یک سرقت هالیوودی! – شیمیشی

روز جمعه، کارکنان هتل Chateau Laurier در اتاوا، کانادا، به اشتباه متوجه شدند که یکی از عکس‌های تاریخی مجموعه هنری این هتل بر روی دیوار نقاشی شده است و سرقت یکی از مهم‌ترین پرتره‌های ثبت شده از نخست‌وزیر زمان جنگ بریتانیا را فاش می‌کند. وتستون چرچیل. هنوز مشخص نیست که این نقاشی چه زمانی به سرقت رفته است و هتل احتمالاً برای بازگرداندن آن 5 میلیون دلار جایزه تعیین می کند، اما هیچ کس خوشبین نیست که اثر سرقت شده به این زودی ها پیدا شود.

شیمیشی پلاس – فاطمه کریمخان: این داستان تخیلی دزدی هالیوود نیست، این داستان اگرچه شبیه یک فیلم است، اما واقعاً اتفاق افتاده است، یکی از مشهورترین پرتره های وینستون چرچیل از دیوار هتلی در کانادا به سرقت رفت، همین. که هیچ کس از این موضوع خبر ندارد.چه زمانی این اتفاق افتاد؟

پرتره مفقود شده به سال 1941 برمی گردد و توسط یکی از عکاسان برجسته پرتره جهان، یوسف کارش، زمانی که چرچیل برای سخنرانی در مورد وضعیت جنگ جهانی در کانادا بود، گرفته شد. این عکس چرچیل به شیر غران معروف است و نسخه های زیادی از آن اینجا و آنجا منتشر شده است. همه فکر می کردند که نسخه اصلی با امضای عکاس به همراه چهار عکس دیگر از همین عکاس در مکانی امن در مقابل دیدگان صدها مهمان قرار دارد، اما اخیراً یکی از کارمندان هتل که صاحب این پرتره بود متوجه شد که چیزی درست نیست. .

چرا قاب دقیق است؟

کارمند هتل متوجه شد که قاب پرتره چرچیل کمی خم شده است و با زاویه سایر تصاویر روی دیوار مطابقت ندارد. هری فیلد که در سال 1979 توسط آقای کارش برای مدیریت املاکش استخدام شد، از هتل خواست تا عکسی از امضای اثر را برای او بفرستند و متوجه شد که عکس روی دیوار جعلی است.

بعد از اینکه مشخص شد هتل یکی از مهم‌ترین دارایی‌های خود را از دست داده است، زمان آن فرا رسیده بود که کسی با پلیس تماس بگیرد، تنها کاری که کارکنان هتل می‌دانند این است که اثر هنری اصلی آخرین بار در جولای ۲۰۱۹ روی دیوار دیده شده است. از آن زمان تاکنون هیچ کس مطمئن نیست که عکس روی دیوار همان عکس اصلی است یا جعلی است که پس از سرقت و احتمالاً توسط سارقان روی دیوار گذاشته شده است.

دزدی هالیوود!

پرتره چرچیل معروف به شیر غاران

اگر پیدا نشد، کارم تمام است!

از ظاهر این سرقت مشخص است که با دقت برنامه ریزی شده است. اغلب، آثار هنری قبل از دزدیده شدن توسط صاحبان اصلی در بازار سیاه فروخته می‌شوند، بنابراین مشخص نیست که آیا هتل یا کلکسیونر اصلی هرگز پیدا می‌شود یا خیر. می تواند آنها را برگرداند. آنچه واضح است این است که پرتره شیر چرچیل آنقدر گران نیست که میشل پرووست، رئیس انجمن تاریخی انتاریو می گوید. البته هنوز هم چیزهایی برای لذت بردن وجود دارد زیرا نگاتیوهای این اثر هنری در آرشیو ملی کانادا نگهداری می‌شوند، اما بنا به خواست هنرمند چاپی، هیچ کپی دیگری از این نگاتیو مجاز نیست و اگر اثر اصلی در دسترس نباشد. یافت شد، به جز کپی های تصویر شیر قرن، تصویر اصلی روی دیوار هتل باز نمی گردد

هتلی که عکس معروف کارش در آن نگهداری می شود همان مکانی است که عکاس و همسرش به مدت 18 سال در آن زندگی کردند، آتلیه آقای کارش تا سال 92 در همین ساختمان بود، هتل در کل پانزده است. آثار هنری آقای کارش که شش اثر آن شامل پرتره معروف چرچیل است در سالن اصلی آن آویزان است.

پس از مشخص شدن وقوع سرقت در هتل، سایر آثار او برای حفاظت بهتر به مکان امن تری منتقل شدند و هتل در بیانیه ای سرقت اثر معروف او را وحشیانه خواند.

تصویر چرچیل تنها تصویر مهم آثار او برای تاریخ کانادا، بریتانیا و جهان نبود. او علاوه بر عکس های معروف چرچیل، از ملکه الیزابت نیز عکس گرفت.

تصویر شیر نمادین چرچیل روی اسکناس های پنج پوندی

تصویر شیر نمادین چرچیل روی اسکناس های پنج پوندی

یک عکس روی سپرده پنج پوندی بود

یوسف کارش، عکاس پرتره، در استودیوی خود در اتاوا با نمایشگاهی که از ملکه الیزابت در این عکس 21 دسامبر 1988 ساخته است، نشان داده شده است.

عکس شیران قرن از چرچیل نه تنها به این دلیل که یک میراث هنری است، بلکه به این دلیل ارزشمند است که بر روی اسکناس پنج پوندی چاپ شده است و باعث شهرت جهانی شد.

ماجرای ثبت این عکس یکی از جنبه هایی است که آن را مهم می کند، چرچیل در سفرش به کانادا تمایلی به عکاسی از او نداشت، پس از اصرار بر کارش حاضر شد فقط برای عکس گرفتن جلوی دوربینش بایستد. ، برای گرفتن عکس جلو آمد و سیگار را از روی لب های چرچیل برداشت و باعث خنده چرچیل شد و اجازه داد دو عکس از او گرفته شود.

یادداشت به جای عکس!

حالا بعد از اینکه مشخص شد عکسی که مدت ها روی دیوار هتل معروفی که آثار او را در خود جای داده بود، در واقع جعلی است، هتل به جای این عکس، یادداشتی روی دیوار گذاشت و ماجرا را روایت کرد.

دزدی هالیوود!

بعد از اینکه مشخص شد عکس چرچیل از روی دیوار دزدیده شده است، هتل محل کار کراش با کتیبه‌ای روی دیوار در مورد سرقت این اثر، عکس جعلی را جایگزین کرد.

یکی از راه‌های بازگرداندن آثار هنری به هتل، ارائه پاداشی با ارزش پولی برابر یا بیشتر است. کار بسته است یک کلکسیونر وارد شده است، غیرممکن است که این ارقام نتوانند نگهبان فعلی آن را برای بازگرداندن تصویر توجیه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا