چند روش برای افزایش انرژی بدن

کمبود انرژی می تواند زندگی روزمره افراد را به عنوان یک مشکل تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش شیمیشی، در این میان به گفته متخصصان می توانید با چند روش انرژی خود را افزایش دهید و با مشکلات ناشی از کمبود انرژی مقابله کنید.

در زیر برخی از این روش ها را از “WebMD” شرح خواهیم داد.

مصرف منیزیم را افزایش دهید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به بدن شما کمک کند تا نیازهای بدن به ویتامین و مواد معدنی را تامین کند. در همین حال، سامانتا هلر، متخصص تغذیه دانشگاه نیویورک می گوید: این ماده معدنی برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله تجزیه گلوکز به انرژی ضروری است. بنابراین هنگامی که سطوح حتی کمی پایین است، انرژی می تواند کاهش یابد.

راه رفتن

در حالی که ممکن است به نظر برسد که حرکت در هنگام خستگی باعث می شود احساس خستگی بیشتری کنید، اما برعکس این موضوع صادق است. کارشناسان می گویند افزایش فعالیت بدنی – به ویژه پیاده روی – باعث افزایش انرژی می شود.

چرت بزن

تحقیقات نشان داده است که هم بار اطلاعاتی و هم استرس روی مغز ما می تواند انرژی را کاهش دهد. اما تحقیقات موسسه ملی سلامت روان نشان داد که یک چرت 60 دقیقه‌ای نه تنها می‌تواند تاثیرات بیش از حد اطلاعات را معکوس کند، بلکه ممکن است به ما کمک کند آنچه را که آموخته‌ایم بهتر حفظ کنیم.

صبحانه یا هر وعده غذایی دیگری را حذف نکنید

هلر می گوید: تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه می خورند در طول روز خلق و خو و انرژی بهتری دارند.

کاهش استرس و مقابله با خشم

به گفته کارشناسان، یکی از بزرگترین عوامل آسیب انرژی استرس است. استرس نتیجه اضطراب است و اضطراب تمام انرژی ما را مصرف می کند.

آب بیشتری بنوشید و از الکل خودداری کنید

به گفته متخصصان، علائم تشنگی نیز همراه با خستگی ظاهر می شود.

کیت ایوب، متخصص تغذیه می گوید: گاهی اوقات مصرف کم می تواند باعث احساس خستگی و ناامیدی شود.

غلات بیشتر و شکر کمتر بخورید

نکته کلیدی در اینجا این است که قند خون خود را متعادل نگه دارید تا انرژی خود را بالا نگه دارید.

هلر می گوید وقتی یک وعده غذایی شیرین می خورید، قند خون شما افزایش می یابد که به شما انرژی می دهد. اما پس از آن این با افت سریع قند خون همراه می شود که می تواند باعث ایجاد احساس بی حالی در شما شود.

یک میان وعده بخور

متخصصان توصیه می کنند که ترکیبی از پروتئین، کمی چربی و مقداری فیبر مصرف کنید.

کربوهیدرات ها انرژی سریع می دهند، پروتئین انرژی شما را حفظ می کند و چربی انرژی شما را افزایش می دهد.

عملکرد تیروئید خود را بررسی کنید

هلر می گوید که اگر دائماً انرژی شما کم است – به خصوص اگر حتی پس از یک استراحت شبانه بی حال هستید – باید در مورد آزمایش خون برای اختلال عملکرد تیروئید و همچنین کم خونی با پزشک خود صحبت کنید.

به گفته هلر، تیروئید می تواند یک مشکل خاص برای زنان باشد – اغلب بعد از زایمان و اغلب در دوران یائسگی ایجاد می شود – اما یک آزمایش خون ساده می تواند تایید کند که آیا مشکل شماست یا خیر. اگر تیروئید شما کم کار باشد، داروها می توانند عملکرد آن را تعدیل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا