عمومی

آب گرم و 12 فواید سلامتی

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مرطوب نگه داشتن بدن انجام دهید. آب گرم ویژه می تواند مزایای بیشتری را به همراه آورد.

به گزارش شیمیشی ، عصر ایران تایمز می گوید: “نوشیدن آب می تواند جایگزین طعم بدن شود.” همچنین می تواند به بهبود هضم غذا ، از بین بردن استرس و حتی استراحت کمک کند. بسیاری از افراد نوشیدن آب گرم را یک روش درمانی و انجام این کار با معده خالی می دانند.

آب گرم مورد استفاده باید بین 120 تا 140 درجه فارنهایت (48.9 تا 60 درجه سانتیگراد) باشد و دمای آب نباید خیلی زیاد باشد تا طعم زبان را سوزاند. . 160 درجه فارنهایت (71.1 درجه سانتیگراد) یا بیشتر آب می تواند باعث سوختگی شدید شود.

برای سود بیشتر می توانید آب لیمو یا آب لیمو را در یک لیوان اضافه کنید.

آرد سوخاری ها را اضافه کنید

آب گرم می تواند دستگاه گوارش را سهولت و تحریک کند. نوشیدن آب گرم ممکن است خطر آلودگی را کاهش دهد زیرا به هضم غذا سریعتر از آب گرم یا سرد کمک می کند. به همین دلیل است که برخی افراد برای تسکین درد معده ، نوشیدن چای را ترجیح می دهند.

به از بین بردن بدن کمک می کند

آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم موجود در عرق و ادرار را جذب کند. دمای بدن در آب گرم افزایش می یابد و این باعث عرق شدن می شود. بنابراین ، شاید نیازی به پیروی از منوی چرخش منظم نداشته باشید.

گردش خون را بهبود می بخشد

نوشیدن آب و مرطوب نگه داشتن بدن شما به درمان علائم آنفلوانزا کمک می کند. اما آب گرم نیز می تواند به بهبود جریان خون کمک کند. آب گرم به عنوان لخته خون عمل می کند و باعث افزایش جریان خون می شود. در نتیجه نوشیدن آب داغ ، که به جریان خون کمک می کند ، عضلات شما نیز کند می شود. حتی حمام های آرام و آرامش بخش می توانند به گردش خون کمک کرده و جریان خون را بهبود ببخشند.

به تسکین درد کمک می کند

برخی از خانم ها هنگام تسکین حالت در حالت اغما و قرار دادن شکم ، از کمپرس گرم استفاده می کنند. نوشیدن آب گرم بدن نیز می تواند به تسکین آکنه شما کمک کند. ماهیگیری با آب گرم به افزایش فشار خون ، سفت شدن عضلات و تسکین درد کمک می کند.

وزن اضافه کنید

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما آیا می دانید نوشیدن آب گرم نیز می تواند مؤثر باشد؟ نوشیدن آب زیادی به دلیل احساس کامل بودن و پرهیز از خوردن زیاد به کاهش وزن کمک می کند. آب گرم همچنین دمای بدن را افزایش می دهد ، که می تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

علائم آسیت را تسکین می دهد

Ashalazi یک بیماری نادر است که با عبور مواد غذایی و مایعات از مری به معده پیچیده می شود. افراد مبتلا به این شرایط ممکن است احساس کنند که غذا در مری خورده شده یا ممکن است متولد شود که آنها را بطور کامل بلعید. نوشیدن آب گرم ممکن است علائم سیاتیک را تسکین دهد و ممکن است فشار را به اسفنکتر پایین مری کاهش دهد ، بلعیدن غذاهای سرد یا نوشیدنی را دشوار می کند.

جابجایی را تسکین می دهد

مصرف کمتر آب می تواند منجر به بازیافت شود. آب گرم به دستگاه روده کمک می کند ، که باعث کاهش مواد غذایی در اندام های گوارشی می شود. اگر بدن ضعیف باشد ، درد توسط معده تشدید می شود ، که می تواند منجر به آسیب و نفخ شود. آب گرم به غذاها کمک می کند تا سریعتر تجزیه شوند و درد را تسکین دهند. همچنین ، آب گرم باعث آرامش بیشتر آب می شود.

مراقبت از پوست

نوشیدن آب کافی می تواند باعث خشکی ، کاهش حساسیت و پوست شود. پوست خشک آسیب پذیرتر است.

حرکت بینی را تسکین می دهد

این که آیا احتقان بینی به دلیل الکل یا آب و هوا ایجاد می شود ، آب گرم می تواند کمک کند. نوشیدن آب گرم می تواند انتقال پشه ها و سرعت پایین تر را کاهش دهد و در نتیجه بازیافت و تأمین مالی در اجازه گردش ترافیک مؤثرتر خواهد بود. دود آب همچنین می تواند در ساخت مخاط کمک کند.

استرس را کاهش می دهد

استرس می تواند بر سلامتی بدن از جمله اختلالات خواب تأثیر منفی بگذارد. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Psychopharmacology نشان داد که نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه می توانند به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک کنند. براساس نتایج این مطالعه ، اگرچه ممکن است کافئین در این اثر نقشی داشته باشد ، اما گرمای نوشیدنی نیز در بهبود خلق و خوی شرکت کنندگان مؤثر بوده است.

سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد

یک مطالعه منتشر شده در مجله کلینیکی غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب در روز می تواند میزان متابولیسم را 30 درصد به 40 دقیقه افزایش دهد. اینها شامل آب گرم است که دمای بدن را بالا می برد و متابولیسم را سریع تر ترویج می کند. البته به خاطر داشته باشید که تغییرات متابولیسم در نتیجه مصرف آب گرم قابل توجهی نخواهد بود و وزن ، سن و عوامل ژنتیکی تأثیر بیشتری در متابولیسم خواهد داشت.

درد گردن

آب گرم یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی است. “آب گرم به خلاص شدن از مخاط ضخیم ترشح شده از غشاهای مخاطی کمک می کند و آن را به سیستم تنفسی منتقل می کند.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا