لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

پلاک دندانی پوسته سفید نازکی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به سطح دندان چسبیده است. اگر پلاک دندان از مواد کامپوزیت ساخته شده باشد، قدرت ترمیم بیشتری دارد. در مواردی که روکش از دندان جدا شده باشد، در صورت صحیح بودن می توان آن را مجدداً داخل دندان قرار داد. در بیشتر موارد، لازم است که پوشش را بازسازی کنید. اگر روکش ها آسیب دیده یا از دندان جدا شده اند، توصیه می شود به جای ترمیم از صفحه سرامیکی جدید استفاده شود.

لمینت دندان برای چه کسانی استفاده می شود؟

در موارد زیر می توانید از لمینت برای اصلاح طرح لبخند روی دندان های خود استفاده کنید:

زرد شدن یا تغییر رنگ دندان ها: به دلیل پرکردگی های زیاد و عمیق، رنگ دندان ها تغییر می کند. از علل زرد شدن دندان ها می توان به تجمع پلاک روی مینای دندان و آلودگی های مختلف دندانی اشاره کرد. در این صورت اگر دندان ها در معرض آسیب قرار گیرند، نمی توانید از روش های قدیمی برای سفید کردن دندان استفاده کنید. تمام سطوح تغییر رنگ دندان را می توان با چسباندن ماسک به مینای دندان پوشاند. طول عمر لمینت معمولا بین 15 تا 20 سال است و در صورت نگهداری مناسب عمر طولانی دارد.

تغییر در شکل و اندازه: دندان های برخی از بیماران از ابتدا فضای کافی برای رشد ندارند، بنابراین با شکل و ظاهر نامناسب شروع می کنند. با روکش ها می توانید ظاهر دندان های خود را بهبود ببخشید و دندان های طبیعی و یکدستی داشته باشید.

دندان های شکسته یا شکسته: دندان های بیماران ممکن است به دلیل تصادفات و رویدادهای ورزشی ترک خورده یا بشکند. یکی از روش های مناسب برای ترمیم عیوب و شکستگی دندان لمینت است زیرا مقاومت و دوام خوبی دارد.

شرایط لمینت دندان

برای اینکه کفپوش لمینت به درستی کار کند، باید موارد زیر را داشته باشد:

آنها به خوبی از دهان و دندان های خود مراقبت می کنند.

افرادی که لثه های سالمی دارند.

افرادی که پولیش کافی دارند.

افرادی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت می کنند.

افرادی که دندان های نرمی ندارند.

اگر مینای دندان شما حساس است، زمانی که دندانپزشک مینای دندان شما را می تراشد، دندان های شما شروع به حساس شدن کرده و شما نگران می شوید. اگر مینای دندان قبلا برای درمان بیماری پریودنتال تراشیده شده است، توصیه می شود از لمینت استفاده نکنید. اگر مینای دندان بیمار ناکافی است، بهتر است به درمان های جایگزین دیگری مانند باندینگ روی بیاورد.

چه کسانی نباید دندان های خود را لمینت کنند؟

اگر دندان های سالمی دارید استفاده از لمینت توصیه نمی شود زیرا با هر بار استفاده، نازک ترین دندان تراشیده می شود. هر تراشیدن مینای دندان عمر آن را کوتاه می کند و به مرور زمان از بین می رود. استفاده از لمینت برای افراد زیر توصیه نمی شود:

کسانی که دندان هایشان ضعیف و از نظر ساختار ظریف است.

افرادی که مینای دندانشان نازک است.

افرادی که دندان هایی با ترک های عمیق دارند.

افرادی که فک یا دندان‌هایشان صاف نیست، فشار زیادی به نواحی خاصی از دندان‌هایشان وارد می‌شود.

مردم عادت دارند دندان قروچه کنند.

دندان ها به هر دلیلی تحت فشار زیاد هستند.

دندان هایی با عفونت فعال یا برطرف شده دندان های اطراف.

دندان با پر کردن بزرگ و شکستگی امکان پذیر است

کسانی که عادات بدی مانند جویدن یخ، دندان قروچه، جویدن نوک مداد، جویدن ناخن دارند به دلیل فشار زیاد روی دندان ها به دندان هایشان آسیب می رساند، بنابراین استفاده از کفپوش لمینت توصیه نمی شود. . اگر یک یا چند دندان کاشته اید یا از روکش دندان استفاده کرده اید، دیگر نمی توانید از لمینت استفاده کنید. هنگام استفاده باید به دندانپزشک گفت که رنگی از لمینت سرامیکی را انتخاب کند که به رنگ پروتز مصنوعی نزدیک باشد، در غیر این صورت باید رنگ روکش دندان را تغییر دهید.

سن مناسب برای لمینت دندان

از آنجایی که لمینت کاملاً تهاجمی است، استفاده از آن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. در صورت بروز مشکلی که اصلاح آن دشوار است، با تشخیص دندانپزشک می توان دندان ها را پلاستیک کرد. گاهی اوقات جوانان بین 17 تا 30 سال از لمینت سفید کننده دندان استفاده می کنند که دائمی نیست و پس از مدتی نیاز به لمینت مجدد دارد.

برای لمینیت بدون تراش حتما به کلینیک های دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا