نبرد با شعله‌های بی‌رحم آتش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین گروه استان ها: ستونی از دود غلیظ در آسمان به چشم می خورد که نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند. از اطراف از هر نقطه شهر اگر کمی سرش را به سمت شمال شهر می چرخاند، خط سیاهی از دود ده ها متری را در آسمان می دید.

با امواج بی رحم آتش مبارزه کنید

ستونی از دود به وسعت یک شهر

مسیرم را به سمت ستون دود تغییر دادم و سرعتم را زیاد کردم، هرچه می رفتم حجم دود بیشتر می شد اما به مرکز آتش نرسیدم، چند خیابان پشت سر که آتش را مهار کردم. لازم نیست از برخی اهالی در مورد منبع دود پرسیدم، یکی گفت توربین برقی است که آتش گرفته است و دیگری گفت کارخانه تولیدی است.

سرانجام محل تقریبی آتش سوزی شهرک الزهرا (س) را پیدا کردم.س)بلوار شهید بابا نظردود سیاه غلیظ همچنان در آسمان قابل مشاهده است و این بدان معناست که آتش همچنان می سوزد و آتش نشانان مشغول کار هستند. به سمت بلوار بابا نظر در حالی که چندین ماشین آتش نشانی از کنارم می گذرند، آژیرهایشان به صدا در می آید، حرکت می کنم و مطمئن می شوم که در راه هستم.

تماشاگر همیشه روی صحنه است!

همانطور که انتظار می رفت برای رسیدن به محل آتش سوزی باید از میان انبوه تماشاگران دوره گرد رد شوم که انگار به نمایش جشنواره فجر آمده اند و در نهایت محل شروع آتش را پیدا می کنم.

ماموران راهداری برای جلوگیری از تردد آسان خودروهای شخصی و خودروهای اورژانس در خیابان های اطراف، چندین خیابان پایین را به چندین خیابان بالا بسته اند، اما خیابان ها و کوچه پس کوچه ها همچنان مملو از موتور، دوچرخه و تماشاچیان معمولی بود!

با امواج بی رحم آتش مبارزه کنید

همه جا را نگاه کردم، خانواده ها و ساختمان های مسکونی وجود داشت، نگران بودم که این آتش سوزی برخی خانواده ها را آواره کند یا آنها را ناراحت کند. نزدیکتر شدم، شکل و شمایل آن با خانه و آپارتمان همخوانی ندارد و در صحبت های اهالی متوجه شدم که انبار بزرگی از لوازم خانگی وجود دارد.

منطقه آتش سوزی با حضور نیروهای پلیس محاصره شده است، آنها اینجا خیلی جدی تر هستند و با همه به جز نیروهای امدادی روبرو هستند، موضوع دیگر بحث جان و امنیت است، کسانی که می خواهند عبور کنند دور می شوند. و ساکنان خانه های مجاور به خانه های خود هدایت می شوند.

خانه های اطراف را تخلیه کنید

تعداد نیروهای آتش نشانی خیلی بیشتر از حد انتظارم بود، ماشین های آتش نشانی زیاد بودند و خودرویی با نردبان بلند خود از بالا به آتش حمله کرد و سعی کرد از شدت آتش بکاهد. ده خانه مجاور انبار در همان دقایق ابتدایی تخلیه شد و اکنون تبدیل به غرفه آتش نشانی شده است.

اینجا نور آفتاب نیست، ابر دود غلیظ سایه وسیعی ایجاد کرده، انگار در ساعات شب هستیم، عده ای از اهالی بیکار ننشستند و با کلمن آب سرد برای آتش نشانان آوردند، همین. کمترین کاری که می توانند برای این مردم انجام دهند، شجاع باشید

با امواج بی رحم آتش مبارزه کنید

با یکی از همکارانم وارد ساختمانی می شوم که نزدیک محل آتش سوزی است، این جلوی عملیات است، تمام پله ها پر از دود است، به پشت بام می رسیم و دو ماشین آتش نشانی در محاصره دود، به ریختن ادامه می دهند. آب را به آتش وصل می کنند و جلوی آن را می گیرند به خانه های اطراف سرایت می کنند.

چند خانه در این طرف و چند خانه در آن طرف وضعیت مشابهی دارند، روی پشت بام آتش نشانان فداکاری که مستقر هستند و با آتش بی رحمی مبارزه می کنند، آتشی که هم معیشت و هم آسایش خانواده ها را از بین برده است. . ; در کنار چند خودرو، آتش نشان ها نشسته یا دراز کشیده اند و خسته هستند، این آتش را خاموش می کنند. زنده او نفس می کشد.

ساعت نزدیک به 19:00 است و هوا رو به تاریکی و تاریکی می شود، کم کم پروژکتورها در محل اطفای حریق روشن می شوند، با وجود اینکه نزدیک به دو ساعت از شروع آتش سوزی می گذرد، این رویداد همچنان مخاطبان خود را دارد، مخاطبان مستمر!

معیشت ناامن در یک منطقه مسکونی

علی نجفی معاون خدمات شهرداری کلانشهر مشهد با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران گفت: آتش در حال اطفای است اما رعایت استانداردهای موجود در انبار برای جلوگیری از حادثه ضروری است. در صورت بروز حادثه با کمترین مشکل آتش را خاموش کنید

وی همچنین گفت: متأسفانه این انبار در اطراف منازل اهالی قرار داشت و این امر شهروندان را با مشکل مواجه می کند و خوشبختانه در دقایق اولیه حادثه همکاران ما به سرعت ده ساختمان را تخلیه کردند تا تلفات جانی نداشته باشد.

با امواج بی رحم آتش مبارزه کنید

راست می گفت اینجا همه ساختمان های مسکونی و خانوادگی است گاهی جمعیت زیادی در این محله ها زندگی می کنند، چرا باید انباری به این بزرگی در زندگی مردم این محله باشد؟ بی توجهی به جانمایی مناسب این انبار ممکن است به قیمت جان ساکنان بی گناه این محله تمام شود.

رفته رفته پیشروی نیروهای آتش نشانی به سمت مرکز حریق افزایش می یابد و از عرض آتش کاسته می شود، تلاش های حدود چهار ساعته در نهایت نتیجه می دهد و آتش مهیب که انبار لوازم خانگی را به کام مرگ کشانده تسلیم می شود.

این آتش سوزی با تلاش 120 آتش نشان مهار شد

مجید فرهادی شامگاه یکشنبه از اطفای حریق در این انبار خبر داد و گفت: این انبار حدود دو هزار متر مربع فضای باز است که مملو از وسایل منزل بود که متاسفانه کل محوطه تحت پوشش در آتش سوخت.

با امواج بی رحم آتش مبارزه کنید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به قرار گرفتن 10 منزل مسکونی در مرکز این آتش سوزی که به سرعت تخلیه شد، اظهار داشت: 120 آتش نشان از 26 ایستگاه آتش نشانی و 40 خودروی مختلف در محل آتش سوزی حضور داشتند و به لطف این امر. آتش. حریق به طور کامل خاموش شده و آخرین مراحل بازرسی از محل آتش نشانی در حال انجام است.

دکمه بازگشت به بالا