اجتماعی

آغاز به کار تیم‌های امداد خودروی تونل‌های شهری/ مجهز شدن پنج تونل پایتخت به تجهیزات امدادرسانی

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری کلانشهر تهران از آغاز به کار تیم های اورژانس در تونل های شهر تهران خبر داد.

به گزارش شیمیشی، حمید برادران صبح امروز در مراسم افتتاح ناوگان اضطراری تونل های شهری با بیان اینکه در دوره مدیریت شهری مقرر شد خدمات بهتری در سطح جاده ها به شهروندان تهرانی ارائه شود، گفت:

وی با بیان اینکه پنج تونل نیاش، توحید، شهدا خززه، امیرکبیر و رسالت مجهز به تجهیزات امداد و نجات هستند، گفت: خودروهای امدادی به صورت شبانه روزی در دو طرف تونل مستقر هستند تا در صورت توقف خودرو در داخل تونل وارد عمل شوند. پارک خودروهای داخل تونل رایگان است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه این سرویس رایگان خواهد بود و نیروهای امدادی خودرو را از تونل خارج می کنند، تصریح کرد: هدف ما تسهیل تردد در داخل تونل ها و زمانی که خودرویی در داخل تونل است، است. برای همه. دلیل اگر متوقف شود، امدادگران به سرعت این خودروها را از تونل خارج و به مکان امن منتقل می کنند.

وی از رصد خودروهای اورژانس تونل های شهر به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند با وجود رصد تونل ها با دوربین و در مواقع بروز حادثه یا تصادف با شهرداری با شماره تلفن 87500 تماس گرفته و درخواست اعزام خودروهای اورژانس را داشته باشند. تصادف. حمل و نقل خودرو، وسایل نقلیه اورژانس به شهرستان اعزام می شود.

برداران با بیان اینکه بر روی هر خودرو یک شماره ثبت شده وجود دارد و در صورت تخلف پیمانکار، شهروندان می توانند با ذکر «کد خودرو» موضوع را با ما در میان بگذارند، گفت: در این طرح شهروندانی که همکاری خوبی با امدادگران دارند، می باشند. مورد نیاز است زیرا هدف امدادگران ایجاد مسیری ایمن برای شهروندان و حرکت ایمن در داخل تونل است و غیرممکن است که شهروندان اصرار کنند خودروهایشان در همان تونل توقف کنند تا خودشان بتوانند خودرو را بررسی کنند. از امدادگران ما گازوئیل بخواهید خودروهای نجات تونل شهر فقط وظیفه انتقال وسایل نقلیه به خارج از تونل را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه به شهروندان توصیه می شود هنگام توقف در داخل تونل نکات ایمنی را رعایت کنند، تصریح کرد: در صورت توقف خودروی شهروندان در داخل تونل در صورت امکان خودرو را به تونل منتقل کنند. خط اضطراری او باید خودروی خود را به خط اورژانس منتقل می کرد و پس از آن مسافر از خودرو پیاده می شد و در مسیر پیاده روی کنار تونل می ایستاد و اگر امکان انتقال خودروی متوقف به خط اورژانس وجود نداشت، جرقه و چراغ چشمک زن نیز باید خاموش شود تا بقیه شهروندان از خرابی خودرو مطلع شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصادفات و توقف در داخل تونل ها افزایش یافته است یا خیر، به شیمیشی گفت: روند حوادث و حوادث داخل تونل ها نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است اما توقف خودروها در داخل تونل ها تغییر چندانی نکرده است. . این تونل اثرات نامطلوبی بر شبکه جاده ها و راهروهای تونل دارد و باعث تاخیر در تردد و افزایش تعداد خودروهای پارک شده می شود و گاهی ممکن است تصادفات ثانویه به دلیل وجود توقف در تونل رخ دهد. هدف ما از ایجاد کمک تونل شهری کاهش این مشکلات است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امدادگران تونل شهری ظرف مدت 5 دقیقه به محل حادثه رسیدند و ظرف 15 دقیقه خودروی پارک شده را از تونل خارج می کنند و گفت: تصادف، مدیریت محلی. حادثه با پلیس است و این عاشقان صحنه را مدیریت خواهند کرد.

برادران در خصوص تعداد تصادفات در تونل ها تعداد تصادفات را بستگی به میزان تردد خودروها بیان کرد و گفت: با توجه به میزان ترافیکی که در تونل نیش و توحید بیشتر است، تعداد توقف ها نیز در این دو بیشتر است. تونل ها تونل ها، اما معمولاً روزانه 50 تا 55 توقف در تونل ها ثبت می شود.

وی در خصوص ظرفیت تردد هر تونل گفت: حداکثر ظرفیت هر لاین 1400 گذر است که روزانه حدود 180 تا 200 هزار تردد دارد.

برادران در بازدید خبرنگاران از مرکز کنترل تونل نیاش با تاکید بر ممنوعیت تردد خودروها از خط اورژانس گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از شهروندان از خط اورژانس برای عبور استفاده می کنند. ترافیک و این در حالی است که در حال حاضر با پلیس در حال رایزنی هستیم تا تمامی این خودروها را با پوشش نظارت تصویری 100 درصدی این تونل ها رصد کنیم و البته توجه داشته باشید که شماره گذاری خودروها به صورت هوشمند در خط اضطراری رصد می شود.

وی در خصوص پیشنهاد جریان سرعت در تونل های شهری با تاکید بر اینکه سرعت مشاهده شده باید طبق پارامترهای ثبت شده باشد، گفت: سرعت حرکت در تونل های بدون مایع حداکثر 80 و در تونل های با عیار حداکثر 80 است. 10 درصد و طول آنها سرعت بیش از یک کیلومتر، 70 درصد در نظر گرفته شده است و شدت تصادف بستگی به افزایش سرعت دارد و با توجه به بسته بودن تونل و نبود وسایل کمکی مناسب در تونل، در خیابان، تمام جوانب شناور سرعت باید در نظر گرفته شود و زیرساخت های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در خصوص ورود موتورسیکلت ها به داخل تونل گفت: پروژه ای را در تونل های شهر دنبال می کنیم و آن دسترسی حداکثری به دوربین مداربسته است و پیش از این نیز دوربین های جلویی خودروها وجود داشت. اما در حال حاضر آنها را از پشت در اختیار داریم و اطلاعات پلاک موتورسیکلت را به روز می کنیم، اما توجه داشته باشید که این بازرسی ها مانع از ورود موتورسیکلت ها به داخل تونل ها نمی شود و تنها یک ابزار در این زمینه است.

برادران در پاسخ به سوال دیگر شیمیشی در خصوص سنجش آلودگی داخل تونل ها گفت: میزان آلودگی تونل های شهری سنجیده می شود و اساسا کار جت فن ها در تونل ها بر اساس جمع آوری اطلاعات در مورد آلودگی تونل ها است. تونل ها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا