​وزیر جهاد کشاورزی از نخلستان های نرماشیر بازدید کرد​

شیمیشی/ کرمان وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان کرمان از نخل های نرماشیر بازدید کرد.

به گزارش شیمیشی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در چارچوب سفر هیات دولت به استان کرمان به شهرستان نرماشیر سفر کرده است، به عنوان نماینده رسمی نهاد ریاست جمهوری پس از بازدید از نخیلات شهرستان های نرماشیر، از نخیلات شهرستان نرماشیر بازدید کرد. مراسم استقبال از مقامات محلی .

خراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این بازدید گفت: 30 درصد از باغات این استان در مجموع 7200 هکتار از درختان خرما به دلیل خشک شدن درختان خرما آسیب دیدند. پیش بینی تولید قبل از خسارت 170 هزار تن بود. .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه 11 هزار هکتار از نخیلات تحت نظارت بیمه محصولات کشاورزی است، خواستار پرداخت عاجل خسارت به کشاورزان خسارت دیده و تحقیقات برای یافتن راهکار مناسب برای کاهش خسارات شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون خشک شدن نخیلات به مشکل اصلی نخیلات شهرستان های شرق استان تبدیل شده است، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و وزش باد گرم در این فصل و نزدیک شدن به فصل برداشت خرما، اقدامات لازم باید انجام شود. گرفته شود. در غیر این صورت آسیب ناشی از خشک شدن نخل افزایش می یابد.

خیردیش خاطرنشان کرد: تاکنون نقش هیچ بیماری و ارگانیسمی در بروز این عارضه به اثبات نرسیده است، اما عوامل محیطی، اقلیمی و مدیریتی در بروز و شدت بیماری کلیه کف دست موثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: کشاورزان باید نسبت به این معضل آگاهی داشته باشند و راهکارهای مناسب برای کاهش خسارت این معضل ارائه دهند.

خیردیش گفت: کاشت محصولات مناسب، تغذیه درخت و ریختن برگ از راه های مقابله با خشک شدن درختان خرما است.

وی با بیان اینکه خشک شدن درختان خرما در باغات و باغات با درختان ضعیف و کهنسال بیشتر اتفاق می افتد، ادامه داد: با تغذیه منظم و جایگزینی جعبه های قدیمی با محصولات نیمه خشک می توان این مشکل را کنترل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: ساخت کیسه های پلاستیکی سفید رنگ بر روی گروه ها قبل از خشکسالی باعث کاهش خشکی و خسارت حشرات می شود و کشاورزی با گیاهانی مانند ذرت، ذرت و میوه ها گرما را تعدیل می کند و رطوبت را حفظ می کند. راه های دیگری برای کاهش این پیچیدگی

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان توصیه های کارشناسان کشاورزی را جدی گرفته و به آنها عمل کنند تا با تمام توان از بروز این مشکل و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا