واگن‌های بدون صندلی؛ اجرای طرح آزمایشی متروی سئول برای حل مشکل ازدحام جمعیت در ساعات پیک

شرکت متروی سئول پایتخت کره جنوبی اعلام کرد که به عنوان یک پروژه آزمایشی برای حل مشکل ازدحام در ساعات صبح، صندلی‌ها از برخی واگن‌های مترو در خط 4 حذف شده است.

به گزارش شیمیشی، این طرح آزمایشی چهارشنبه گذشته در خط 4 که معمولاً در ساعات اوج بار پر از مسافر است اجرا شد.

پس از تحقیقات گسترده در مورد میزان شلوغی واگن های مترو و ایمنی محیط اطراف واگن ها، صندلی ها از واگن سوم مترو در قطارهای خط 4 برداشته شد.

در نوامبر سال گذشته (2023) شرکت مترو سئول اعلام کرد که دو صندلی واگن مترو به ازای هر قطار در خطوط 4 و 7 را حذف می کند، اما پس از بحث و بررسی بیشتر و با در نظر گرفتن اولویت ایمنی مسافران، این شرکت در نهایت تصمیم به محدودسازی گرفت. برنامه خود را پایین بیاورید

واگن بدون صندلی;  اجرای طرح آزمایشی متروی سئول برای حل مشکل ازدحام در ساعات تعطیل

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، هر واگن مترو در خط 4 قطار معمولاً تا 42 صندلی را در خود جای می دهد. به گفته مقامات متروی سئول، حذف همه 42 صندلی، 12.6 متر مربع فضا آزاد می کند و ازدحام تا 40 درصد کاهش می یابد.

به منظور جلوگیری از تصادف و افزایش سطح ایمنی و آسایش مسافران، میله ها، میله ها و سیم ها و مکان های توقف بیشتری در واگن های مترو بدون صندلی تعبیه شده است.

پس از ارزیابی اثربخشی این طرح در افزایش امکان جابجایی مسافران در ساعات اوج بار و نتایج مثبت بررسی‌ها از جنبه‌های مختلف، امکان گسترش آن به سایر قطارهای این خط در ساعات دیگر و همچنین سایر جهات وجود خواهد داشت. . خطوط مترو

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا