مهمترین لوازم جانبی موبایل برای ماشین که باید در سفر همراه خود داشته باشیم

رپورتاژ: چه عازم محل کار باشید، چه به یک سفر خارج از شهر بروید، در هر صورت وقتی مطمئن دل به جاده‌ها خواهید زد که لوازم مورد نیاز داخل ماشین را مهیا کرده باشید. ما در این مقاله ۷ وسیله ضروری، که باید داخل هر ماشینی باشند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر گمان می‌کنید که تنها لوازم مورد نیاز داخل ماشین مدارک، بیمه و گواهینامه هستند ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

۱رانندگی بدون جعبه ابزار ممنوع!

هنگامی که می‌خواهید به قصد سفر، از شهر خارج شوید باید یک برنامه ریزی دقیق برای پیشگیری از اتفاقات ناگهانی داشته باشید. همیشه این احتمال وجود دارد که مدت کوتاهی بعد از سفر جاده‌ای، ماشین خراب شده و از کار بیافتد. پس همواره در صندوق عقب و در کنار چمدان وسایل شخصی خود، یک جعبه ابزار کامل قرار بدهید. با کمک جعبه ابزار که از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین است، می‌توانید عیب و ایراد خودرو را به طور موقت برطرف کرده و دستگاه را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید.

۲مسافرتی ایمن با جعبه کمک‌های اولیه

یکی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین، به خصوص هنگامی که سفری طولانی در پیش دارید جعبه کمک‌های اولیه است. تصادفات جزئی، تعمیر خودرو یا حتی ماشین گرفتگی می‌توانند به افراد صدمات جدی وارد کرده و باعث ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند در سفر شوند. پس خرید جعبه کمک‌های اولیه برای ماشین را در برنامه خود قرار دهید.

۳رعایت قوانین و مقررات رانندگی با هولدر موبایل

با اینکه استفاده از هولدر موبایل در حین رانندگی خلاف قوانین و مقررات است، اما گاهی به دلیل سفر و مکان یابی (gps) مجبور به استفاده از موبایل هستید. اما گرفتن گوشی در دست برای استفاده از gps، باعث کاهش حواس و تمرکز در حین رانندگی می‌شود. در چنین شرایطی است که باید حتما از یک استفاده کنید. برای استفاده از هولدر کافیست، مکانی مناسب برای نصب هولدر انتخاب کرده و بعد از قرار دادن گوشی روی آن با دستانی آزاد به رانندگی ادامه دهید.

۴نگران نداشتن لاستیک زاپاس نباشید

در تمام رفت و آمد‌ها با ماشین، همیشه امکان پنچر شدن لاستیک و نبود لاستیک زاپاس وجود دارد. در این مواقع اسپیر رفع پنچری لاستیک، به کمک شما آمده و درز‌های کوچک تایر را می‌گیرد. برای استفاده از این اسپری، باید آن را به داخل نازل تیوپ تزریق کرده و بگذارید که خشک شده و سوراخ را بگیرد. بعد از استفاده از اسپری، باید خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید تا لاستیک را تعویض کنید.

۵مثلث خطر شبرنگ، هشدار برای ماشین‌ها!

اگر در تاریکی شب، ماشین شما دچار مشکل شد و باتری‌های چراغ قوه هم از کار افتاده بود، داشتن مثلث خطر در صورتیکه می‌خواهید توسط راننده‌های دیگر دیده شوید می‌تواند برای شما مفید باشد. شما باید مثلث خطر را در فاصله‌های ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر از محل خرابی ماشین قرا دهید.

۶سفری بی دردسر، با لوازم جانبی موبایل

گوشی هوشمند به جز جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است؛ همراهانتان و خود شما در طول سفر استفاده زیادی از موبایل خود خواهید داشت. بنابراین باید در لیست لوازم مورد نیاز داخل ماشین، حتما برخی از وسایل جانبی موبایل را قرار دهید.

اگر در هنگام رانندگی استفاده زیادی از گوشی دارید، ممکن است در یکی از در رفت و آمدهای شهری و مسافرت‌های جاده‌ای، با گوشی خاموش و بدون شارژ مواجه شوید. پس همیشه در ماشین خود یک پاور بانک یا داشته باشید. شارژر فندکی می‌تواند، برق ماشین را به ولتاژ استاندارد usb تبدیل کند. برای خرید این وسیله باید تعداد درگاه‌ها، توان خروجی و کیفیت و قیمت را در نظر بگیرید.

قوانین و مقررات رانندگی، شما را از مکالمات تلفنی در حین رانندگی منع می‌کند. اما اگر در طول روز مکالمات تلفنی بیشماری دارید و مشغولیت شما را حتی در سفر و رانندگی رها نمی‌کند و باید تلفن‌های ضروری را پاسخ بدهید، بعد از پارک کردن ماشین با هندزفری بلوتوثی تلفن را پاسخ بدهید.

استفاده از هندزفری سیمی، می‌تواند بسیار دست و پاگیر باشد و حواس شما را پرت کند. هدست بلوتوث، هندزفری بدون سیم یا ، بهترین گزینه برای راننده‌ها هستند. یکی از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر در زمینه فروش انواع لوازم موبایل، فروشگاه جانبی است. فروشگاه اینترنتی تخصصی جانبی، با امکان پرداخت در محل، ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت بازگرداندن جنس در هفت روز خریدی مطمئن و تجربه‌ای خوش را برای شما رقم خواهد زد.

۷ژاکت و پتو، همراه همیشگی شما

مهم نیست که در چه زمان و فصلی، دل به جاده‌ها می‌زنید؛ در هر صورت باید در صندوق عقب ژاکت و پتو داشته باشید. در زمستان پتو، به گرم شدن محیط داخلی ماشین کمک می‌کند. در فصل‌های دیگر نیز، می‌تواند به عنوان بالش مسافران استفاده شود.

تمام لوازم مورد نیاز داخل ماشین که هر شخصی به آن نیاز دارد!

  • تمامی راننده‌ها باید برای محض احتیاط، در هنگام سفر و رفت و آمد شهری همیشه چند بطری آب در ماشین خود نگه دارند. این بطری‌های آب، در فصول گرم سال که ماشین جوش می‌آورد می‌توانند کمک بزرگی باشند.
  • به همراه داشتن زنجیر چرخ در ماشین، در فصل‌های سرد سال حیاتی بوده و مانع از لیزر خوردن ماشین می‌شود.
  • بهتر است محض احتیاط، همواره یک کپسول آتش نشانی در ماشین وجود داشته باشد.

در این مقاله شما را با اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین آشنا کردیم، از نظر شما خودرو به چه وسایل ضروری نیاز دارد؟ تا به حال در رفت و آمد‌های درون شهری و سفر، کمبود وسیله‌ای را در ماشین احساس کرده‌اید؟ حتما تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا