اثرات داروهای گیاهی بر بهبود میگرن

همایش علمی درمان گیاهی میگرن با سخنرانی کارشناس فارماکولوژی و از اعضای هیات علمی همایش تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی سعید کیانبخت برگزار شد. مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و پزشکان طب سنتی بودند. این همایش به صورت مجازی و آنلاین در بستر آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (Amced) برگزار شد.

به گزارش شفاف، کیانبخت با اشاره به اینکه میگرن یک بیماری شایع عصبی است که باعث ایجاد درد و حساسیت شدید در یک طرف سر می شود، گفت: این بیماری معمولا باعث سردرد همراه با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، بو و صدا، سرگیجه می شود. ، اختلالات بینایی و بی حسی یا گزگز در صورت، دست ها یا پاها.

وی از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی پیشگیری کننده از حملات میگرن از جمله کورکومین، سنبل الطیب و گشنیز و همچنین منتول و بابونه به عنوان داروهای کاهش دهنده حملات حاد میگرن نام برد.

کیان بکست تاکید کرد: تاکنون 19 کارآزمایی بالینی تاثیر شیر گاو، سایبان، روغن زنجبیل، بوراکس، بالانگ، همیشه بهار، بومادران و اسطوخودوس را بر میگرن بررسی کرده است. نتایج در مورد اثربخشی چای بابونه متناقض است و شواهد مثبت، اما محدودی برای سیابین وجود دارد.

همایش علمی درمان گیاهی میگرن با امتیاز بازآموزی و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. آخرین. مطالعات علمی مرتبط با این حوزه مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا