کنترل گوشی با زبان/ دستگاهی که در دهان قرار می‌گیرد

به لطف محصول جدیدی که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس ارائه شد، می توانید از زبان خود به عنوان موس برای کنترل وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه استفاده کنید. نمایشگاه CES 2024 یکی از مهم ترین گردهمایی های فناوری در جهان است که از 9 تا 12 ژانویه در لاس وگاس برگزار شد.

به گفته هوش مصنوعی، ماوس پد همان چیزی است که سازندگان آن را یک گیره کنترل شده با زبان می نامند که در سقف دهان شما قرار می گیرد و می تواند مانند یک ماوس بلوتوث استاندارد به دستگاه های مختلف شما متصل شود.

بیشتر بخوانید:

توماس وگا، موسس شرکت سازنده این دستگاه، آن را برای کار با آیفون خود در نمایشگاه قرار داد و نشان داد که چگونه با این دستگاه می توان وارد نرم افزار دوربین گوشی شد و سلفی گرفت.

موس پد در اصل یک پد با باتری داخلی و اتصال بلوتوث است و از رزینی ساخته شده است که به گفته شرکت مانند مواد دندانپزشکی است.

باتری این دستگاه توسط شرکتی به نام Varta ساخته شده است که به گفته سازندگان این پد، سابقه طولانی در تولید باتری های ایمن در کلاس ایمپلنت های پزشکی دارد.

همه اینها به این معنی است که اگرچه ممکن است چسباندن یک وسیله برقی با باتری در دهان عجیب به نظر برسد، اما دانستن اینکه این فناوری برای مدت طولانی در صنعت بهداشت دهان و دندان وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد، حداقل باعث اطمینان خاطر می شود. .

توماس وگا دستگاه 7.5 گرمی را درست روی سقف دهانش قرار داد، جایی که دندان های بالایی او دور آن را احاطه کرده بودند. سپس دهانش را بست و آیفون خود را برداشت و به او نشان داد برنامه ها و منوها را به زبان خود باز کند.

بدون تجربه شخصی نمی توان تشخیص داد که از این وسیله عجیب استفاده شده است یا خیر، اما در مشخصات این محصول آمده است که قطعات آن که روی دندان ها قرار می گیرد تنها حدود 0.7 میلی متر ضخامت دارند. البته صفحه دستی که روی سقف دهان قرار می گیرد 5 میلی متر ضخامت دارد.

کنترل تلفن با زبان/ابزار در دهان

باید در حین غذا برداشته شود، اگرچه می توان در دهان صحبت کرد. علاوه بر این، در گفتار اختلال ایجاد نمی کند.

این شرکت می‌گوید که این دستگاه در حال حاضر با یک بار شارژ حدود 5 ساعت دوام می‌آورد، اگرچه آنها در تلاش هستند تا آن را تا ماه مارس به 8 ساعت افزایش دهند.

شارژ مجدد این دستگاه نیز حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

این موس پد از ویژگی «لمس کمکی» اپل برای کار با iOS استفاده می کند، اما سایر دستگاه ها می توانند آن را به عنوان ماوس بلوتوث تشخیص دهند.

این دستگاه در حال حاضر در مرحله پیش عرضه است و اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر موس پد به صورت جداگانه بر اساس الگوهای دندانی که مشتری به عنوان بخشی از فرآیند سفارش ارائه می دهد، پرینت سه بعدی می شود. علاوه بر این، کاربران در تمام مدت استفاده از دستگاه، از سازنده پشتیبانی خواهند کرد.

کنترل‌کننده‌های زبان جدید نیستند، اما موس‌پدها نسبت به محصولات امروزی که با دستگاه‌های مختلف کار می‌کنند، گزینه‌ای همه‌کاره‌تر و پیچیده‌تر هستند. با این حال، اینکه آیا زبان انسان اندام مناسبی برای ارتباطات رایانه ای است یا نه، چیزی است که تنها پس از استفاده طولانی مدت در دنیای واقعی قابل تفسیر است.

بیشتر بخوانید:

5858

دکمه بازگشت به بالا