وجود ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیر مجاز در گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا حسن پور عصر سه شنبه در نشست بررسی سوالات و مشکلات مدیران و کارکنان واحدهای مسکونی و هتل های غرب استان گیلان با اشاره به اقدامات خوب هتل داران استان گیلان در این زمینه گفت: سال ، گفت: امسال آمارهای خوبی از لحاظ هتلداری وجود دارد، گزارش شده است که میزبان گردشگران زیادی بوده ایم به طوری که بیش از 80 میلیون نفر در هتل های استان اقامت کرده اند.

وی همچنین گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد مسافرانی که در گیلان اقامت می کنند کمتر از 10 بار از هتل های ما شکایت کرده اند و مابقی از مهمان نوازی آن ها راضی بوده اند و برای این امر لازم است تمامی مسئولان استان مورد ارزیابی قرار گیرند. هتل ها و موسسات مرتبط

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از احتمال کاهش 50 درصدی قیمت بنزین و عوارض برای هتلداران خبر داد و گفت: برای این امر نیاز به اقدامات به موقع است. مدیران هتل و در این میان مشکلاتی وجود دارد. و تخصیص قانونی که در ابلاغیه برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته خواهد شد.

وی از وجود 6 هزار خانه گردشگری بدون مجوز در استان گیلان به مقام مسئول استان گیلان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این وضعیت را برطرف کنیم و با همکاری همه هتلداران و مسئولان مرتبط این امر انجام می شود.

حسن پور بر اعمال ضوابط لازم برای اعطای پروانه بهره برداری تاکید کرد و گفت: در صورت انجام اقدامات لازم ظرف سه روز پروانه تملک تهیه و ظرف یک ماه باید استانداردسازی انجام شود.

دولت برای حمایت از سرمایه گذاری گردشگری جدی است

محمدرضا شهاب زاده فرماندار شهرستان آستارا با توجه به موقعیت استراتژیک بندر آستارا در کشور گفت: این شهرستان روزانه میزبان گردشگران، گردشگران و کامیون های ایرانی و خارجی بسیاری است و با توجه به اقدامات دولت سیزدهم در خصوص ارتباط با همسایگان خود، به زودی شاهد رونق بیشتری در بخش گردشگری خواهیم بود.

شهاب زاده همچنین گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه تجارت بین همسایگان شهرستان آستارا در آذربایجان و روسیه، طی دو هفته آینده جاده پل را برای کامیون ها باز می کنیم و راه آهن رشت – آستارا نیز افتتاح می شود. توسط بهمن

وی به برخی از مشکلات و معضلات شهرستان آستارا که بسیاری از آنها از دولت های گذشته برجای مانده است اشاره کرد و گفت: اما این امر مانع از آن نمی شود که برای رفع آنها اقدامات عملی انجام دهیم و پروژه های عمرانی را خاتمه دهیم، در حال انجام اقداماتی هستیم تا آنها را حل کند. مشکلات و مشکلات با تمام وجود.

فرماندار آستارا تاکید کرد: دولت برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری جدی است و استاندار نیز از سرمایه گذاران گردشگری حمایت و حمایت خواهد کرد تا به وظایف خود عمل کنند و بهترین نتیجه را کسب کنند چرا که یکی از راه های رشد اقتصادی و جذب ارز است. از کشور دروازه ورود گردشگران داخلی و خارجی به کشور و شهر است و ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا