عمومی

آن چه بدون «عادل» گذشت

دوران غیبت عادل و برنامه نودش از شبکه سه به پایان رسید، هزار روز. اتفاقات زیادی در این مدت در فوتبال ایران رخ داده است اما فردوسی پور نتوانست برای تماشاگران به بررسی آنها بپردازد و گاهی آنها را از این کار باز دارد.

به گزارش شیمیشی، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: در کنار تغییرات مدیریتی فدراسیون فوتبال اتفاق خنده داری افتاد. دوشنبه گذشته که آخرین قسمت از اولین برنامه فوتبال پخش شد، محمدحسین میثاقی مجری برنامه با صدای واقعی و «عاقلانه» خود پیش بینی کرد که پنجشنبه و با امضای اعضای هیئت مدیره هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. تعداد افزایش نمی یابد. پس از برکناری عزیز خدام به اتفاق آرا در روز پنج شنبه، بسیاری سخنان توافق را به یاد آوردند و فیلم بر اساس پیش بینی اشتباه او منتشر شد. اشتباه تحلیلی مجری تلویزیون که برای اولین بار نیست، بار دیگر جای خالی عادل فردوسی پور را به مردم یادآوری کرد. مردی با شعور رسانه ای که عموماً تحلیل های دقیق و دقیقی داشت. دوران غیبت عادل و برنامه نودش از شبکه سه به پایان رسید، هزار روز. اتفاقات زیادی در این مدت در فوتبال ایران رخ داده است اما فردوسی پور نتوانست برای تماشاگران به بررسی آنها بپردازد و گاهی آنها را از این کار باز دارد.

عامل فاجعه ویلموتس در فوتبال ایران عادل فردوسی پور نبود. مربی بی انگیزه با بهای سنگین روی نیمکت تیم ملی نشست، بدترین نتایج را گرفت، بزرگترین پرونده قرضی تاریخ فوتبال ایران را تشکیل داد و حتی مقصران را هم به حساب نیاورد.

این عادل فردوسی پور نبود که قانون غافلگیرکننده ممنوعیت حضور بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر را تصویب کرد و پس از شکست این ایده انحصاری، دوباره آن را لغو کردند. آب آب نشد.

این عادل فردوسی پور نبود که پرسپولیس و استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت. از آنجایی که استقلال تاجیکستان و آخال ترکمنستان مجوزهای لازم را برای حضور در لیگ قهرمانان کسب کرده بودند، پرسپولیس و استقلال با وجود چنین تماشاگری از حضور در مسابقات محروم شدند. باز هم بدون توضیح مقصران در یک دادگاه عادلانه رسانه ای.

عادل فردوسی پور آن کسی نیست که گابریل کالدرون را در پرسپولیس شکست داد و آندره آ استراماچونی در استقلال نیمه راه بود. به کالدرون یک غرامت کامل برای ترم پرداخت شده است و به استراماچونی نیز به زودی غرامت دو فصل کامل دریافت خواهد شد. چرا؟ زیرا ناقص بودن حکومت با اپورتونیسم بیرونی یکی بود.

این عادل فردوسی پور نبود که به اندازه مدیرعامل در پیرسوس در شش ماه ضرر کرد. ما در مورد محمد حسن انصاری فرد صحبت می کنیم، فقط صحبت در مورد مسائل کلیدی حرفه ای او فهرست بلندبالایی را ایجاد می کند. از کنسل شدن کالدرون و تمدید قرارداد سه ساله با رادوشوویچ روی صورت و از استوکس و اوساگونا تا داستان های دیگر. البته انصاری فرد تنها نیست و بسیاری از مدیران کم و بیش شبیه او بودند.

این عادل فردوسی پور نبود که در انتخابات سال گذشته مورد «توهین» نامزدهای فوتبال قرار گرفت و فردی ناشناس با بیشترین آرا رئیس جمهور شد و یک سال بعد برکنار شد. چرا؟ بیا اینجا هیچ کس نمی داند. چند اختلاف دیگر باید از زیر نظر قضات بیرون بیاید؟ هیچکس نمیداند. مدت زمان بهترین ارائه دهنده و پیام رسان ایران چقدر خواهد بود؟ “باز هم هیچ کس نمی داند …”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا