ورزشی

ساروی با شکست بالی المپیکی شد/ پایان کار فرنگی کاران ایران با ۲ طلا و ۲ نقره

تیم منتخب کشتی فرنگی در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی در لهستان 2 مدال طلا و 2 مدال نقره کسب کرد.

به گزارش شیمیشی ، مسابقات جام پیت لاچینسکی در لهستان به عنوان یک سری رقابت های اتحادیه پیشرو جهانی برای بازی های المپیک توکیو و مسابقات جهانی 2021 نروژ در 22 و 23 ژوئن در ورشو لهستان و تیم ایران با 5 نماینده در 2 وزن: هادی سروی و امین میرزازاده در وزن 97 و 130 کیلوگرم و مهدی بالی و علی اکبر یوسفی در همین وزن مدال طلا گرفتند.

نتایج رزمندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 97 کیلوگرم ، مهدی بالی در دور نخست با نتیجه 4-1 ماتیاس باک از دانمارک را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 5 عباسلام عباسوف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله بالی 3 بر 2 جرارد کورنیزاک از لهستان را شکست داد و به فینال راه یافت. در دور اول در انتهای جدول ، محمد هادی ساروی ایگیمبایف ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 9-0 تادیوس میشالیک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله ساروی مارتین ساولولاینن فنلاند را با نتیجه 10 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت.

هر دو نماینده ایران در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که در آن سروی 3 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز مدال نقره گرفت.

در وزن 130 کیلوگرم جدول ، علی اکبر یوسفی در دور نخست 5 بر صفر روماس فردریکاس از لیتوانی را شکست داد. وی در دور اول با نتیجه 1 بر 1 هیکی نبی دارنده مدال های طلای ، نقره و برنز جهان از استونی را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله با نتیجه 2-1 ادوارد پاپ آلمان را شکست داد و به فینال راه یافت. در انتهای جدول ، امیر قاسمی منجزی در دور اول مقابل مامیجان عبدالله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و به دلیل شکست حریف توسط میرزازاده از زمین اخراج شد. همچنین امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 2 بر 1 مدال برنز آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان را از آن خود کرد. وی در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 مانتاس کونیستاتاس از لیتوانی را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله قهرمان بازی های آسیایی ، مامیجان عبدالله یف از ازبکستان را با نتیجه 3-2 شکست داد. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که در آن امین میرزازاده با نتیجه 3 بر 1 علی اکبر یوسفی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز مدال نقره گرفت.

اسامی برندگان این مسابقات:

55 کیلوگرم: به دلیل ثبت نام انفرادی ، در این وزن هیچ رقابتی وجود نداشت.
60 کیلوگرم: 1- میشال تاراز (لهستان) 2- اکرم اوزترک (ترکیه) 3- محمد کودیر یوسوپوف (ازبکستان) 4- الیور اسکرزیپزاک (لهستان)
63 کیلوگرم: 1- جام بهلاس بهراموف (ازبکستان) 2- آیاتا سوزوکی (ژاپن) 3- کریستین کاچاماتی (مجارستان) و کریستوفر کرامر (آلمان)
67 کیلوگرم: 1- مورات فیرات (ترکیه) 2- محمد السید (مصر) 3- بوهدان کورنیوک (اوکراین) و مورات تسمورادوف (ازبکستان)
72 کیلوگرم: 1- گئورگ ساهاکیان (لهستان) 2- میرزوبک رحمتوف (ازبکستان) 3- کریستین وانزا (مجارستان) و چنگیز ارسلان (ترکیه)
77 کیلوگرم: 1- ابوزید مانتسیگوف (روسیه) 2- تاماس لوای (مجارستان) 3- یاساف زینالوف (اوکراین) و رومن ولاسوف (روسیه)
82 کیلوگرم: 1- جالگاسبی بردیموراتوف (ازبکستان) 2- یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین کراینا) 3- هوال حسینوف (آذربایجان) و الکس کسیدیس (سوئد)
87 کیلوگرم: 1- سمن نوویکوف (اوکراین) 2- استوان تاکاس (مجارستان) 3- متان بشار (ترکیه) و رستم آساکالوف (ازبکستان)
97 کیلوگرم: 1- محمد هادی ساروی (ایران) 2- مهدی بالی (ایران) 3- اسلام عباسوف (آذربایجان) و آروی ساولینن (فنلاند)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایرانران) 2- علی اکبر یوسفی (ایرانران) 3- ادوارد پاپ (آلمان) و مومینجان عبدالله یف (ازبکستان) … 13- امیر قاسمی منجزی

طبق بیانیه کادر فنی ، مسابقات لهستان برای بازیهای المپیک 2021 توکیو برای نمایندگان کشورمان انتخاب شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا