ماجرای یک برداشت اشتباه! – شیمیشی

از اواخر هفته گذشته که یکی از نمایندگان مجلس پس از تصویب موادی از لایحه بودجه 1403 در مجلس از همان کرسی مجلس اقدام به انتشار ویدئوی کوتاهی در انتقاد از یکی از این مواد کرد تا امروز در فضای مجازی مملو از اخبار شگفت انگیز اما کذب. که ریشه در تفسیر نادرست نماینده محترم داشت.

به گزارش شیمیشی، الف نوشت: این نماینده در فیلم مذکور می گوید: مجلس لایحه قانون بودجه سال آینده را در صورتی به تصویب رساند که مجموع و میزان سپرده ها در حساب های شخصی و غیرتجاری افراد بیش از پایان سال گذشته باشد. می 1403. باشد تعداد کل و دفعات این در صورتی که سپرده مشابه سال قبل باشد، این سپرده ها مشمول مالیات می شوند و این صاحب حساب است که باید تجاری نبودن این سپرده ها را ثابت کند.

اگرچه صفحات مجازی مملو از نظرات انتقادی نسبت به اظهارات این نماینده بود، اما در این میان کاربرانی نیز با تردید محتاطانه و منطقی به کذب بودن این اظهارات اشاره کردند.

با مراجعه به متن مصوبه مذکور متوجه می‌شویم که نماینده محترم بدون اطلاع از این تصمیم، بر اساس یک سوء تفاهم در فضای مجازی، انتقاد و تأسف خود را نسبت به رأی مجلس در این خصوص منتشر کرده است.

بند ج تبصره 6 می گوید: در صورتی که کل مبلغ و تعداد سپرده های هر ماه به حساب های غیرتجاری شخص حقیقی از کل مبلغ و تعداد سپرده های تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار بیشتر باشد. پایان اردیبهشت 1403، اثبات صحت تراکنش ها و ارائه اسناد به عهده صاحب حساب.

بدیهی است هدف از این مصوبه جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق واریز درآمد به حساب های شخصی است که همانطور که در متن این مصوبه آمده است شرط عمومی و حد و واریز مکرر به حساب های شخصی و غیر تجاری خواهد بود. . در اردیبهشت ماه سال آینده مشخص می شود، بنابراین اساساً هنوز مبلغی وجود ندارد که بتوان با تلفیق سال جاری و سال قبل در اردیبهشت ماه سال آینده از این گونه حساب ها مبلغی را تخصیص داد و اساساً پس از تعیین این سقف، موضوع تبدیل می شود. تغییر می کند و سپرده های سال گذشته برای حساب های شخصی طبق قانون جدید مشمول مالیات می شود!

متأسفانه مشخص شد که برخی از نمایندگان و بعضاً سیاسیون با چنان تحلیل دقیقی نظرات خود را مطرح می کنند که در این آشفته بازار اطلاعات به جای کمک به واقعیات، برخلاف این موضوع و برخی اقدامات اساسی عمل می کنند. که دولت و مجلس با همه انتقاداتی که به آن ها می شود دنبال می کنند، اسراف می کنند و بهانه ای به دست کسانی می دهند که سال ها بدون مالیات در اقتصاد غیرشفاف کشور به جوسازی های مختلف مشغول بوده اند.

حقيقت اين است كه اگر توانايي افراد را براي رسيدن به مناصب سياسي بسنجيم، اين توانايي و منزلت است كه بر ديگر شاخص ها تقدم دارد. جایگاه مجمع به عنوان منبع فضایل یک ملت ایجاب می کند که نمایندگان بی غرض فارغ از گرایش سیاسی بر کرسی های آن بنشینند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا