۵ کارگر گرفتار در منبع پمپاژ نفت کوهدشت/ فرماندار: شانس زنده‌ماندن این افراد بسیار ضعیف است

شیمیشی/لرستان فرماندار کوهدشتی گفت: اقدامات برای تخلیه کارکنان شرکت نفت گرفتار در عملیات حفاری مخزن پمپاژ «برد اسپی گندابه» در شهرستان کوهدشتی ادامه دارد و پیش بینی می شود این عملیات تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد. بعد از ظهر.

محمد مرادی کفراک از مرگ احتمالی 5 نفر از کارکنان شرکت مناقصه در ایستگاه پمپاژ نفت برادسپی این شهرستان خبر داد و گفت: پس از گزارش وضعیت افرادی که برای غرق شدن به منبع مراجعه کرده بودند، تیم های تخصصی امدادرسانی کردند. شرکت های نفت استان های مرکزی و کرماشان به آن منطقه اعزام شده و عملیات استخراج آنها را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: البته پس از مشخص شدن موضوع، تیم های آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر در محل حادثه مستقر شدند اما به دلیل ماهیت کار نتوانستند وارد شوند و ارتباط لازم با آنها برقرار شد. تیم عملیات حرفه ای نجات به نمایندگی از شرکت نفت.

فرماندار کوهدشتی گفت: به گفته استاندار خطوط لوله نفت استان به دلیل مسمومیت مواد منشا، متاسفانه احتمال جان آن افراد بسیار کم است.

مرادی کفرج تصریح کرد: این افراد شامگاه هجدهم آذرماه اقدام به حفاری منبع ایستگاه پمپاژ نفت در سپی کوهدشتی کردند و متأسفانه احتمالاً به دلیل استنشاق مواد سمی در این منطقه دستگیر شدند.

وی گفت: علل وقوع این حادثه در چارچوب فعالیت های تخصصی کارشناسان شرکت نفت اعلام می شود.

فرماندار کوهدشتی همچنین گفت: گروه هایی از مراکز استان های تهران، خوزستان و مرکزی در حال رسیدن به محل حادثه هستند و در این راستا تمهیدات لازم برای خروج نفت از مخزن انجام شده است.

وی همچنین گفت: عملیات تخلیه نفت تا فردا ادامه دارد و پس از آن وارد مخزن می شوند و پس از تخلیه نفت کار آسانی نیست، زیرا مخزن پر از گاز سمی است و باید با اکسیژن وارد شوند. “

فرماندار کوهدشتی گفت: عملیات استخراج نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالاست و باید با خیال راحت انجام شود.

وی با ابراز تأسف اعلام کرد: با توجه به گازهای سمی موجود در مخزن تقریباً شانسی برای زنده ماندن کارگران وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا