استان ها

هنر انقلاب اسلامی یک رویکرد است

شیمیشی/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی یک رویکرد است، گفت: انقلاب اسلامی نه فقط در جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را متحول کرد، بلکه هنری را آفرید که شهید آوینی در مسیر آن، جان خود را نثار تحقق ماهیت، هدف و فلسفه وجودی انقلاب کرد.

فرهاد زیویار امروز (۲۶ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب و معرفی چهره‌های شاخص هنر اسلامی ۱۴۰۲ که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هنر، مجموعه‌ای از آثار و فرآیندهای تصویری و غیرتصویری است که یک مفهومی را بتواند انتقال دهد.

وی با بیان اینکه هنر ابزار و انتقال‌دهنده خوبی است که از طریق آن زیبایی، مهارت یا اثری نمادین ظهور پیدا می‌کند، بیان کرد: هنر می‌تواند در قالب موسیقی، نمایشی، تجسمی، ادبی و سینمایی باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه گام اول در انقلاب اسلامی تغییر رژیم سیاسی در سال ۱۳۵۷ بود و تفاوتی که این انقلاب با سایر انقلاب‌ها دارد این است که الگوسازی می‌کند یا فراتر از آن الگوپردازی می‌کند، افزود: یکی از مولفه‌هایی که جوامع را تحت تاثیر قرار می‌دهد هنر است.

زیویار با بیان اینکه هنر متعهد هنری است که زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان باشد و هنرمند متعهد موظف است هنری ارزشی تولید کند و هنر اگر همراه با تعهد نباشد هنر نیست، اظهار کرد: هنر اگر همراه با تحول نباشد هنر نیست.

وی شهادت شهید آوینی را به‌عنوان یک مبنا درباره یک موضوع اساسی تحت عنوان هنر دانست و گفت: در انقلاب اسلامی تصویر جدیدی از هنر شکل گرفت که با قبل از انقلاب متفاوت بوده است. هنر انقلاب اسلامی یک رویکرد است.

استاندار لرستان بیان کرد: انقلاب اسلامی در ریل‌گذاری گام دوم خود خیلی از سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرد و در این مسیر دانشمندانش توسط دشمن ترور یا کنسولگریش بمباران می‌شود.

در این مراسم، از آخرین اثر «طهمورث آشناگر» درباره شهدای غزه تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا