مرکز فناوری پیشرفته و حمل و نقل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

بر گزارش شیمیشی ، بازگشت هوا یا دما پدیده ای است که در آن لایه ای از هوای گرم در یک شهر یا منطقه خاص ایجاد شده و در آن منطقه ساکن است. در این شرایط ، گازهای آلاینده تولید شده در بستر به دام می افتند و به تدریج تجمع آلاینده ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

تولید دنده ها یا موتورهای آلاینده کمتر یکی از موثرترین راه ها برای کاهش این آلاینده ها است. بنابراین مرکز فناوری متوسط ​​و توسعه حمل و نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد پروژه هایی را در زمینه حمل و نقل اجرا کند و نقش موثری در کاهش این آلودگی ها داشته باشد.

یکی از این برنامه ها اجرای پروژه برقرسانی خودروها است. این کار با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اتومبیل ها و فعالان صنعت در زمینه اتوبوس ، موتورسیکلت و اتومبیل سواری انجام می شود. در این طرح ، نمونه اولیه این وسایل نقلیه باید به گونه ای باشد که قابل تولید و صنعتی باشد.

این پروژه در قالب یک بستر سفارشی و مشترک اجرا خواهد شد.

به گفته معاون علمی ، پروژه دیگر در این زمینه همکاری در زمینه طراحی و تولید موتورهای کم مصرف با آلودگی بسیار کم و مصرف کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر است که این پروژه از چند سال پیش در کشور آغاز شده و نتایج خوبی نیز به دست آورده است. . ای

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا