محمدی: نسبت به زندانیان خطرناک تسامح نداریم/ اشتری: اجازه نمی‌دهیم مجرمین راحت باشند

رئیس سازمان زندان ها و فرمانده کل ناجا در نشستی مشترک در خصوص افزایش همکاری های درون مجموعه و ارتباط بین آنها برای تامین امنیت عمومی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش شیمیشی، سخنگوی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، گلام علی محمدی، رئیس سازمان زندان ها و سردار اشتری، فرمانده ناجا بر لزوم همکاری بیشتر این دو نهاد تاکید کردند.

رئیس سازمان زندان ها با یادآوری اینکه زندان یکی از محیط های امنیتی کشور است، گفت: اگرچه وظیفه اصلی ما در سازمان زندان ها اصلاح و تربیت زندانیان است، اما این موضوع نباید از مسائل امنیتی غافل شود. “

وی با بیان اینکه برای مشاهده امنیت مشمولان و اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی لازم است با ناجا تماس گرفته شود.

گلام علی محمدی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه هر زمان که سازمان به همکاران ناجا نیاز داشت با نیروی مناسب در کمترین زمان ممکن به کمک مشمولان آمده و اجازه بروز مشکلی را ندادند.

وی همچنین به دردها و مصائب دوران کرونا اشاره کرد و برای استفاده حداکثری از نهضت و در نتیجه رفع مشکلات غربت و غربت به چند نکته اشاره کرد.

محمدی با اشاره به الکترونیک در برخی استان ها گفت: شاهدیم که در برخی استان ها مانند مازندران 80 درصد مراحل قضایی به صورت الکترونیکی انجام می شود و این اقدام به سایر استان ها نیز کشیده می شود.

محمد اعلام کرد؛ تاکنون بیش از 192 زندان دارای سیستم الکترونیکی بوده و در 16 زندان سیم های الکترونیکی بر روی دیوار نصب شده است و تلاش داریم در آینده نزدیک این تعداد را به 30 زندان برسانیم. در عین حال، سه زندان بزرگ ما اکنون به سیستم های کنترل میکروپرنده مجهز شده اند.

رئیس سازمان زندانها همچنین به وضعیت امنیتی زندانها اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه امنیتی زندانها و کارکنان یگان حفاظت زندانها اولین درخواست ما این است که 500 نفر از پرسنل ناجا طبق آخرین مصوبات دستگیر شوند. . او 2 سال در بازداشت بود.»

وی افزود: امیدوارم با تکمیل کادر آموزشی شهید کاچو تعدادی از نیروهای ناجا وظیفه ساماندهی زندان ها را بر عهده بگیرند.

محمدی در بیانیه‌ای گفت: برخی از زندانیان ما دزد و افراد خطرناکی هستند که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند و با توجه به جرایم آنها امتیازات اعطایی به آنها محدود می‌شود. ما باید نسبت به این افراد سختگیر باشیم. زندان نیز باید کارکرد انسانی و اسلامی خود را در عمل نشان دهد.

وی گفت: ما در اعطای عفو به سوابق افراد توجه کرده ایم و قطعا چنین امتیازی شامل سارقان خطرناک نمی شود. اظهارات خشونت آمیز علیه زندانیان عقیدتی و سرقت مسلحانه بی فایده است.

محمدی با اشاره به اینکه انتقال مشمولان از خارج از شهر در دستور کار قرار گرفت و در ارتباط با روابط سازمان زندان ها با ناجا است، گفت: نیاز به تشکیل کارگروه مشترک با ناجا وجود دارد. اقدامات جدیدی در زندان ها در حال انجام است، تا پایان سال حدود 11 هزار دستگاه الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی می کنیم تا اواسط سال آینده این تعداد به 30 هزار دستگاه افزایش یابد.

ناجا نیز مسئولیت تامین اجتماعی مشمولان را بر عهده دارد

سردار اشتری فرمانده ناجا در این دیدار با استقبال از برگزاری چنین دیداری گفت: ساختمان ما ارتباط تنگاتنگی با قوه قضائیه در زمینه های مختلف دارد. در رابطه با سازمان زندان ها این همکاری در دو سطح نیاز سازمان به یگان حفاظت و همچنین اقدامات در زمینه پیشگیری از وقوع جرم قابل توسعه است.

وی افزود: باید به اطلاعات مجرمان دسترسی داشته باشیم و در عین حال با تغییر مقررات، افراد بازداشت شده را باهوش کنیم. در مورد پلیس نیز سیاستی را در نظر گرفته ایم که برای بازداشت شدگان نیز اجرا شده است و همچنین از تشکیل کارگروهی بین ناجا و سازمان زندان ها استقبال می کنیم و کمیته های مربوطه را برای تشکیل آن به رسمیت می شناسیم.

فرمانده ناجا همچنین با تاکید بر اینکه ناجا از فعالیت‌های سازمان زندان‌ها حمایت می‌کند، گفت: در هر نیازی به زندان کمک خواهیم کرد زیرا این کمک‌ها به ماموریت ما که تامین امنیت جامعه نیز می‌باشد کمک می‌کند. اجازه نمی دهیم خاطیان راحت شوند و بررسی های لازم انجام می شود. بنابراین شناسایی خلأها، تشکیل کارگروه ها و همکاری با زندان در حوزه های مختلف ضروری است.

سردار اشتری نیز در این جلسه گفت: تکلیف زندانیان از روزهای تعطیل مشخص نشود. همچنین دفاتر هماهنگی موجود بین ناجا و سازمان زندانیان موجود را مجدداً ایجاد خواهیم کرد. امیدوارم موضوع مهم انتقال زندانیان از جمله مددجویان در محدوده زندان البرز در خارج از شهرها اجرایی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا