واکنش استاندار به موضوع برگشت اعتبارات فرهنگی لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرهاد نقره وی روز چهارشنبه در سخنانی در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، با تاکید بر اینکه موضوع مواد مخدر مشکلی نیست که تنها با یک ابزار بتوان با آن مقابله کرد یا آن را حل کرد، گفت: همه دستگاه های مسئول باید وارد عمل شوند و از آن استفاده کنند. ظرفیت های لازم برای رفع برخی مشکلات در این زمینه.

وی با اشاره به اظهارات دبیرکل شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان مبنی بر بازپرداخت یک درصد از وام های فرهنگی موسسات در سال های گذشته، گفت: اگر این اتفاق بیفتد، آن را یک فاجعه می دانم. دقیقه میدانماین اعتبار یا صرف فرهنگ سازی می شد و یا در یک معضل اجتماعی و حل معضل مواد مخدر و بحث مواد مخدر استفاده می شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید گزارشی از بودجه های برگشتی به ویژه در این حوزه که یک درصد بودجه فرهنگی است ارائه شود، گفت: لرستان استانی نیست که بدهی هایش بازپرداخت شود، اگر بازگردانده شود این استان به بازگردانده شود. به عنوان یکی از نکات منفی مدیران با وجود اینکه من بودم.

نقره وی با اشاره به اینکه هیچ اعتباری نباید هدر رود، ظرفیت خالی در استان وجود دارد که باید فکری به حال آن کنید، گفت: در این زمینه رئیس سازمان مدیریت استان باید گزارش مفصلی در قالب کارگروهی به من ارائه کند. در مورد این موضوع احساس مسئولیت کنید

وی در ادامه سخنان خود به تجهیز مراکز ماده 16 افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به آنها توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان پرداخت و گفت: سایر ادارات باید در این زمینه تلاش کنند. وزارت سازمان نفت سالم این اختیار را دارد که از این ظرفیت در حوزه زنان محروم استفاده کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مدیر کل حراست لرستان باید گزارشی در این زمینه به من ارائه کند تا پروتکل را امضا و به وزارت نفت ارائه کنم، گفت: اتفاقی که افتاده، انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا