اجتماعی

چند توصیه برای کاهش چربی خون

مصرف بیش از حد چربی اشباع شده می تواند سطح کلسترول خون و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. اما چربی اشباع چیست و چگونه وارد بدن می شود؟

به گزارش شیمیشی، مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده کلسترول خون را افزایش می دهد و کلسترول خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

چربی اشباع شده در انواع کره، کره، خامه، کیک، بیسکویت، گوشت های چرب، سوسیس، سوسیس، ماست و پنیر به ویژه پنیر پرچرب، انواع شیرینی ها، بستنی، شیر نارگیل، میوه نارگیل، میلک شیک وجود دارد. . ، شکلات و شکلات پاشیدن..

چندین دستورالعمل در مورد مصرف چربی اشباع وجود دارد، و این دستورالعمل ها نکاتی را در مورد میزان مصرف چربی اشباع ارائه می دهد. طبق دستورالعمل های بهداشتی، میزان چربی اشباع شده برای مردان و زنان نباید بیش از 30 و 20 گرم در روز باشد.

افرادی که نیاز به کاهش مصرف چربی دارند باید چربی اشباع شده را با چربی اشباع جایگزین کنند. امگا 3 یکی از چربی های غیر اشباع است.

رویدادهای موقتی می توانند منجر به کاهش کل چربی بدن شوند و باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال هنگام خرید باید به برچسب های تغذیه ای برای انتخاب غذاهای کم چرب توجه کنید. در عین حال، لبنیات کم چرب یا جایگزین های شیر باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، به جای سرخ کردن غذاها، غذاها باید کبابی، آب پز یا بخارپز شوند. همچنین روغن را با قاشق چایخوری اندازه بگیرید تا میزان روغن مصرفی را بررسی کنید. همچنین قبل از پختن گوشت چربی قابل مشاهده و قبل از پختن پوست مرغ باید جدا شود. برخی از گوشت ها کم چرب هستند و باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

همچنین انجام برخی کارها می تواند چربی اشباع شده را کاهش دهد. برچسب های تغذیه ای روی بسته بندی مواد غذایی باید تاکید کنند. زیرا به کاهش چربی های اشباع شده کمک می کند. دو عنصر “اشباع” و “روغن نشاسته” باید همیشه در کانون توجه قرار گیرند.

اگر میزان چربی نشاسته یا چربی اشباع شده بیش از 5 گرم چربی اشباع در هر 100 گرم باشد، در این صورت میزان چربی اشباع غذا بالاست. اگر میزان چربی اشباع شده بین 1.5 تا 5 گرم چربی اشباع در 100 گرم باشد، میزان چربی اشباع شده متوسط ​​است. همچنین اگر میزان چربی اشباع شده در غذا 1.5 گرم چربی اشباع یا کمتر از 100 گرم باشد، میزان چربی اشباع شده در این غذا کم است. درصد چربی اشباع شده در محصولات غذایی ممکن است متفاوت باشد.

برخی از درمان های خانگی می توانند میزان چربی اشباع شده در خون را کاهش دهند. این راهکارها شامل استفاده از گوشت بدون چربی و افزایش استفاده از میوه ها و سبزیجات در پخت و پز است. همچنین به جای پختن سیب زمینی می توانید آنها را با کمی روغن و با پوست در فر بپزید. قبل از خوردن، پوست مرغ را جدا کنید تا میزان چربی اشباع آن کاهش یابد. تخم مرغ باید آب پز شود و شیر کم چرب با شیر پرچرب جایگزین شود.

همچنین اجتناب از افزودن خامه به قهوه و محدود کردن مصرف فست فود از دیگر درمان های خانگی برای کاهش چربی اشباع در خون است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا