آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه طی دو، سه هفته آینده

به گزارش مرکز خبر،

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ الیریزا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ایران و سوریه برای آغاز اعزام کاروان های زیارتی ایرانی به این کشور به توافق رسیده اند و مقرر شده در مرحله اول 100 هزار زائر به ایران اعزام شوند. آنها هر سال به سوریه می روند».

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اقدامات پیش بینی شده برای عقد قرارداد با صاحبان هتل های مناسب و شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل، غذایی و لجستیکی آغاز می شود و امیدواریم در سال جاری اعزام اولین کاروان های حجاج به سوریه را آغاز کنیم. هفته های پیش روی ما.

رشیدیان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات دستورالعمل های لازم برای ثبت نام، ساماندهی و اعزام زائران به مراجع حج ارسال می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اکنون پس از آغاز سفرهای حج در عراق در هفته های اخیر، موضوع برپایی مجالس حج در سوریه مژده ای برای دوستداران معصومیت و طهارت به ویژه سفرهای حج در سوریه است. سوریه پس از نزدیک به یک دهه جنگ و درگیری در این کشور از سر گرفته شده است.

وی گفت: پس از 4 روز نظارت و گفتگو با طرف سوری در مورد موضوعات مختلف، پنجشنبه گذشته در آخرین روز سفر خود به دمشق با وزیر گردشگری و گردشگری سوریه دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت و گو کرد. آغاز این سفرها و چگونگی آماده شدن.» نیاز به سازماندهی این سفرها در ابعاد مختلف را درک کنید.

رشیدیان در پایان این دیدار و انعقاد تفاهم نامه اعلام کرد: زمینه سازی برای اعزام و سفر زائران ایرانی برای زیارت حرم مطهر ح. عقیله بنی هاشم و حز.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی سوریه به ویژه پس از تحولات اخیر و برقراری امنیت در این کشور و حضور زائران از کشورهای مختلف، مهمترین درخواست و تاکید ما اعزام به ایران.” در این کشور زائران و زائران مستقر کنید.»

وی گفت: از سوی دیگر به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب، حفظ سلامت زائران وظیفه اصلی و مهم ماست.

رئیس سازمان حج در این سفر با وزارت گردشگری، اوقاف، کشور، حمل و نقل و بهداشت سوریه دیدار کرد.

اطمینان از ایمنی و سلامت زائران برای سفر به سوریه کلیدی است

وی وضعیت ایران و امنیت زائران ایرانی را یکی از موضوعات اصلی برای بازگشت مسافران به سوریه عنوان کرد و در دیدار با وزیر کشور سوریه گفت: توصیه های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت از وضعیت امنیتی سوریه و دیدگاه های وزارت کشور در خصوص امنیت زائران ابراز خرسندی کرد. آفرین.”

آغاز اعزام کاروان های زیارتی به سوریه طی دو تا سه هفته آینده

اما رشیدیان تعهد به اقدامات بهداشتی برای از سرگیری سفرها را یکی دیگر از ضروریات علاوه بر تامین امنیت زائران عنوان کرد و در دیدار با وزیر بهداشت سوریه نیز از همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. و هلال احمر ما، پروتکل هایی برای سفرهای حج برای ما تهیه و مدون شده است که قطعاً تا زمان بازگشت حجاج، مبنای فعالیت در ایام حج خواهد بود.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون علیه کرونا در جمهوری اسلامی ایران نیز یک مطالبه است، گفت: موضوع واکسیناسیون در مرحله ارسال و آزمایش است. سی. مرکز پزشکی حج و حج رصد دقیقی بر زمان اعزام و بازگشت زائران دارد و امیدوارم با کمک شما عزیزان در کنار اعزام زائران به ایران بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را برای زائران ایرانی داشته باشم.

رشیدیان در این دیدار اظهار داشت: تلاش می کنیم با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت سوریه کلینیک هایی برای ارائه زائران به ایران ایجاد کنیم چرا که این خدمات از قبل در زمان اعزام زائران به سوریه ارائه شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان تلاش برای تامین و صیانت از سلامت، عزت، حیثیت و امنیت زائران ایرانی از ابتدای سفر را برشمرد و قول داد: در این راستا موثر خواهد بود.

وزیر کشور سوریه در این دیدار با تاکید بر آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران ایرانی، وزیر بهداشت سوریه نیز با بیان اینکه تمامی امکانات و قابلیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم شده است، گفت: سلامت و ایمنی زائران فراهم شده است. زائران ایرانی از ابتدا تا انتها برای ما بسیار مهم است و توجه خواهیم کرد.

رشیدیان در این سفر در دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه درباره انتقال زائران تاکید کرد: جابجایی مناسب زائران نیازمند همکاری فرودگاه های ایران و نهادهای ذیربط سوری و ایرانی است و در این بین استفاده از توانمندی های زائران ضروری است. زائران. احزاب سوری می توانند به بهبود بازگشت زائران کمک کنند.

آغاز اعزام کاروان های زیارتی به سوریه طی دو تا سه هفته آینده

وی افزود: در این راستا مذاکرات ما با وزیر گردشگری و گردشگری برای درآمد سالانه 100 هزار زائر به پایان رسیده است و امیدواریم در مرحله اجرا به خوبی اجرایی شود.

وزیر حمل و نقل سوریه نیز از بازگشت زائران استقبال کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای اعزام زائران ایرانی به کار می گیریم.

زهیر خاظم گفت: «ما قطعاً در بحث بازگشت زائران کمک خواهیم کرد.

از این رو رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پس از امضای این تفاهم نامه، با توجه به ابعاد مختلف نیاز و الزامات این سفر زیارتی اظهار داشت: دولت سوریه مقدمات لازم را فراهم می کند تا حج ایرانیان به سلامت و تندرستی کامل شوند. رفتن به سوریه. امنیت ..

وی افزود: همچنین با وزارت گردشگری سوریه توافق کرده ایم که از خدمات اسکان، حمل و نقل و غذا و تمهیدات مناسب برای اعزام زائران ایرانی به سوریه در آینده نزدیک استفاده کنیم و برای زائران و زائران ایرانی که مایل به سفر هستند، زیارت انجام دهیم. به سوریه.” بازدید از هرتز زینب (ساء) بیکین».

در این راستا رشیدیان همچنین از تعدادی از مناطق مسکونی از جمله هتل ها و رستوران ها بازدید کردند تا از توانمندی های آنها در خدمت رسانی به زائران ایرانی مطلع شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت که از چند هفته پیش با لغو روادید از سرگیری پروازهای عتبات به عراق خبر داده بود، همچنین گفت: از هفته گذشته اولین کاروان های ایرانی عازم عتبات عالیات شده و امیدواریم شاهد حضور زائران باشیم. ” ما ایرانی ها قبور و اماکن متبرکه سوریه را در زینب زیارت خواهیم کرد اما پس از آماده شدن کار زمان مناسبی مانند قرارداد ارائه خدمات لازم با شرکت های خدماتی و صاحبان مراکز اقامتی اعلام می شود. .

سفر بین سوریه و ایران نیازی به ویزا ندارد و فقط با پاسپورت معتبر انجام می شود.

سفر گردشگران سوری به ایران نیز در آینده انجام خواهد شد

در همین حال، طرف های سوری نیز در جریان امضای تفاهم نامه گسترش و تفکیک مبادلات حج و گردشگری ابراز نگرانی کردند.

همانطور که وزیر گردشگری سوریه گفت: ما می خواهیم این سفرها را در اسرع وقت انجام دهیم و با توجه به وضعیت کرونا و لزوم رعایت مراحل بهداشتی، قرار شد هرچه سریعتر ورود کاروان های زائران ایرانی آغاز شود. “

محمد رامی مارتینی افزود: از سوی دیگر توصیه می کنیم دفاتر گردشگری خود را برای اعزام گردشگر به ایران در آینده نزدیک برنامه ریزی کنید که علاوه بر زیارت است.

امضای این تفاهم نامه اولین گام مهم برای بازگشت زائران ایرانی به سوریه پس از نزدیک به ده سال تلقی می شود.

از سال 2011 که این کشور درگیر جنگ بود، سفر زیارتی به سوریه به حالت تعلیق درآمد.

این سفرها و اعزام کاروان های زیارتی از سال 1388 پس از جنگ در این کشور به صورت محدود از سر گرفته شد، اما با شیوع ویروس کرونا دوباره متوقف شد و مانند سفرهای عمره و عتبات در این دو سال انجام نشد.

دکمه بازگشت به بالا