حوادث

آیا سربازی برای دکتری و پسادکتری حذف می‌شود؟

رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح لغو خدمت سربازی فارغ التحصیلان دکتری و فوق دکتری را رد کرد.

به گزارش شیمیشی، سردار حوث الله واعظی نژاد در خصوص جزئیات نیروهای منتخب نظامی گفت: طرح منتخب نظامی نزدیک به 15 سال است که اجرا می شود و در این مدت بیش از 22 هزار نفر از نخبگان یا نفرات عالی رتبه از سوی سازمان ملی به نیروهای مسلح منصوب شده اند. بنیاد نخبگان. . این عزیزان خدمت سربازی خود را با یک پروژه تحقیقاتی یا پروژه فناوری می گذرانند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سالانه نیروهای مسلح برای انجام این طرح حدود 2000 نفر است، گفت: واقعاً حدود 2000 نفر در طرح های مختلف از جمله نخبگان دانشگاهی، نخبگان فناوری، سربازان فناوری، سربازان پژوهشی، نخبگان مقیم خارج از کشور و. ..در خدمت مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح و سازمان های کشوری می باشد که برای کشور ما ظرفیت بسیار کم نظیری است.

به گفته رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح، هم اکنون بیش از 30 دستگاه کشوری از جمله دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، شرکت های علمی، پارک های علم و فناوری و … وجود دارد. بخش مدنی

برای دوره های دکتری و فوق دکتری معافیت سربازی نداریم

واعظی نژاد درباره شایعه خروج سربازان در مقاطع دکتری و فوق دکتری نیز تصریح کرد: متأسفانه در این خصوص اطلاعات نادرستی داده شد. چیزی به نام لغو سربازی برای فلوشیپ دکترا و فوق دکترا وجود ندارد. پیشنهادی از سوی وزارت علوم به فرماندهی کل قوا ارائه شد و بر اساس آن پیشنهاد باید زمینه جدیدی برای پژوهشگران فوق دکتری ایجاد شود و این پیشنهاد به معنای لغو سربازی برای این افراد نیست. در واقع می توان گفت که این طرح نظامی در یکی دیگر از رشته های علمی است که می تواند شرایط کسانی را که دوره فوق دکتری را پشت سر می گذارند پیش بینی کند.

ادامه مطلب: بیانیه خدمات عمومی در مورد “تغییر خدمت سربازی”

وی در خصوص اجرای یا عدم اجرای طرح جدید گفت: این پیشنهاد از سوی وزارت علوم به فرماندهی کل قوا ارسال شده و در مرحله تحقیقات کارشناسی است و در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید. .

به گزارش شیمیشی، پیش از اجرای این طرح، برخی اخبار کذب مبنی بر احتمال حذف سربازی برای فارغ التحصیلان دکتری و فوق دکتری مطرح شده بود. البته این موضوع بارها از سوی بسیاری از مسئولان نیروهای مسلح و وزارت علوم رد شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا