منبر و اعلامیه‌های امام، رسانه‌های جریان انقلاب اسلامی بود/رسانه‌های انقلابی باید انسان‌ساز باشند 

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، پیام تیرانداز؛ مدیرعامل خبرگزاری آنلاین شیمیشی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، شکل‌گیری انقلاب در سال ۵۷ را مرهون انواع رسانه‌هایی دانست که به اشکال گوناگون در دسترس جامعه بود و توضیح می‌دهد: رسانه‌های آن زمان در هدایت جریان انقلاب و مخابره پیام انقلاب به جامعه مورد استفاده بودند اما لزوماً رسانه به معنای کلاسیک آن نمی‌توانست در شکل‌گیری جریان انقلاب فعالیت کند زیرا رسانه‌ها در تسلط حکومت شاهنشاهی بود.
وی با یادآوری اینکه تیراژ برخی از اعلامیه‌های امام خمینی (ره) به چند صد هزار در روز می‌رسید، یادآور می‌شود: اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در آن زمان توسط خود مردم چاپ و توزیع می‌شد و نمی‌توان نقش روشنگری این نوع از رسانه‌ها را نادیده گرفت. بعد از فرار شاه و هماهنگی مطبوعات بزرگ آن زمان یعنی روزنامه‌های کیهان و اطلاعات تیترهایی منتشر شد که نقش آنها در جریان انقلاب قابل کتمان نیست.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در عرصه رسانه عنوان می‌کند: اقتضای غلبه تکنولوژی بر بسیاری از عرصه‌ها به روز شدن و همراهی با فناوری‌های نوین است و رسانه‌ها نیز از این واقعیت مستثنا نیست چرا که ذائقه مخاطبان تغییر می‌کند مامووریت‌های رسانه‌ای می‌بایست دستخوش تغییر شوند.
مدیرعامل خبرگزاری آنلاین شیمیشی رسانه‌ها را ملزم به داشتن آینده پژوهی دانست و ادامه می‌دهد: اگر رسانه‌ها با بررسی و آینده پژوهی نتوانند گام‌های بعدی خود را پیش‌بینی کنند و متناسب با شرایط پیش رو خود را مجهز نکنند حتماً از عرصه رقابت حذف خواهند شد.
تیرانداز در پایان می‌گوید: حرکت در مسیر تکامل ضرورتی است که همه رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند. رسانه‌ها بر اساس ماموریت انقلاب اسلامی هم اکنون نیز باید هدف رشد مخاطب را در نظر بگیرند.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

دکمه بازگشت به بالا