نیاز بودجه‌ای ۱۰۰هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر لزوم رشد منطقی بودجه این نهاد در سال 1403، گفت: این بودجه باید نسبت به امسال رشد خوبی داشته باشد و بیش از 100 همات (هزار میلیارد تومان) باشد.

محمدمهدی نشی در گفت وگو با دکتر شیمیشیوی در خصوص بودجه بیمه سلامت در سال 1403 نیز گفت: هنوز جزئیات بودجه تجهیزات مشخص نشده است اما طبق توافقی که با سازمان برنامه داشتیم این بودجه باید نسبت به امسال رشد خوبی داشته باشد و بیش از 100 باشد. صرفه جویی

وی بیان کرد: الزامات زیادی وجود دارد و همه انتظار دارند که اعتبارشان آن طور که می خواهند باشد، اما اگر بودجه ای که مد نظر ما است اجرایی شود، وجود بیمه خدمات در حوزه های مختلف به صورت عددی افزایش می یابد.

وی در خصوص تخصیص بودجه سال جاری تاکنون گفت: ماهیانه تا 90 درصد سهم سازمانی خود را دریافت می کنیم که ماهیانه حدود 3 هزار میلیارد تومان است و به سازمان هایی که از ما درخواست دارند می دهیم.

وی درباره برنامه های سازمان بیمه سلامت برای افزایش تعداد بیماری ها بر روی جعبه بیماری های خاص و صعب العلاج نیز اظهار داشت: خوشبختانه 107 گروه بیماری می تواند بیشتر بیماری ها را شامل شود چرا که نام کلی یک بیماری را گذاشته ایم و در آنجا وجود دارد. بیماری های دیگر نیز هستند. تحت عناوین قرار می گیرند. بنابراین نیازهای بیماران تا حد زیادی برآورده می شود. علاوه بر این برای بیماری هایی که در صندوق نیست به آنها پرداخت می شود.

به گزارش شیمیشی، وی پیش از این مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود او به شیمیشی گزارش داد: بودجه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج امسال 7000 میلیارد تومان بوده و پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده این صندوق حداقل دو برابر این مبلغ است. یعنی 14 هزار میلیارد تومان تا بتوانیم همه وظایف خود را انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا