مدیران شیفته‌ی خدمت و نشست‌های لاکچری

ما عاشق خدمات هستیم، نه تشنه قدرت تا آنجا که من می توانم بگویم همزمان با شروع تبلیغات در هر قسمت و نحوه انتخابات، دیدیم که این عبارت روی بنرها و لباس های تبلیغاتی کاندیداها با تیتر، فرقی نمی کند. نامزد عضو کدام جناح است و در کدام دفتر و دفتر سیاسی، اجتماعی یا صنفی ثبت نام کرده است. بیش از چند دهه است که این جمله پرمعنا و گرانبها که با شهید عزیز دکتر بهشتی گره خورده است در تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته و در بستری خلاقانه در مقابل مدیران و مسئولان نظام می ایستد.

این کلمه در سخنرانی ها و جلسات انتخاباتی، در جلسات عمومی، در درجه اول در نامه های اداری و به طور کلی هر جا که رنگ مسئولیت و البته سمت مدیریتی نمایان است، دیده می شود، اما موضوع اظهار نظر من مکان و زمان استفاده نیست. . از این بیان که امری روشن و بدیهی است که اکثریت مردم این سرزمین با آن مواجه بوده اند و نیازی به تکیه بر آن ندارند.

خب چیزی که باعث شد این چند خط را بنویسم، انتشار فهرست هزینه ها، جلسه چند تن از مدیران یکی از وزارتخانه های شیراز بود، هرچند که معرفی هزینه ها چندان عجیب و غریب و عجیب نبود و این گونه زیاده خواهی ها. و بازی های مدیران ما انقلابی، نرم، اصولگرا، اصلاح طلب، صلح طلب و… هستیم و متأسفانه نمی توان در آینده آن را ندید!

جای تاسف است که مسئولان و مدیران مرتبط با این نظام سیاسی فراموش کرده اند که طبق قانون اساسی که از آن به عنوان قرارداد مدنی ایران یاد می شود در پیشگاه خداوند متعال و ملت ایران به قرآن سوگند یاد کنند. ملت و دولت باید به مردم خدمت کنند و به عنوان یک پدر و مادر عادل و حافظ حقوق ملت باید متدین باشند تا به مردم خدمت کنند.

ضوابط سوگند نمایندگان مجلس و رئیس جمهور در اصول 67 و 121 قانون اساسی مؤید این مطلب است که مسئولان این نظام دغدغه خدمت به ملت را دارند، جز خدمت، به حوزه مسئولیت فراخوانده نمی شوند. و سیاست اما چه در این دوران شاهد هستیم که نقض آشکار این سوگند است!

واضح است که وقتی از کارمندی شنیده می شود که دستور تعمیر و آماده سازی استخر را قبل از ورود به ساختمان محل کارش می دهد، چون به آب میوه طبیعی علاقه دارد باید برای یک شب اقامت استخر داشته باشد.آب آشامیدنی باید خریداری شود. فلان جا اگر یک برند تشک در استان بخرند، اعتراض به ارسال SUV و … را بیهوده می دانند. هیچ میل به خدمت وجود ندارد و همه چیز عطش قدرت است!

شاهد این مدعا: جلسه مدیران مالیاتی در شیراز هم همینطور بود.

برای یک جلسه یک و نیم روزه مبلغ چهار میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شد، جالب اینجاست که مدیران محترم از کرسی های جلسه راضی نبودند، لذا برای نشستن روی صندلی خدمت ، مبلغ هفتصد میلیون تومان از پول این مردم هزینه تعویض صندلی بوده است!بی شک مدیری که حاضر است از بیت المال برای تعویض صندلی های جلسه هزینه کند، آن را با دریافت حقوق های نجومی می داند و مستحق است. از وظیفه و کارآمدی این نوع اداره به عنوان حق مسلم او، هیچ علاقه ای به خدمت ندارد، بلکه تشنه قدرت و آرزوی زندگی مجلل است!

اکنون بدون استثنا همه مسئولان و مدیران عالی رتبه این نظام در اولین روز مسئولیت خود مدعی هستند که در مقابل این شعار ایستاده اند و مدعی هستند که عاشق خدمت شده اند و علاقه ای به ماندن در این نظام ندارند. پست. قدرت و مدیریت، اما برای انجام وظایف و قبول مسئولیت در صورت تمایل، پیشنهاد می شود.

همه مسئولان نظام زین باید برای انجام وظایف اداری و مدیریتی خود به حداقل حقوق قانع باشند.

نمایندگان مجلس انقلاب و اعضای محترم هیأت دولت و مقامات عالیرتبه دولت باید در این راه راست پیش بروند تا در آخرت پاداش خدمت به مردم مسلمان را بگیرند. نمونه عینی این شعار، رفتار مقامات جمهوری اسلامی ایران است

وکیل-شیراز

دکمه بازگشت به بالا