مدال‌ها جای خودش خانم سلبریتی! مالیات‌تان را بدهید

معروف بودن مزایا و معایب مختلفی دارد. مزایا و مزایای آن را درآمدهای زیاد و متنوع و شهرت زیاد می دانند و طبیعتا هر پدیده ای مشکلات و سختی های خود را دارد.

روز گذشته انتشار کلیپ شهربانو منصوریان قهرمان ووشوی بانوان ایران جنجال به پا کرد. او در این ویدئو مدعی شده است که اداره مالیات او را در لیست سلبریتی ها و وبلاگ نویسان اینستاگرام قرار داده و برای این موضوع باید مالیات بپردازد.

اما منصوریان به این نکته توجه نکرد که خودش انتخاب کرده که وارد دنیای سلبریتی ها شود، معروف شود و طرفدارانش را جذب کند. او اکنون از مزایای این امر بهره می برد و به لطف تبلیغات، مطمئناً درآمد قابل توجهی برای ما به ارمغان خواهد آورد. شما نمی توانید جنبه های مثبت معروف بودن را داشته باشید اما جنبه های منفی آن را نداشته باشید. مالیات گرفتن قطعا یکی از جنبه های منفی معروف بودن است. خوب یا بد، طبق قانون بودجه سالانه کشور چنین مالیاتی باید از سلبریتی ها اخذ شود و به حق یا نادرست شهربانو نیز در این لیست قرار دارد. آیا او حاضر است از این لیست خارج شود، دور فعالیت های تبلیغاتی و شهرتی که از این فضا به دست آورده خط بکشد؟ شاید وقتی در خلوت خود به چنین مشکلی فکر می کند، ببیند که منافع مادی و معنوی از این راه بیشتر از معایب آن است.

در نهایت باید گفت و نباید فراموش کرد که همه شهروندان جامعه این مالیات را پرداخت می کنند. آیا اکنون می توان یک محصول را بدون افزودن مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش کرد؟ آیا مالیات کارمندان دولت مستقیماً از حقوق ماهیانه آنها کسر نمی شود؟ آیا کسب و کارها و مالکان این امکان را دارند که مالیات نپردازند؟ وقتی پاسخ این گونه سوالات روشن است این سوال پیش می آید که چرا شیربانو منصوریان و امثال آنها مالیات نمی پردازند؟ فقط به خاطر اینکه مدال های رنگارنگ آسیایی و جهانی دارند؟ متقاعد نشد!

254 251

دکمه بازگشت به بالا